KugooKirin S1 Pro – olcsó e-roller, ami megfelel a szabályoknak

Ehhez jó eséllyel nem kell majd jogosítvány, biztosítás, mehetsz, amerre látsz!

kugookirin-s1-pro-teszt-12.jpg


Nézd meg a rollert működés közben is videós tesztemben:


 

Bevezető

A mikromobilitás korszakát éljük a töméntelen mennyiségű elektromos jármű miatt. Elektromos rollerek, elektromos kerékpárok, elektromos scooterek egy és két kerékkel, a kínálat óriási. Azonban van egy hatalmas baj ezekkel a szerkezetekkel, a KRESZ szerint a többségük nem is létezik.

kugookirin-s1-pro-teszt-4.jpg

Eddig egyetlen csoportot, a kerékpárokat sikerült szabályozni, Ott nem kell jogosítvány és biztosítás azokhoz a járművekhez, amik teljesítménye nem haladja meg a 250 wattot, és amiknél a meghajtás csak a pedálos hajtás rásegítésével működhet, és az is kikapcsol 25 Km/óra felett.

Az elmúlt hetek egyik legjobb híre volt, hogy úgy tűnik a rollereket is szabályozni fogják, végre tudni fogjuk, hogy mi és hogy lesz legális, melyikkel hol közlekedhetünk, mire kell jogsi és mire nem.

kugookirin-s1-pro-teszt-11.jpg

Nos, a cikkben szereplő rollerre, ha a kiszivárgott szabályzás valósnak bizonyul jó eséllyel nem kell majd semmilyen külön vizsga vagy engedély, de ennek meg van az ára. Erről az árról majd az utolsó fejezetben értekezek, addig pedig lássuk mit tud a roller!


 

Csomagolás, összeszerelés

Nagy és nehéz kartondoboz, benne minimális kiegészítő vagy inkább tartozék, és maga a roller. Természetesen sok szerelni való nincs, ez nem egy LEGO, jobb is, ha avatatlan kéz nem nyúl hozzá komolyabban.

A dobozból a roller nagyobb részét egyben emeljük ki, mindössze egy imbuszkulcs, négy csavar és a kormányszarv, ami külön van. Na, meg a leírás a használathoz, ami új Kugoo felhasználóknak jól fog jönni.

kugookirin-s1-pro-teszt-27.jpg

Az összeszerelés tehát ennél a rollernél annyi, hogy a kormányoszlopban található kábel csatlakozóját összedugjuk a kormányszarvon lévő kábel csatlakozójával. Ezután a szarvat becsúsztatjuk a rúdba, elől és hátul két-két csavarral rögzítjük, és indulásra kész a jármű.

Az egyetlen tartozék pont az összeszereléshez kell, hiszen ez nem más, mint egy imbuszkulcs készlet. Hasznos ajándék, köszönjük!


 

Képességek

Jöhetnek is a száraz műszaki adatok!

kugookirin-s1-pro-teszt-15.jpg

A jármű bruttó tömege 18 kiló alatti, így könnyen hordozható. Ebbe a súlyba bele kellett férni az alu váznak és egyéb alkatrészeknek, a 7,5 Ah-ás (36 V) akkunak és a 350 wattos motornak is.

Lássuk a részleteket!

Az S1 Pro 110 x 42,5 x 109 centiméteres kiterjedéssel bír kinyitott, és 110 x 42,5 x 36 centiméteressel becsukott állapotban. A kormányrúd szélessége 42,5 centi, a taposófelület, amin állunk 14,5 centi széles és kb. 50 centi hosszú. A roller teherbírása 120 kiló.

kugookirin-s1-pro-teszt-2.jpg

Az akkumulátor töltési ideje 4-5 óra, egy töltéssel a papírforma szerint 30 kilométert tehetünk meg. A leküzdhető emelkedő maximum 15 fokos lehet. Van IP45-ös víz elleni védelem és van Bluetooth is (erről később még írok), a maximális terhelhetőség 120 kilogramm.

Azt hiszem mindent leírtam, amit tudatni akart velünk a roller adatlapja. Most jöhet egy hosszabb fejezet, a rollerezés maga.


 

Tapasztalatok

Úgyis ez érdekel mindenkit, szóval csapjunk bele!

A gyártó 350 watt teljesítményt ír, és 30 km/órás maximális sebességet. Kapunk 3 működési módot, az ECO-t (maximum 10 Km/ó), a normált (maximum 20 Km/ó) és a sportot (maximum 30 Km/ó). A módok kiválasztása hatással van a gyorsulásra és a végsebességre is, szóval nem csak arra jók, hogy spóroljunk az energiával, hanem arra is, hogy a kezdők se érezzék magukat veszélyben.

kugookirin-s1-pro-teszt-20.jpg

A használat közben két dolog gyorsan kiderült. Az egyik, hogy lejtőn, hátszéllel sem lehet 30 km/óránál többel haladni a kilométeróra szerint. Gyanús, hogy kiakad a számláló harmincnál. Jó aszfalton, főleg egy nagyon enyhe lejtővel megsegítve a 30 kilométeres sebesség gyorsan elérhető, még úgy is, hogy alulról súrolom a mázsát. Kisebb testsúllyal a gyorsulás még dinamikusabb lehet.

A másik, hogy a hatótávnak megadott 30 kilométer is erősen optimista becslésnek tűnik, én inkább olyan 22-24 kilométerre tenném a reálisan megtehető távot, legalábbis, ha spórolósan használjuk a rollert.

kugookirin-s1-pro-teszt-22.jpg

Persze ez a két adat nagyban változhat a testtömegünktől és a domborzati viszonyoktól, és amennyiben 60 kilós meglett kínai férfi vagy lehet, hogy nálad teljesülnek a gyár ígéretei.

Ez vacakul hangzik, de az életben azért nem vészes a dolog, egy 8 colos kerékkel szerelt rolleren a 20 km/óra feletti sebesség már teljesen jó, ha ekkora sebességnél perecelsz már kelleni fog a bukósisak. Szóval nem szabad ezt a sebességet sem lebecsülni.

kugookirin-s1-pro-teszt-7.jpg

Van azonban egy nagyobb probléma, ez pedig a dombmászó képesség. A gyár által megadott 15 fok egy picit túlzás, nem mondom, hogy nem megy fel, de erősen izzad közben. 10 fok táján még nem vészes a helyzet. Szóval, ha meredek utakkal tarkított, dimbes-dombos helyen laksz, akkor nem ez lesz a Te rollered. Persze ebben az esetben lehet, hogy nem is lesz rollered, de hogy miért az összefoglalóban, a cikk végén leírom.

kugookirin-s1-pro-teszt-24.jpg

A sebességhez szorosan kapcsolódik a fékek témája. Nos, ezzel kapcsolatban vegyesek a tapasztalataim. Nem rosszak, vegyesek.

Van elektromos fék és van taposós. A tárcsafék sajnos az árba már nem fért bele. Az elektromos fék karját a bal markolatnál találjuk, elég jól lehet adagolni a hüvelykujjunkkal a kart lenyomva. Nagyobb sebességnél keményebbet fékezve hirtelen elég nagy erő érkezik, de akkora nem, hogy átessünk a kormányon. Ez eddig jó!

kugookirin-s1-pro-teszt-10.jpg

Az annyira nem jó, hogy az elektromos fék nagyobb sebességről nem állítja meg a rollert, ha lejtőn „száguldunk” lefelé, akkor még kevésbé. Ilyenkor marad a taposós fék, vagyis a hátsó sárvédő rátaposása a hátsó kerékre. Persze ehhez hozzá kell tennem, ha az elektromos fék sokkal harapósabb lenne tényleg átesnék a kormányon, szóval, valahol érthető, hogy nem csinálták erősebbre.

kugookirin-s1-pro-teszt-21.jpg

A KugooKirin S1 Pro esetén a vázba, és úgy általában a kialakításba nem nagyon lehet belekötni. Ha valamibe nagyon akarok az első kerék lengéscsillapítása lenne, ami nem valami acélos, vagy mondjuk úgy, lényegében nincs. Viszont szerencsére (a hasonló árú rollerek többségével szemben) a hátsó kerék elég jó csillapítást kapott, így nem kell az összes zökkenőt térdből kirugóznod, a szerkezet elég jól tompítja az ütéseket.

kugookirin-s1-pro-teszt-18.jpg

Ez kell is, mert mint már írtam, a kerék 8 colos, ráadásul nem is ballonos, hanem durranásmentes. Ennek előnye a nevében, nem fogsz sose defektet kapni, cserébe nem tudsz a légnyomással sem játszani, és hát elég kemény a gumi. Vagyis a lényeg, rossz minőségű úton annyira nem jó a használat, terepen meg inkább ne is próbálkozz.

kugookirin-s1-pro-teszt-3.jpg

HA rossz minőségű az út, akkor a hátsó lengéscsillapító sokat segít, ahogy akkor is, ha pl. egy járdáról szeretnél le- vagy ne adj isten felugratni. A dolog abszolút megoldható. Örömteli, és az összeszerelés minőségét mutatja, hogy még nagyon rázós úton sem érezzük úgy, hogy szét akarna szakadni alattunk a roller. Nem zörög, nem csörög, vagy legalábbis nagyon minimálisan.

A talp alatti rész elég széles, elég hosszú, nagyobb lábbal élőknek is komfortos. A szerkezet erős, de amennyire lehet lefaragták a tömegét, szóval cipelni sem lehetetlen. Élhető a cucc. A töltőcsatlakozó kapott sapkát, ami hasznos, mert elég buta helyen, az első kerék mögött helyezték el. Ez valami Kugoo betegség lehet, de ha eddig nem változtattak rajta, akkor lehet, hogy csak az én szememet böki, amúgy meg semmi baj vele.

kugookirin-s1-pro-teszt-19.jpg

Ha már a cipelést említettem két dolog. Az egyik, hogy az összecsukás és kinyitás nekem tetszik, a kormányrúd alján lévő narancssárga pedált kell taposni. Ami viszont kimaradt (mondjuk lehet, hogy az árba ez nem fért bele), hogy tetszett volna, ha a kormányszarvat is le lehet hajtani. Nem okoz ez problémát, csak egyel több pirospontot adtam volna.


 

Most néhány szó a kezelésről.

Alapvetően semmi gond ezen a téren. Feljebb írtam, hogy az elektromos fék a baloldalon van, no a gázkar meg a jobb oldalon. Ez is, mint a fék egyujjal kezelhető, jól adagolható, nem fogunk leesni a nagygyorsulástól.

kugookirin-s1-pro-teszt-8.jpg

A kormányoszlop közepén találjuk a kijelzőt, ami egész jól látható napfényben is. A fontosabb dolgok leolvashatók róla, mint az akkumulátorban lévő töltés nagysága, a sebesség, a megtett távolság, az üzemmód, amiben a rollert használjuk, szóval a lényeg ott van.

kugookirin-s1-pro-teszt-9.jpg

Gombok nincsenek, vagyis csak egy van, az, amivel ki- és be tudjuk a rollert kapcsolni. Ezt nyomogatva tudjuk váltani az üzemmódokat (ezáltal a végsebességet is), és ezt kétszer megnyomva tudjuk felkapcsolni a világítást. Lámpából találunk elől is hátul is, ez pozitívum, ráadásul az első egész jól világít. Lényeges, hogy az elektromos féket használva a hátsó lámpa villog, így lényegében féklámpát is kaptunk.

kugookirin-s1-pro-teszt-5.jpg

A kezelés végére a Bluetooth. Manapság egyre több roller esetén kapunk Bluetooth kapcsolatot és appot, amin keresztül láthatjuk a megtett kilométert, állíthatunk különböző funkciókat. Nos, a KugooKirin S1 Pro esetén is van Bluetooth, de érdekes módon nincs applikáció, amivel használni tudnánk. Legalább a Geekbuying munkatársától ezt az információt kaptam.

kugookirin-s1-pro-teszt-17.jpg

Legalább három óra ment el az életemből azzal, hogy különböző módokon megpróbáltam a roller Bluetooth kapcsolatát a telefonjaimmal párosítani. Kínomban három telefont és egy tabletet is bevetettem, de semmi. Szóval érdekes, hogy Bluetooth van, de használni nem lehet. Talán majd egyszer, később…


 

A lényeg, milyen vele közlekedni!

Alapvetően jó, bár akadnak azért korlátjai használatnak. A 350 wattos motor nem szakítja le a fejünket, nyomaték tenger sincs. A 8 colos kerekek elég kemények, szerencsére a hátsó lengéscsillapítás jó, de azért kívánja a jóminőségű aszfaltot vagy a térkövet. Szerencsére a városokban ez nem teljesíthetetlen feltétel.

kugookirin-s1-pro-teszt-23.jpg

A kormány elég széles, hogy nem érezzük magunkat kényelmetlenül, ahogy írtam a talpunknak is van hely. A maximális sebességként az a 25-30 km óránként szerintem pont elég. Ekkora sebességgel már belátható időn belül eljuthatunk városon belül vásárolni vagy melózni, és talán életveszélyben sem leszünk. Ráadásul csalóka sebesség ez, mert menet közben nem érezzük gyorsnak, de 30-cal zakózni higgyétek el, nem kellemes.

Szóval, ha mást nem is bukósisakot vegyetek, ha nem a teszthez veszem fel a videót rajtam is rajtam van, nem árt az óvatosság!

Ahogy írtam, a budai hegyeket nem fogod megmászni vele, de van sok olyan városunk, ahol nem, hogy hegyek, de még dombok se nagyon vannak, szóval van bőven tér a használatára.

kugookirin-s1-pro-teszt-25.jpg

Az elektromos fék normál, sík úton történő használathoz elég, ha több kell rátaposhatunk a hátsó sárvédőre, az tényleg gyorsan megállítja a szerkezetet.


 

Összegzés

Kezdjük ott, hogy a KugooKirin S1 Pro nem sima Kugoo. A Kirin sorozat egy kicsit mindig többet ad, mint a Kugoo, így az S1 Pro is többet ad, mint a Kugoo S1 vagy S1 Pro. Hogy mást ne mondjak a szerkezet erősebbnek, jobban összerakottnak tűnik. Szóval a lényeg, a KugooKirin S1 Pro amolyan felsőkategória a saját osztályában a gyártó palettáján.

kugookirin-s1-pro-teszt-13.jpg

Ehhez képest viszont kicsit harmatos, de ez nem is biztos, hogy olyan nagy baj!

Egyrészről olcsó, de talán nem ez a legnagyobb erénye, hanem az, hogy úgy tűnik csontra passzol a kiszivárgott KRESZ módosításhoz, amiben meghatározzák, hogy egy elektromos milyen is a valóságban. Vagyis az elektromos roller, mint olyan, végre valósággá válik a jog számára is.

Eszerint két csoportba fognak a rollerek tartozni. Kisteljesítményű- és nagyteljesítményű rollerek lesznek. Utóbbiakra a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó rendelkezések az irányadók, vagyis kötelező lesz a bukósisak viselése, a kötelezőbiztosítás és a jogosítvány.

kugookirin-s1-pro-teszt-14.jpg

Nyilván az alkoholfogyasztással kapcsolatos előírások is vonatkoznak majd rájuk, de ezek a kisteljesítményűekre is. Ezen kívül vannak még szabályok az első és hátsó lámpára, a féklámpára és az irányjelzésre vonatkozólag.

A kisteljesítményű rollerek lesznek, amikkel szabadon futkoshatunk. Ezeknél megkötés a maximum 350 wattos motor és az önerőből elérhető maximum 25 kilométer per órás végsebesség.

Ez azt jelenti, hogy a KugooKirin S1 Pro éppen belefér az engedély nélkül használható kategóriába, ha a teljesítményt vesszük, illetve a kettes fokozaton a sebesség is maximum 20 km lehet óránként. Hármas fokozatban már nem 25- hanem 30 Km/óra a sebesség, szóval itt már kicsit szorít majd a szabály. A lényeg, hogy aki ezt a rollert veszi, annak jó eséllyel nem kell azzal számolnia, hogy jogosítványt kér a rendőr egy igazoltatásnál.

kugookirin-s1-pro-teszt-16.jpg

Na most, itt jön akkor a következő probléma.

Sokan azt mondják, hogy egész egyszerűen nem szabad ilyen olcsó és „gyenge” rollert vásárolni, mert nem lehet vele haladni. Azonban, ha meg akarunk felelni az új előírásoknak akkor nagyon nem lesz más lehetőségünk csak ez a négy:

  • Veszel erős rollert, vizsgázol felszereled mindennel, ami kell és kötsz rá biztosítást
  • Veszel egy gyengébb rollert, amivel ugyan hegyet nem mászol, de sík terepen széles vigyorral közlekedsz, és nem félsz a hatóságtól sem
  • Nem veszel rollert, inkább veszel egy bringát vagy jársz tömegközlekedéssel
  • Mész a nagyteljesítményű rollereddel engedély, vizsga, minden nélkül, és ha elkapnak, akkor fizetsz, mint a katonatiszt

Ötödik variáció pedig nincs. Én azt mondom, ha olyan helyen laksz, ahol egy 350 wattos roller elég, akkor nyugodtan vegyél ilyet. Ha olyan helyen laksz, ahol sok a keményebb emelkedő, akkor marad az erősebb roller a vizsgával vagy az elektromos bringa.

kugookirin-s1-pro-teszt-6.jpg

Szóval összegzésképpen!

A KugooKirin S1 Pro nem egy erőgép, de arra, amire kitalálták, vagyis városi közlekedésre hegymászás nélkül teljesen megfelel. Jól használható, megfelelően gyorsul és fékez, megfelelő hatótávval bír. Vagyis amit ígér, azt meg is adja, ráadásul megfizethető, hiszen egy alsó középkategóriás telefon áráért megkapjuk.

kugookirin-s1-pro-teszt-1.jpg

Ráadásul, mivel a Geekbuying a Kugoo hivatalos európai forgalmazója, lehetőség van arra, hogy egy esetleges javíthatatlan hiba esetén ne Kínába, hanem EU-n belül kelljen csak a rollert visszaküldeni. Ehhez a vásárlásnál az „Add EU Local Return Service to your order” mezőhöz kell pipát tenni, a szolgáltatás felára pedig csak 1600 forint.

A végére az ár! Szerencsére az európai forgalmazóva, a Geekbuyinggal nagyon jó kapcsolatokat ápolunk, így sikerült kérni egy 30 darabos kontingensre kupont. Ezzel 10 500 forint kedvezményt kapunk az amúgy sem drága rollerből, így 108 300 forint helyett 97 800 forintért vehetjük meg európai raktárból. Hozzám a rendelést követően a 3-5 naptári napon meg szokott érkezni minden, de a forgalmazó inkább 5-7 munkanapot ír, biztos, ami bztos.

Szóval, ha megtetszett a roller, akkor az alábbi hivatkozáson teheted kosárba a rollert, a kosárban pedig használhatod a NNNHOCHU22 kuponkódot:

KugooKirin S1 Pro elektromos roller

 

 

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr6516698628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása