Kipróbáltuk – Xiaomi 90Fun fűthető kabát a hideg napokra

Vízálló, szélálló, könnyű, vékony, még aktív fűtés nélkül is meleg, de ha bekapcsolod…

 90fun-kabet-teszt-7.jpg


 Nézd meg videós bemutatómat is!


 

XIAOMI 90FUN FŰTHETŐ KABÁT – BEVEZETŐ

Több oka is lehet annak, hogy valaki fűthető kabátra vágyik. Ki- be ugrál az autóból és az autóba, a remek, de csak nyáron működő fűtéssel rendelkező fővárosi buszokon kell utaznia, sokat kell várni a távolsági buszra a megállóban, és még sorolhatnám.

Én az első csoportba tartozom, alapvetően autós ember vagyok. Olyan kabátot szerettem volna, amit nem kell levennem, ha beülök a kocsiba, olyat, ami akkor is jó meleg lesz, ha a durva mínuszokban kell beülni a jéggé fagyott utastérbe, és olyat, amibe lehetőség szerint nem izzadok bele akkor sem, ha beindul a fűtés az autóban.

A Xiaomi kabátját választottam, most már jó egy éve használom, így azt hiszem megalapozott véleményt tudok mondani róla.


 

PAPÍRFORMA

 

Először is nézzük mit ígér a gyártó! A kabát anyaga száz százalékban poliészter, kivéve a belső szigetelést, ami libatollból készül. A leírás szerint ez utóbbi garantálja a megfelelő hőszigetelést, de emellett a kabát mégis könnyű és vékony maradhat.

Névleges feszültségnek 5- és 9 voltot adnak meg, a névleges teljesítmény a feszültség függvényében 7- illetve 13,5 watt. 2 fűtési zónát építettek be, az egyik a deréknál, a másik a nyaknál található.

90fun-kabet-teszt-15.jpg

Az áramellátást külső akkumulátorral, USB csatlakozón keresztül biztosíthatjuk. Az akkumulátor kapacitása természetesen nincs megadva, egyedül a külső táp mérete az, ami behatárolja a lehetőségeinket, de erről majd később még írok. Az akkumulátor természetesen nem jár a kabáthoz, ezt külön kell megvásárolnunk.

A fűtést 40- illetve 50 Celsius fokra állíthatjuk, ez egy kapcsolóval szabályozható. Emellett kapunk egy intelligensnek mondott hőfokszabályozást is. Ez utóbbi nem egy nagy varázslat, egyszerűen csak van hőfokszabályzás, igaz, ez jóval hasznosabb, mint amire elsőre számítunk, de erről is később.

90fun-kabet-teszt-13.jpg

A gyári adatok között találunk az elérhető fűtési hosszakról is táblázatot, ám ez túl sokat nem ér. A táblázat szerint ugyanis 20 000 mAh kapacitású akkumulátort adnak meg és 27 fokos szobahőmérsékletet. Ez több ok miatt sem releváns információ, már csak amiatt sem, mert ritkán szoktunk 27 fokot normál szobahőmérsékletnek nevezni.

Ettől függetlenül azért leírom én is az adatokat, mert ez is a papírformához tartozik. Szóval a megadott szobahőmérséklet és 20 000 mAh mellett 12 órán át tudja tartani a 40- és 8 órán át az 50 Celsius fokot.

90fun-kabet-teszt-8.jpg

A választható méretek S-től XXL-ig (2XL) terjednek, ezekhez kapunk nyak, váll- mell szélességet, illetve hosszt, de meg van adva az ujj hossza is, így biztonsággal ki tudjuk választani azt a méretet, ami nekünk megfelelő.

Mérettáblázat:

Méret S M L XL XXL
Kód 165/84A 170/88A 175/92A 180/96A 185/100A
Nyak 24cm 24.5cm 25cm 25.5cm 26cm
Vállszélesség 45cm 46cm 47cm 48cm 49.2cm
Mell 53cm 55cm 57cm 59cm 61cm
Ujj hossza 74.6cm 75.8cm 77cm 78.2cm 79.4cm
Hátsó középső hossz 67cm 69cm 71cm 73cm 75cm

 

Nagyon lényeges, hogy a kabát vízálló, IPX7-es, vagy máshol IP64-es jelölést említenek, a lényeg, hogy elázni nem fogunk benne. Fontos az is, hogy ez a vízállóság a zipzárakra is érvényes!


 

HASZNÁLAT

 

Ezt néhány mondatban ki is tudjuk tárgyalni, hiszen semmi bonyolult nincs benne.

  1. Vedd fel a kabátot!
  2. Csatlakoztasd az erre szolgáló zsebben található USB kábelt az akkumulátorodhoz.
  3. Tedd be az akkut a helyére, húzd fel a zipzárt!
  4. A nyomógombot tartsd 4 másodpercig nyomva, előbb fehér, majd villogó piros fény mutatja, hogy a fűtés bekapcsolt.
  5. Nyomd meg a gombot megint, a lámpa narancsra vált, ilyenkor nem 50-, hanem 40 fokon megy a fűtés.
  6. Tartsd a gombot 4 másodpercig nyomva és a fűtés kikapcsol.

Nagyjából ennyi!


 

TAPASZTALATOK

 

Most jön, ami mindenkit érdekelni fog, az, hogy milyen a való életben a kabát!

Kezdjük a külsővel!

Azt, hogy jól néz-e ki felesleges feszegetni, van, akinek tetszeni fog, másoknak meg nem. Nekem bejön az egyenes szabású ujj és a nagyjából az ülepem feléig leérő hátsó rész. Ez utóbbi pont elég arra, hogy a derekam véletlenül se lógjon ki, és ha beülök az autóba, akkor nem ülök rá.

90fun-kabet-teszt-16.gif

A kabát színe fekete, ez inkább fiús szín, bár a gyártó szerint a szabás unisex, szóval lányok is nyugodtan hordhatják. Ez annyiban igaz, hogy semmiképp nem mondható macsósnak, vagy különösebben férfiasnak, vagyis, ha egy hölgyet nem zavar a szín, akkor nyugodtan megveheti.

90fun-kabet-teszt-6.jpg

A kabáton 4 (vagyis 5) külső és egy belső zsebet találunk. A négy külsőből kettő a megszokott helyen van, kettő pedig a mellrészen. A belső zseb a zipzár mögött van közvetlenül, ennek is van saját zipzárja, ez az egyetlen, ami nem vízálló, de mivel belül van, ez nem is baj.

Van egy külső ötödik zseb is, ez is zipzárral zárható, ide lehet a külső akkumulátort tenni. Ez jobb oldalon, derékvonalban, kicsit hátul található.

90fun-kabet-teszt-4.jpg

A hideg ellen kapunk kapucnit is. Ez nem levehető, ez talán negatívum, bár engem még sosem zavart. A kapucnihoz kapunk madzagot is, amivel összehúzhatjuk az arcunk előtt, vagy, ha nem tesszük a fejünkre, akkor a nyakunknál húzhatjuk vele szorosabbra, hogy ne menjen ki a meleg.

90fun-kabet-teszt-12.jpg

Az egyenes szabású ujjon belül van egy elasztikus rész, ami rásimul a csuklónkra. Ez nem szoros, inkább lazának mondanám, de a lényeg, hogy a hideget nem engedi be.

 

FŰTÉS ÉS AKKUMULÁTOR

 

Ahogy feljebb írtam, a gyári adatoknál 20 000 mAh kapacitású akkumulátort adtak meg. Ez azért problémás, mert a Xiaomi 20 000 mAh kapacitású akkumulátora nem fér be az erre szolgáló zsebbe. Az 5- és 10 ezer mAh kapacitásúval nincs gond.

90fun-kabet-teszt-2.jpg

Annyi azért szerencse, hogy az USB kábel elég hosszú, így én tudtam a 20 ezres akkuval is használni, egyszerűen csak nem az akkuzsebbe, hanem a rendes külső zsebbe tettem, az USB kábel pedig átér ide is, szóval ez a probléma orvosolva!

Feljebb írtam, hogy két fűtési zóna van a kabátban, deréknál és nyaknál. Nos, amikor először felvettem a kabátot, akkor jó ideig találgattam, hogy hol is fűt igazából.

Tény, hogy elsőként hátul a derekamnál és hátul a nyakamnál kezdett el melegedni, de aztán a meleg deréknál átterjedt előre is, majdnem a zsebekig, illetve nyaknál is, lentről elindult felfelé a meleg a tarkóm felé.

90fun-kabet-teszt-3.jpg

Most már tudom, hogy a gyári adatok stimmelnek, és tényleg nincs máshol fűtés. Egész egyszerűen az a helyzet, hogy annyira jó a hőszigetelés, hogy a meleg meglepően gyorsan kitölti az egész kabátot, és hiába csak hátul a deréknál van aktív fűtés, percek alatt elől, mellrészen is érezni fogjuk a kellemes meleget.

A nyaknál ugyan ez a helyzet. Amikor nagyon hideg volt, és a kapucnit a fejemre húztam, a meleg szépen feláramlott a kapucni alá is, és melegített ott is.

 

HŐFOKSZABÁLYZÁS

 

Írtam, hogy kapunk intelligensnek mondott hőfokszabályzást, egészen pontosan azt írják, hogy egy intelligens chip (lapka) szabályozza a fűtést. Nos, ez egy csöppet túlzás, mert egy egyszerű hőfokszabályzóban semmi intelligens sincs. Az viszont pozitívum, hogy jól működik. Ez több ok miatt is fontos!

90fun-kabet-teszt-1.jpg

Az egyik, hogy ha bekapcsoljuk a fűtést, akkor nem rohad ránk a kabát, nem akar megfőzni minket. A másik, ha bemegyünk mondjuk egy üzletbe, vagy beülünk az autóba, akkor sem sül ránk, mert automatikusan leveszi a fűtés erejét.

Kipróbáltuk – Xiaomi 90Fun fűthető kabát a hideg napokra 11

Ilyenkor, egy idő után azért fel fog tűnni, hogy melegít, és ki fogod kapcsolni, de nem fősz meg benne, ami azért nem egy hátrány, mert ha rád izzad és úgy mész ki a hidegbe, akkor garantált a megfázás.

VÍZÁLLÓSÁG

 

90fun-kabet-teszt-14.jpg

Na, erről megint nincs mit írni, de ez jó, mert annyit jelent, hogy tényleg vízálló. Tökéletesen vízálló. Egyetlen alkalommal sem ázott át, és a zsebekbe sem jutott víz. A kabát anyaga olyan, hogy szó szerint taszítja, lepergeti a rá kerülő vizet. Ezt a tulajdonságát megtartja mosás után is. Már csak emiatt is jó, hogy használom egy ideje, ez egy gyors teszt alatt nem derült volna ki.

 

HORDHATÓSÁG

 

Ha egy szóval akarom jellemezni, akkor ez a szó a kényelem lenne. Nagyon könnyű, nagyon vékony. A hőszigetelés kitűnő, de azért valahogy mégis szellőzik, mert bele izzadnom még nem sikerült.

90fun-kabet-teszt-9.jpg

Ahogy írtam, én kimondottan kedvelem a szabása miatt, autós kabátnak kitűnő, de gondolom a kicsit hosszabb, fenék középig érő hát miatt munkába járni vagy sima városi viseletnek is megfelelő. Egyedül talán a téli sportokhoz nem merném ajánlani, oda valami hosszabb kell.

 

FŰTÉS

 

A lényegi rész, vagyis mennyire jó a fűtés!

Az a helyzet, hogy a kabátot tavaly októberben vettem. Aztán elkezdtem tesztelni, vagyis őszintén szólva elkezdtem hordani és nem nagyon lehetett lerobbantani rólam. Halogattam a cikk megírását, addig-addig, amíg tavasz nem lett, és okafogyottá nem vált egy fűthető kabát tesztje. Reménykedtem benne, hogy idén télen még megírhatom, és szerencsém lett.

90fun-kabet-teszt-5.jpg

Persze a dolognak, ahogy azt már jeleztem is, annyi előnye mindenképpen van, hogy alkalmam volt hidegebb napokon és estéken is kipróbálni, ami ezen a télen még nem igazán volt.

Csináltam egészen extrém teszteket is (már amennyire a hazai mínuszok extrémnek tekinthetők), így például este, mínusz 7-8 fokban felkaptam egy rövidujjú pólóra és lesétáltam benne a közeli kisboltba bevásárolni.

90fun-kabet-teszt-17.jpg

Ha álldogáltam volna, akkor lehet, hogy kevés lett volna a teljesítmény, de sétálva le kellett vennem a fűtést 40 fokra, mert az 50 már túlontúl sok volt.

Ebből nyilván sejthetitek, hogy nem fáztam, a boltba érve le kellett húznom a zipzárt is, komolyan féltem, hogy nagyon rám melegszik.

90fun-kabet-teszt-10.jpg

Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy mennyi ideig jó egy akkumulátor, nálam, a 20 000 mAh napokig elég, mert ez a kocsiból ki- beugrálós műfaj nem jelent akadályt, ahogy az sem, hogy időnkét 20-30 percekre bekapcsolom, ha éppen úgy alakul, hogy az utcán, hidegben kell töltenem ezt az időt.

Szóval a fűtés teszt az nálam egy pirospontot vagy egy bazi nagy ötös osztályzatot érdemel.

 

MÉRETEK

 

Sokan mondják, hogy nem mernek Kínából ruházati termékeket rendelni, mert nem ugyan azok a méretek, mint nálunk. Nekik általában igazuk van.

A Xiaomi kabátja sem teljesen pontos, vagyis az XXL az valahol az itthon XL és XXL között van inkább, de a fent megadott méretek alapján korrektül el lehet dönteni, hogy megfelelő lesz-e számunkra.

Kipróbáltuk – Xiaomi 90Fun fűthető kabát a hideg napokra 17

Én 184 centi magas vagyok, az aktuális fogyókúrától függően 90 és 98 kiló közötti súllyal. Nekem az XXL is határeset. Ha közelítem a mázsát, akkor a nem túl nagy pocaknál már szoros kicsit, de most például, amikor 91 kilósan veszem fel, már teljesen kényelmes, és egy vékonyabb pulóver is elfér alatta.

Szóval a méret kapcsán az mindenképpen elmondható, hogy a legnagyobb XXL méret sem lesz jó egy nagyobb pocakra, már csak amiatt sem, hogy a kabát tényleg egyenes szabású, nyúlni pedig nem fog.


 

ÖSSZEGZÉS

 

A cikkből nyilván kiderült már, hogy meg vagyok elégedve a választásommal, és azzal, hogy a Xiaomit választottam kabát fronton is. Nyilván nincs tapasztalatom az olcsóbb, márkátlan kabátokkal, de ahogy hallottam, azért előfordulnak problémák a vízállósággal, és hallottam már gondokról akkor is, ha kimosták a kabátot.

Nos, a Xiaominál azt vártam, hogy ilyen téren nem nyúlhatok mellé, mert a minőség adott lesz, és ez számomra megért némi felárat. Náluk a kabátban van zárlat és túlmelegedés elleni védelem is, szóval, amit lehet megtettek, hogy ne legyen gond.

90fun-kabet-teszt-11.jpg

Ahogy írtam, a kabátot már kimostuk, nem is egyszer, egyelőre nem tapasztalok semmilyen problémát. Megmaradt a vízállóság és a fűtés is remekül működik.

Sokan hátrányként említik, hogy nincs beépített akkumulátor. Nálam ez inkább előny, mert egyrészről csak jobb, ha a mosógépbe nem kell betenni egy lítium akkut, más részről, ha lemerül a táp, akkor a kocsiban tölteni tudom, vagy vihetek magammal tartalékot, és egy mozdulattal kicserélhetem.

Szóval a lényeg, így egy teljes téllel a hátam, vagyis a kabát háta mögött, illetve a most kezdődővel, és a mostani néhány napos használat után, ha a méret megfelelő lesz, akkor bátran merem javasolni a megvásárlását, nem fogsz benne csalódni!

A vásárláshoz használd a BGCDC073 vagy a BG90FGRE11 kuponkódot!

Itt tudod cseh raktárból, vám és ÁFA mentesen, ingyenes szállítással és rövid szállítási idővel megvásárolni:

XIAOMI 90FUN KÜLSŐ AKKUMULÁTOROS FŰTHETŐ KABÁT

 

 

Cikkünk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3016290070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása