Karbon bringa egy hagyományos áráért – CFM 700C teszt

A CFM 700C miatt a milliomosok sírva fakadnak, már bárkinek lehet karbonvázas bringája.

cfm-700c-27.jpg


Nézd meg a CFM 700C bringáról készült videós bemutatómat is, ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!


 

Bevezető

Hirtelen ötlet volt, mondhatni impulzus vásárlás „áldozata” lettem. Ez azért érdekes, mert alapvetően jól megszoktam gondolni mire adok ki pénzt, főleg, ha nem 1-2 ezer forintól van szó. A CFM 700C viszont nagyjából 2-3 órás töprengés után a kosaramba került, rá egy hétre pedig már az első próbakört is megtettem vele.

De mi volt, ami miatt nem sokat vacilláltam? Leírom, inkább rólam, mint a kerékpárról fog szólni, ha nincs kedved elolvasni ugord át!

Szóval történt 1980-ban vagy 81-ben, vagyis olyan 11-12 éves koromban, hogy a spórolt pénzemből (persze nem én spóroltam, hanem a család) meg tudtam venni az első FELNŐTT kerékpáromat, ami egy Skála Sprint volt. Bitang drága volt ez nekem akkor, ha jól rémlik olyan 2000 forintot kellett érte fizetni, ami azért is volt érdekes, mert még nem volt forgalomban az ezres bankjegy, így 4 darab erős, magyar, 500 forintost kaptam a bankban.

cfm-700c-23.jpg

Szép metálkék fényezéssel, acél vázzal, kontrával, dinamóval, láncvédővel, csomagtartóval és egy marha nagy krómozott lámpával. Ja, és krómozott sárvédőkkel, hogy ne feledjem. Szóval a kornak megfelelő bringa volt.

Nagyon örültem neki, de hamar kevésnek éreztem. Valljuk be őszintén, egy kamasz számára kicsit sem volt menő, sőt…

cfm-700c-33.jpg

Igazából versenybringát akart akkoriban mindenki, Szputnyikot, első-hátsó váltóval meg VERSENYKORMÁNNYAL! Na, de szputnyikja csak nagyon keveseknek volt, drága volt az akkor nagyon. Emiatt elkezdtem átalakítani a bringát. Persze sok pénzem nem volt, de azért sikerült szereznem rá egy VERSENYKORMÁNYT, leszedtem a sárvédőket és a lámpát, leszedtem a dinamót is, a vázat pedig fekete és fehér szigetelőszalag csíkokkal zebracsíkosra varázsoltam. Na, így már menő volt, legalábbis, amennyire lehetett!

De nem VERSENYBICIKLI volt!

Eltelt egy csomó idő azóta, én elkezdtem motorozni, volt MTB-m is, meg elektromos bringák is, és jó ideje úgy éreztem, hogy az országúti kerékpárok már nem az én világom. Azért rajta-rajta kaptam magam, hogy az autóban vagy motoron ülve megnézem a bringásokat, rá-rá néztem a használt kerékpárokra is. Csorgattam a nyálam a jobbnál jobb gépekre, de a vásárlás elmaradt.

cfm-700c-34.jpg

Azután jött a CFM 700C.

A Banggood kuponos listájában láttam meg. Karbon váz, 2x10 sebesség, 277 ezer forint. És új. Nem használt, ki tudja hány ezer kilométert futott, ki tudja milyen módon használt. 277 ezer egy ÚJ karbon bringáért… Igaz, nem tárcsa-, hanem felnifékes, ami nem annyira menő mostanában, de amúgy képtelenség volt belekötni.

A negyven évvel ezelőtti kamasz felébredt bennem, és már nem volt visszaút. Az egyetlen, amit még megnéztem, hogy ki gyártja a váltórendszert, mert abszolút laikusként ezt valamiért ezt fontosnak éreztem, aztán már csörgött is kassza.

cfm-700c-35.jpg

Na, így lett nekem csekély 43 év várakozás után végre VERSENYBICIKLIM!

Szerelés, külső

A mesedélutánnak vége, foglalkozzunk végre a CFM 700C-vel!

A doboz, amiben jött a megszokott 27,5- 29 colos kerékpárok dobozmérete volt. csak éppen súlya nem volt azokhoz képest. A futár mondta is, amikor megjött, hogy nem tudja mi lehet ez, mert egy nagy doboz, de nagyon könnyű, mintha nem lenne benne semmi. Hát volt!

cfm-700c-36.jpg

A szerelés nem volt vészes. Elsőkerék, az első patkó (felni) fék és kormányszarv, ami nem volt felcsavarozva. Ja, meg persze az ülés nem volt a helyén. Mivel ez egy országúti gép nincsenek lámpák, sárvédők meg ilyen „felesleges” dolgok.

Ami nagyon meglepett, hogy a CFM 700C jó eséllyel össze volt már szerelve, mert a kormányszarvon a felfogató hagyott minimális nyomot. Nem, ez nem azt jelenti, hogy használt bringát kaptam, hanem azt, hogy a gyártósor végén, a csomagolás előtt ez egy összerakott és leellenőrzött kerékpár volt, csak azután a dobozolás miatt szét kellett szedni.

cfm-700c-37.jpg

Bizonyítja ezt az is, hogy a fékek és a váltók a dobozból kivéve hibátlanul működtek, nulla beállítást igényelt a bringa. Már az első rövid tesztkör alatt kiderült, hogy minden működik, és minden olyan finoman, hogy nem nagyon tértem magamhoz azóta sem. Olcsó kínai kerékpáron én még ilyen minőségű alkatrészekkel nem találkoztam!

cfm-700c-38.jpg

Lássuk a külsőt!

Pici aggodalomra adott okot a vázméret. A CFM 700C két méretben kapható, 51 és 54 centiméteres vázméret érhető el. Az 51 egyértelműen kevés lett volna a 184 centis magasságomhoz, az 54 meg határeset. Van, ahol 180 centiig, máshol 185 centiig ajánlják ezt a méretet. Szóval, ha féltem valamitől kicsit, akkor ez volt.

cfm-700c-12.jpg

De már előre utána néztem mit lehet tenni, ha kicsinek találom, és hát volt hosszú stucni, volt hátrahajló nyeregcső, szóval nem túl bonyolult dolgok, amivel adott esetben nyerhetek majd néhány centit. Lelövöm a poént, semmit nem kellett bevetnem a sikerért, a gyári cuccok elégnek bizonyultak, de erről kicsit később részletesen is írok!

cfm-700c-1.jpg

A CFM 700C formáját tekintve egy tök klasszikus megoldás a két háromszögből összerakott vázzal. A felső vázcső lapított, fogjuk rá, hogy aerodinamikát tekintve ez a jó forma. Mondjuk én inkább a dizájnt érzem ebben, meg azt, hogy kicsit kihasználta a gyártó, hogy a karbon teret ad a normál csőforma elhagyására.

A váz amúgy szerintem nagyon mutatós, hibátlan a csillogó fekete (zongoralakk) külső, a kecses villa, és nagyon precíz és szemnek is nagyon tetsző, hogy az összes bowden a vázban, nem a vázon van elvezetve. Ja, a bowden be- és kivezetések sem olyanok, mint egy olcsó kerékpáron vagy rolleren, vagyis nem nekem kell szerelés közben a gumidugókat valahogy a helyükre passzírozni. Itt a be és kimenetek szépen csavarral rögzített alkalmatosságon keresztül történnek.

cfm-700c-21.jpg

Az egyetlen furcsa, hogy a gyártó a vízszintes csőre kiírta a termék nevét (nem rövidítve, hogy CFM), vagyis azt, hogy City-Forest-Mountains, és valljuk be ez egy kicsit olyan kínai, mert hát a CFM 700C se nem városi, se nem erdei, se nem hegyi kerékpár. Szerintem. Bár, végül is hegyet mászni lehet vele, ha van aszfalt.

cfm-700c-11.jpg

A felnik mutatósak, kúposak, a küllők mélyen ülnek benne. Megjegyzem (és ez elég fontos), hogy a felnik és a kormányszarv azok, amik nem karbonból készültek a szerkezeti elemek közül, minden más szénszálas!

cfm-700c-8.jpg

Ha már karbon és szénszál, akkor, bár inkább a specifikációhoz tartozna ide írom le, hogy a CFM 700C 9,2 kilogramm tömegű mindennel együtt, ebből a váz 1100 gramm, a villa 400 gramm, a nyeregcső pedig 135 gramm. Szóval viccesen könnyű a szerkezet, a hatéves fiaim lazán súlyzóznak vele. Mármint a komplett kerékpárral.

Mit mondjak, nem egy acélvázas Skála Sprint a kicsike!

 Néhány szó a karbonvázról, hogy képbe kerüljetek!

A kerékpáripar folyamatos fejlődésének egyik legizgalmasabb mérföldköve a karbonszálas anyagok megjelenése volt. Ez az innovatív anyag forradalmasította a kerékpárok tervezését és gyártását, különösen a vázak terén. A karbonszálas kompozit, vagy röviden karbon, egy rendkívül erős és könnyű anyag, amely szénszálakból és műgyanta kötőanyagból áll.

Az első karbonvázas kerékpárt az 1970-es évek végén mutatták be. A Exxon cég mérnökei voltak az úttörők, akik 1975-ben kifejlesztették az első prototípust. Azonban az első kereskedelmi forgalomba került karbonvázas kerékpár az 1986-os Kestrel 4000 volt. Ez a modell forradalmi áttörést jelentett, és megalapozta a karbonszálas technológia jövőjét a kerékpáriparban.

cfm-700c-18.jpg

A karbonvázak gyártása összetett folyamat. Az első lépés a váz 3D-s tervezése számítógépes szoftverekkel. Ezután a tervek alapján sablonokat készítenek, amelyekre rétegről rétegre felviszik a karbonszöveteket. A szövetek különböző irányú szálakból állnak, hogy optimalizálják a váz erősségét és rugalmasságát. A rétegeket műgyantával itatják át, majd vákuum alatt, magas hőmérsékleten keményítik ki. Ez a folyamat biztosítja, hogy a szálak és a gyanta tökéletesen összeolvadjon, létrehozva az erős és könnyű vázszerkezetet.

A karbonszálas anyag számos előnnyel rendelkezik az alumíniumhoz képest. Elsődleges előnye a kiváló erő-súly arány. Egy karbonváz akár 20-30%-kal is könnyebb lehet, mint egy hasonló méretű és erősségű alumínium váz. Ez jelentős előnyt jelent a versenyzők és a teljesítményorientált kerékpárosok számára. Emellett a karbon rendkívül jól formálható, lehetővé téve az aerodinamikusabb és hatékonyabb vázkialakítást.

cfm-700c-17.jpg

A karbon másik nagy előnye a rezgéscsillapítás. A karbonszálas anyag természetéből adódóan jobban elnyeli az útról érkező rezgéseket, mint az alumínium, ami kényelmesebb utazást biztosít, különösen hosszabb távok esetén. Ez nem csak a kényelmet növeli, de csökkenti a kerékpáros fáradtságát is, ami jobb teljesítményt eredményezhet.

Azonban a karbonvázaknak vannak hátrányaik is. Az egyik legjelentősebb a magasabb gyártási költség, ami magasabb végfelhasználói árakat eredményez. Egy minőségi karbonvázas kerékpár általában jóval drágább, mint egy hasonló kategóriájú alumínium modell. Emellett a karbon érzékenyebb lehet a fizikai sérülésekre. Míg egy alumínium váz általában meghajlik vagy behorpad erős ütés esetén, egy karbonváz repedhet vagy törhet, ami potenciálisan veszélyesebb helyzetet teremthet.

A karbonvázak javítása és karbantartása is speciális szakértelmet igényel. Míg egy alumínium vázat viszonylag könnyen meg lehet hegeszteni, egy sérült karbonvázat csak speciális műhelyekben tudnak javítani, ami növelheti a fenntartási költségeket. Emellett a karbon élettartama is kérdéses lehet hosszú távon, különösen intenzív használat esetén.

cfm-700c-14.jpg

Az utóbbi években a gyártási technológiák fejlődésével és a nagyobb volumenű termeléssel a karbonvázak ára csökkenni kezdett, így egyre elérhetőbbé váltak a közepes árkategóriájú kerékpárok piacán is. Ez a trend várhatóan folytatódni fog, ami szélesebb körben teszi elérhetővé a karbontechnológia előnyeit.

A jövőben várhatóan további fejlesztések várhatók a karbonszálas anyagok terén. A kutatók folyamatosan dolgoznak az anyag tulajdonságainak javításán, például a törésállóság növelésén és az újrahasznosíthatóság fejlesztésén. Emellett a gyártási folyamatok optimalizálása is folyamatban van, ami várhatóan tovább csökkenti a költségeket és növeli a minőséget.


 

Specifikáció

Ez a fejezet abból a szempontból érdekes lesz, hogy el kell vonatkoztatnotok attól a ténytől, hogy a CFM 700C-n található komponensek nem az ismert márkaneveket hordozzák. Röviden kínai cuccokról beszélünk. Persze ez is olyan, mint az autógyártás, manapság már egyáltalán nem csodálkozunk rá, ha egy autó kínai, mert érezhetően utolérték az európai-amerikai gyártókat. Maximum a gyártó neve lesz furcsa, de ezt is megszokjuk lassan.

cfm-700c-13.jpg

Megjegyzem jobban utána olvasva nem ismeretlen márkák már ezek sem, maximum a hozzám hasonló laikusok vonják fel a szemöldöküket pl. az L-TWOO márka hallatán. De lássuk is mit találunk a CFM 700C-n!

  1. Jagwire – Kábelcsövek, kábelek, kábelcsővégek

A Jagwire főként váltó- és fékrendszer alkatrészeket, bowdenhuzalokat, hidraulikus fékcsöveket gyárt. Közép- és felsőkategóriás termékeikkel a professzionális kerékpáros piacon is jelen vannak, hiszen kiemelkedő minőséget nyújtanak.

  1. CST - Belső gumiabroncsok (700C x 25C)

A CST - Cheng Shin Tire az egyik legnagyobb kerékpár gumiabroncs gyártó a világon. Főként közép- és alsókategóriás termékekkel rendelkezik, de különféle járművekhez és sporteszközökhöz is gyárt abroncsokat. A CST gumik megbízhatóak és széles körben használják őket a kerékpáros közösségben.

  1. L-TWOO - Váltó és fék alkatrészek

cfm-700c-2.jpg

LT-WOO - Az LT-WOO főként felső és középkategóriás alkatrészeket gyárt, amelyek megbízható alternatívát nyújtanak a piacvezető váltó rendszerek mellett. A termékeik jó ár-érték arányt képviselnek, így sok kerékpáros számára vonzó választás.

  1. Maxxis - Külső gumiabroncsok

cfm-700c-15.jpg

A Maxxis az egyik legismertebb gumiabroncs gyártó a világon, amely prémium kategóriás termékeket kínál. A kerékpáros gumik mellett autókhoz, motorokhoz és más járművekhez is gyárt abroncsokat. A Maxxis termékei világszerte elismertek megbízhatóságuk és teljesítményük miatt.

cfm-700c-5.jpg

Ezen alkatrészek terén két dolgot kell kiemelnem. Az egyik, hogy a gyártók többsége közép- és felsőkategóriát gyárt, vagyis várható, hogy a cuccok, amiket ráaggattak a CFM 700C-re nem a legolcsóbbak lesznek. A másik, ami az előző mondat bizonyítása: Az L-TWOO-tól, ahonnan a komplett váltószett érkezett nem a legolcsóbb kivitelt vették, hanem az R7-es sorozatot. Mellesleg, ha ezt a szettet meg akarod rendelni, akkor az Aliexpressen, tehát kínai áruházban (LTWOO R7 2x10S Road Groupset ST-R5010-L/R Shifters FD-R5010-D-W Front Derailleur RD-R5010-M Rear Derailleur BR-R5010-F/R) elég "olcsón", 75 ezer forintért találtam meg, csak ez a szett a bringa teljes árának majd a harmadát elviszi.

cfm-700c-9.jpg

Az L-TWOO-ról még annyit érdemes tudni, hogy gyakorlatilag a Shimano és az SRAM ellenében akarnak piacot szerezni, a netes vélemények szerint nem is reménytelen a dolog. A középkategóriától az abszolút csúcsig fejlesztenek rendszereket, elég csak az eRX váltócsoport-ot említeni, ami külön figyelmet érdemel. Ez egy félig vezeték nélküli rendszer, amely Bluetooth-on keresztül kommunikál a váltókarokkal és a hátsó váltóval. Az árkategóriájában igen vonzó technikai jellemzőkkel rendelkezik, mint például a 22 milliszekundumos válaszidő és a mobilalkalmazáson keresztül történő finomhangolás lehetősége.

Még egy mondta az L-TWOO-ról. Ha érdekel a téma, akkor érdemes a gyártó oldalán ránézni a termékkatalógusra, na az sem a tipikus alsópolcos kínai, ahol telefonnal fényképeznek be kézzel írt lapokat PDF fájlokba. Rendkívül profi az egész!

cfm-700c-3.jpg

Mit sikerült még kinyomoznom a CFM 700C-ről? Ezt írják róla mások:

A CFM 700C egy könnyű cyclocross kerékpár karbon vázzal , villával és nyeregcsővel. A könnyű karbon és alumínium alkatrészek használatának köszönhetően a teljes kerékpár súlya mindössze 9,2 Kg.

cfm-700c-19.jpg

A CFM C700 masszív, de könnyű váza a legújabb generációs japán szénszálból készült, így a CFM 700C 2×10 versenykerékpár nagyon könnyű, de nagyon erős. A szénszálas alkatrészek nagyon könnyűek – a karbonváz mindössze 1100 grammot nyom, a villa kb. 400 gramm, a nyeregcső pedig mindössze 135 gramm. A kisebb súly mellett a karbon sokkal merevebb, de emellett a karbonvázak sokkal jobban elnyelik az egyenetlen utak okozta rezgéseket. Ez nagyobb kényelmet biztosít, de lehetővé teszi, hogy gyorsabban haladjunk a gyengébb minőségű utakon, hiszen sokkal jobban elnyelik az ütések okozta rezgéseket. Minden vázat és karbon összetevőket a CFM németországi K+F részlege tervezett, így kiváló minőségűek.

Az L-TWOO csoport az alkatrészei stílusos és egyszerű kialakításával a sport- és szabadidős kerékpárosokat célozza meg. Most már a magasabb minőségű tartozékcsoportok technológiájának integrálásával a kezdő kerékpárosok és az alkalmi kerékpározás szerelmesei megtapasztalhatják az L-TWOO 700C 2×10 20 sebességes rendszer által kínált kényelmet.

cfm-700c-30.jpg

A CFM L-TWOO 700C 2×10 meghajtás remekül néz ki. A nagy kúpos kerekek, a profilozott kormány nem csak a szemet vonzzák, hiszen a jobb aerodinamika érdekében lapított kormányt és erősen kúpos kerekeket használtak. A sebességváltók és a fékek vezetékei a karbon vázban futnak, amely védi a kábeleket a szennyeződéstől.

Összességében a CFM 700C azok számára lesz tökéletes választás, akik egy univerzális versenykerékpárt keresnek, legyen szó hosszú túráról, edzésről vagy szabadidős túráról, esetleg amatőr országúti versenyekről.


 

Tapasztalatok

Az előző fejezetekben igyekeztem leírni mindent, ami a kerékpárral kapcsolatban érdekes lehet számotokra. Azért is igyekeztem így tenni, mert maga a teszt meglehetősen unalmas, vagy mondjuk inkább úgy, meglepetésektől mentes volt.

cfm-700c-7.jpg

Két negatívumot tudok felsorolni a CFM 700C  kapcsán. Az egyik, hogy van a hátsó villán egy tépőzáras vázvédő. Na, ez kimondottan balesetveszélyes, mert állandóan hátra csúszik a lánckerekekhez. Nekem egy kicsit a széle bedarálódott, nem kapta ugyan el a lánckerék, de ha beszorult volna a lánc meg a lánckerék közé, akkor olyat blokkol a hátsó kerék, hogy tuti elrepülök. Most, a cikk kedvéért még fent hagytam, hogy a fotókon ott legyen, de utána az első dolgom lesz levenni és elhajítani nagyon messzire.

cfm-700c-16.jpg

A másik negatívum, hogy kell vennem egy normális pedált. Ez, ami rajta van az abszolút túra pedál, szerintem azért került rá, hogy a lehető legszélesebb vásárlóközönséget tudják megcélozni. Nem lehet hozzá bringás cipőt használni, emiatt a sok tekeréstől elzsibbad a talpam. Kellemetlen érzés. Szóval az első, amit le fogok cserélni az a pedál lesz, valami egyszerűbb klipszes kell, amihez tudok venni egy normális, de nem vérprofi bringáscipőt. Tudjátok olyat, amiben azért sétálni is lehet.

Akkor most a jó dolgok!

cfm-700c-10.jpg

Az elmúlt másfél hét alatt már több, mint 200 kilométert tekertem bele A CFM 700C-be, ami egy profi számára semmit nem jelent, ám én talán még sosem bringáztam ennyit, ennyire rövid idő alatt. Kétnaponta átlag kicsivel több, mint 40 kilométer, és ebben benne volt az első kör is, a maga 28 kilométerével. Szóval elégedett vagyok. Ha valaki nekem egy hónapja azt mondja, hogy gond nélkül elmegyek tempósan 50 kilométert egy biciklivel (nem elektromossal), azt kiröhögöm.

Figyelem, a leírt teljesítmény nem egy profitól származik, hanem tőlem!

Szóval az a helyzet, hogy az első tesztkörön is közel 30 kilométert tekertem, a negyediken pedig átléptem az 50 kilométert is. Ezek alatt a körök alatt 23-24 kilométer/órás átlagot mentem, amiben benne volt egy-két rövid megálló a telefon bazirgálása miatt, benne voltak lassabb városi bringautas szakaszok, a piroslámpáknál ácsorgás meg minden. Ehhez képest azt gondolom, hogy a 23-as átlag egyáltalán nem rossz, ismétlem tőlem, nulla edzettséggel és gyakorlattal.

cfm-700c-6.jpg

A gyakorlatlanságomat mutatja, hogy az első úton majdnem elestem, mert hirtelen nem találtam meg a fékkart, meg az is, hogy a negyedik kör volt az, amikor már nem váltottam rossz irányba. Szóval kellett egy kis idő, hogy egyáltalán megtanuljam használni a CFM 700C-t.

Ígértem, hogy visszatérek a vázméretre!

cfm-700c-4.jpg

Nos, ahogy írtam az 54 centis, vagyis a nagyobbik méretet vettem meg. Ez kicsit necces volt a 184 centimhez. Ami miatt mégsem okozott gondot, hogy az üléscső hossza megfelelő, kellően meg tudtam emelni, ezzel hátrébb került a hátsóm is, a pedál alsó állásában pedig teljesen ki van nyújtva a lábam.

Megoldást adott az is, hogy a stucni 10-11 centis, szóval a kormány is eléggé elől van. Az is segített, hogy az ülést lehet előre-hátra tolni, a leghátsó állásban pedig teljesen jó a méret. Hozzá teszem a középsőben kezdtem használni, az sem volt rossz, de mégis jobb leghátul.

cfm-700c-20.jpg

Vagyis összességében, az 54 centis vázmérettel rendelkező CFM 700C a 184-185 centis magassághoz elegendő, de efelett, főleg 190 táján mindenképpen ajánlott egy nagyobb váz. Van a CFM-nek ilyen is, kicsit drágábban, kicsit jobb felszereltséggel.

Na, akkor milyen volt használni a CFM 700C-t?

Tényleg abszolút eseménytelen. Mármint tekerni nagyon jó vele, a váltó profi, a fék remek, a bringa 9 kilós, szóval tényleg viccesen könnyű. Tettem fel rá hátsólámpát, telefontartót, kameratartót, kulacstartót, meg persze kulacsot és kapott egy nyeregtáskát is. Egyelőre ennyi.

cfm-700c-32.jpg

Bár nem vagyok profi, és nem vagyok tapasztalt sem, az azért nekem is átjön, hogy a CFM 700C nem egy vérprofi versenykerékpár. Hozzám hasonló amatőröknek lesz igazán jó, azonban már azt is érzem, hogy nehezen fogom tudni kinőni. Szóval nem csak most elégíti ki az igényeimet, ha tartani tudom a heti 3 tekerést, akkor is elég lesz ez még évek múlva is. Már csak az életkorom miatt is, versenyezni, profik között már biztos nem fogok.

Azt is érzem, hogy a CFM 700C építkezni is megfelelő lehet. Bár, egyelőre nem gondolom, hogy bármit is le akarok cserélni rajta (a pedál kivételével), később, ha mégis szeretnék drágább alkatrészeket, akkor maga a váz remek alap lesz a fejlesztéshez.

cfm-700c-31.jpg

Hosszútávú tapasztalatokról még nem tudok beszámolni. Amit másfél hét alatt lehetett kipróbáltam, beletekertem annyit, amennyit csak bírtam. Nem másztam meg vele hágókat, felénk nincsenek hágók, de egy két emelkedőt azért megjártam, felmentem Zalaegerszeg legmagasabb pontjára, onnan nincs tovább felfelé.

Nem gurultam le nagy hegyekről, mert azok sincsenek. Próbából mentem majd 60-nal egy lejtőn, próbából eltekertem néhány falunyit országúton nyomvályúk között, próbából eltekertem egy csomót normális bringaúton is.

cfm-700c-29.jpg

Nem padkáztam vele, nem ugrattam, kerültem a nagyobb úthibákat, szóval nem volt célom, hogy tönkre tegyem, hiszen nagyon szeretném, ha a következő években hűséges társam lenne.


 

Összefoglaló

Kezdjük ott, hogy ha kérdésetek akad, remélem lesz, akkor írjatok bárhol, megpróbálok mindenre válaszolni. Biztos sok olyan dolog van, ami egy profibb, gyakorlottabb bringást érdekelhet, de nekem nem jutott eszembe említeni. Szóval, ha kérdés van állok elébe!

cfm-700c-28.jpg

Folytassuk azzal, hogy a CFM 700C vásárlását követően elbizonytalanodtam kicsit, hogy jól döntöttem-e. Ennek oka pedig az volt, hogy ránéztem a használt kerékpárok áraira, és bizony 330 ezer, 350 ezer felett már lehet mindenféle középkategóriás Shimano alkatrészekkel szerelt karbon bringát venni. A CFM 700C a maga 277 ezer forintos árával pedig akkor még (hiszen nem érkezett meg) egy fekete ló volt, ismeretlen márkájú alkatrészekkel.

Azzal nyugtattam magam, hogy egy használt kerékpárnál, főleg, ha karbon, akkor nagyon nem mindegy, hogy ki és hogy használta. Mennyit kapott a váz. Sosem fog kiderülni, hogy igazából 200- vagy 20 ezer kilométer van benne. A CFM 700C-t viszont én fogom kibontani, összeszerelni, beállítani, én leszek az, aki null kilométeres korától használni fogom.

cfm-700c-26.jpg

Ismerni fogom minden porcikáját, tudni, hogy mikor min kellett állítani, mikor mi és hol ciripel majd rajta, és ha ciripel miért és mit kell rajta állítanom, hogy ne tegye. Tudom, hogy vigyázni fogok rá, hogy nem terepezek, nem ütöm és vágom. Vagyis egyszóval, egy zsír új bringám lesz.

Azóta persze megjött, és a letekert kilométerek alatt megnyugodtam, hogy a kósza rossz gondolatoknak nem volt semmi alapjuk, és egyelőre eszemben sincs azon gondolkozni, hogy jobb lett volna-e egy használt akármit venni. Most úgy érzem, hogy nagyon nem lett volna jobb, sőt.

cfm-700c-25.jpg

Az ár kapcsán még egy dolog, ami aggodalomra adhat okot, ez pedig az, hogy túl alacsony. Vagyis 277 ezer egy zsír új karbonvázas (kivéve a kormányt) kerékpárért viccesen kevés. Azután körülnéztem a neten, és kiderült, hogy EU-ban is forgalmazzák a kerékpárt, csak éppen 1300-1400 eurós, vagyis 500-550 ezer forintos áron, ez pedig már inkább reális ezért a gépért. Szóval a gyanúsan alacsony ár jó eséllyel a kínai forgalmazónak nem pedig a CFM 700C vacakságának köszönhető.

Talán érezhető volt ebből a cikkből is, hogy szeretek kerékpározni, lényegében mindegy milyen bringáról van szó. Lehet elektromos, FAT vagy sima MTB, vagy most már akár egy outi is, a lényeg, hogy két kereke legyen. Talán emiatt szeretem a motorozást is, ott is két kerék van.

cfm-700c-24.jpg

Nem vagyok profi, nem vagyok menő, nem vagyok versenyző, nem dicsekedhetek x darab hágó megmászásával. Lehet, hogy nem is fogok tudni soha ilyenekkel dicsekedni, de ezt kb. annyira nem bánom, mint azt, hogy a motorjaimmal még soha nem egykerekeztem. Nekem a motorozás és a bringázás is inkább a kikapcsolódásról szó, A flowról, arról, hogy amíg ezeket a tevékenységeket űzöm, nem a napi gondokon meg a munkán jár az agyam.

A CFM 700C pedig erre tökéletes. Hang nélkül suhanok, a váltó vajpuhán kattog le és fel, a lánc hang nélkül ugrik egyik fogaskerékről a másikra, a fék nem csikorog, én pedig csak nézem a tájat vagy az első kerék alá hangtalanul besikló aszfaltot. Igazi zen állapot, amikor hazaérek kisimult idegekkel, de remegő lábakkal, akkor tudom, hogy megint egy olyan nap van mögöttem, amiért érdemes volt reggel felkelni.

cfm-700c-22.jpg

Ennyit tudok elmondani kedves olvasóim, innentől pedig a tiétek a döntés, hogy beruháztok-e ennyi pénzt egy CFM 700C karbon vázas országúti kerékpárba vagy sem.

Ha szeretnél magadnak Te is egy ilyen bringát, akkor cseh raktárból meg tudod rendelni. A szállítás ingyenes, vámmentes és persze gyors. Ha a vásárlásnál használod a CFM700CCF kuponkódot, akkor a cikk írásának pillanatában 276 860 forintért tudod kosárba tenni. Az ár persze némileg változhat a dollár/forint árfolyam függvényében.

Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:

 

CFM 700C karbonvázas országúti kerékpár

 

Hasonló cikkek oldalunkon

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr1918489263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása