Döntsd a tőkét ne siránkozz – mini láncfűrész teszt 2.

A kicsi mellé vettem egyel nagyobbat, mert kellett.

mini-lancfuresz-cover.jpg


 

Bevezető

 

Miután megírtam az előző mini láncfűrész tesztemet sok kritikát kaptam a gép miatt. Úgy érzem nem jogos kritikákat, amit mutat az is, hogy most vettem egy másodikat, egy nagyobbat belőle. Nem, nem ment tönkre a kicsi, csak sokszor kevés volt a mérete.

Szóval vettem egy újabbat, jól le is vágtam vele minden ágat, egész vastagokat is, így itt az ideje, hogy leírjam a véleményemet, a tapasztalataimat erről is.


 

Csomagolás, tartozékok

 

mini-lancfuresz-5.jpg

Nos, a csomagolás az előző verzióhoz képest látványosan fejlődött. A kicsit konkrétan egy kartondobozba dobva kaptam, mellette az aksik, a töltők meg ami még volt. Ez a nagyobb darab már korrekt dobozt kapott, a masina habszivacs ágyban fekszik, ahogy az akkumulátorok és a kiegészítők is rendes ütésvédelmet kaptak. Ez rögtön ért a szememben egy nagy pirospontot!

mini-lancfuresz-8.jpg

Tartozék csak annyi van, ami feltétlen kell a használathoz. Egy EU dugós töltő (a kicsihez kínai dugós volt), egy lánclap, immár nem 4- hanem 6 colos, egy lánc, két akkumulátor, dugókulcs és egy kis csavarhúzó.

mini-lancfuresz-7.jpg

Itt jegyzem meg, hogy az akkumulátor pont olyan, mint ami az előző gépemhez is járt, így már 4 akkuval vághatok neki a munkának.


 

Külső, beüzemelés

 

Maga az alapgép nem sokat változott. Annyi a különbség, hogy a ravasz előtt van egy keret, ami védi az ujjunkat, és annyi, hogy a felső ágfogó rács helyett egy rugós, fogazott műanyag van, ami a vágást segíti. A motor, a markolat és ahogy írtam az akku maradt a régi.

mini-lancfuresz-6.jpg

A gép beüzemelése sem változott semmit. A motorral átellenes részen van egy anya, ez tartja a takarólapot, de egyúttal ez tartja a helyén a láncot, és ha meghúzzuk ez rögzíti a lánclapot is.

mini-lancfuresz-10.jpg

Az első dolgunk, hogy ezt az anyát eltávolítsuk és levegyük a fedőlapot. Én második lépésként a láncot felteszem a lánclapra, majd a kettőt együtt teszem a helyére és ilyenkor akasztom be a láncot a lánckerékbe is, ami majd mozgatni fogja.

mini-lancfuresz-11.jpg

Ezután visszatehetjük a fedelet, és finoman meghúzhatjuk a csavart, de csak annyira, hogy a lánclap mozogni tudjon. Ekkor vehetjük elő a csavarhúzót, amivel beállíthatjuk a lánc feszességét. Ha ez is meg van, akkor az anyát jól meghúzzuk, és már indulhat is a munka.


 

Papírforma

 

Mielőtt a tapasztalataimat leírom néhány szó a specifikációról.

A gép tehát, ahogy fent írtam 6 colos lánclappal rendelkezik és ilyen méretű lánc is kell hozzá. Ez egy standard méret, később, ha elkopik a lánclap vagy a láncot nem érdemes már élezni, akkor ezer helyen kapunk pótlást.

mini-lancfuresz-9.jpg

A gépben szénkefementes a motor, ami jó hír, jóval nagyobb teljesítmény várható így tőle. Igaz, az adatlapon feltüntetett 2400 watt még így is túlzónak tűnik egy cseppet. Mondom ezt úgy, hogy 21 voltos a rendszer, szóval egy átlag olcsó munkagépnél papírforma alapján többet kell tudnia.

Nekem ennyi adat elég volt a döntéshez. A kisebb gépemen papíron gyengébb ennél, de azt az ágvastagságot, ami a 4 colos lappal észszerűen elvágható, azt elvitte. Szóval bíztam benne, hogy a nagyobb teljesítmény a nagyobb, 6 colos laphoz elegendő lesz.


 

Tapasztalatok

 

Az a helyzet, hogy a kisebb géphez képest nem tapasztaltam a működésben különbséget, de tény, hogy ezeknek a kis masináknak a működését szokni kell. Miről is van szó?

mini-lancfuresz-1.jpg

Nagyon sok üzenetet kaptam a régebbi teszt miatt, miszerint a gép gyenge, az akkumulátor lemerül pillanatok alatt, a láncnak kimegy az éle, a lánclap szétég, és hasonlók. Ezeket mindig szomorúan olvastam és próbáltam elmagyarázni, hogy miként kell ezeket a gépeket használni. Aztán volt, aki sértődötten és/vagy dühösen reagált, hogy becsaptam, más meg felfogta a lényeget és azóta is boldogan fűrészel.

De mi is a lényeg?

A legfontosabb, hogy ezek nem ipari gépek, nem arra vannak kitalálva, hogy nulla-huszonnégyben fát vágjunk velük. Mint minden kisebb gépnél a szakaszos üzemeltetés az elvárható.

A másik, ami nagyon fontos a kenés. A nagy láncfűrészekbe olajat töltünk, ami automatikusan keni a láncot. Nem véletlenül, hiszen a lánclapban nincsenek görgők, abban csúszik a lánc, kell a kenés. Ha nem használsz kenést, akkor a lánc felmelegszik, a lánclap szétég, a lánc szorulni fog és megnyúlik.

mini-lancfuresz-2.jpg

Ilyenkor két dolgot biztos tapasztalsz. Az egyik, hogy pillanatok alatt lemerül az akkumulátor, a másik, hogy folyamatosan húzni kell a láncon. A türelmetlenek ilyenkor járnak úgy, hogy azt gondolják a lánclap rögzítője nincs eléggé meghúzva, és addig húzzák az anyát, amíg az egész csavar kiszakad a fészkéből.

Szóval a leglényegesebb, hogy kenni kell a láncot!

Én erre a célra egy teflonos láncsprayt használok. Ezt még a motoromhoz vettem, de nem vált be, megmaradt. Kipróbáltam a fűrészhez, remek hozzá. Nem kell belőle sok, ha folyamatosan dolgozom a géppel, akkor 10-15 percenként fújok egy nagyon kicsit a mozgó láncra.

A másik, ami nagyon fontos, hogy ez egy kis láncfűrész nem egy pajszer. Ez nem arra van, hogy vágás közben feszegessük a fát, hogy mikor törik már le. A vékony lánclap hajlik, a lánc megszorul, megnyúlik, és már vége is a munkának.

Ha fát vágsz, akkor szépen tedd rá a már mozgó láncot az ágra, és szinte a saját súlyánál fogva megeszi, elvágja a fát. Nem kell rászorítani, nyomni, mint egy eszelős, megy magától.

mini-lancfuresz-3.jpg

Ha ezeket a dolgokat betartod, akkor észre fogod venni, hogy a gép nem merül le olyan hamar, és a lánc meg a lánclap sem megy tönkre minden nap. Nekem a több, mint egy év alatt egy új lánclapot és egy új láncot kellett a kisebb gépre vennem. Amióta megvettem hibátlanul működik.

Ahogy írtam, ezt a nagyobbat sem azért vettem, mert a kicsi elromlott, hanem egész egyszerűen a méret miatt. Van ugyan nagy motoros láncfűrészem, benzines monstrum, de az utóbbi időben azt vettem észre, hogy amikor lehet inkább a kis gépet vettem elő, inkább azzal szenvedtem a kicsit vastagabb ágaknál is, mint a nagy fűrésszel bajlódjak. Keverjem a benzint, töltögessem az olajat.

Szóval úgy döntöttem veszek egy nagyobbat, egy 6 colost, azzal már egész komoly ágvastagság is leküzdhető. A gondolatot tett követte, megvettem, megjött és jól ki is próbáltam. Az első áldozat egy körtefa volt.

mini-lancfuresz-4.jpg

Mivel számomra a fűrész használata semmilyen meglepetést nem okozott pillanatok alatt összeraktam a gépet, befújtam és mentem dolgozni. Azt kell mondanom, hogy a 10 centis ágvastagság meg se kottyan a masinának, így a próba kedvéért egy 15 centi átmérőjűvel is megpróbálkoztam. Ez is sikeres volt, bár itt már kellett kicsit mozgatnom a gépet is, hogy átérjek rajta.


 

Összegzés

 

Ez a cikk nem lett túl hosszú, de belinkelem a végére az előző írásomat is, abban találtok egy videós bemutatót is. Ehhez a cikkhez csak fotókat késsítettem, de ha lesz energiám lehet, hogy előbb utóbb egy videót is összerakok.

A lényeg, hogy a gép bevált. Kellően erős és kellően nagy ahhoz, hogy a karvastagságú vagy azoknál még kicsit vastagabb ágakkal is boldoguljon. Erre volt szükségem!

mini-lancfuresz-12.jpg

A fűrészgépet most cseh raktárból is meg tudjátok vásárolni. A BGXIFD010 kuponkóddal a kétakkumulátoros verziót meg tudjátok venni az egy akkus áráért, vagyis 29 ezer helyett 23 ezer forintért. Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:

VIOLEWORKS 6 hüvelykes mini láncfűrész

 

Az előző láncfűrész cikkemet itt olvashatjátok: IRÁNY A KERTI MUNKA – MINI LÁNCFŰRÉSZ TESZ

 

 

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2717953574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása