Enusic mini elektromos pumpa – autóba szinte kötelező

Ereszt a kerék, pityog a kerékszenzor, benzinkút meg sehol.

enusic-czk-3660-8.jpg


 

Bevezető

 

A cikkeim többsége olyen dolgokról íródik, amit magam is megvásárlok, használok. Vagyis mondhatjuk, hogy első kézből, egy felhasználótól nektek, esetleges jövőbeni felhasználóknak. Nos, ez a cikk nem ilyen lesz.

Még tavasszal írtam egy elektromos pumpáról (amit azóta is rendszeresen használok), nem is terveztem másikat venni, mert meg vagyok elégedve vele. Ám, nyár elején csengetett a postás, és a kezembe nyomott egy hosszúkás csomagot, amiről elképzelésem nem volt mi lehet.

Mint kiderült egy elektromos pumpa volt. Az történt, hogy a gyártó rábukkant a cikkemre, és úgy döntött küld egy pumpát, hasonlítsam össze a másokkal. Nos, megtettem.

Ez a cikk tehát egyrészről két termék összevetése lesz, más részről meg a saját pumpám használatáról fog szólni. Vagyis arról, hogy mire és hogy használom a pumpát, érdemes-e egy ilyet venni, és ha igen, akkor kinek lehet rá szüksége.


 

Enusic CZK-3660 - vagyis a pumpa

 

Lássuk előbb, mit tud papíron a teszt alanya.

Nos, kicsit nagyobb, kicsit nehezebb, mint a saját pumpám, de főképp teljesen más a forma. Míg az egy téglatest, addig ez egy henger. 24 centi hosszú, 6 centi a hengerátmérő, szóval nem csak a csomagtartóban, hanem akár egy átlagos kesztyűtartóban is elfér.

Számomra nem ideális, mert motorozok is, és eleve olyat kerestem, amit a motoron az ülés alá be tudok tenni. Ez hozzám nem fér el, de ez persze motortípustól is függ. A lényeg, ha ilyen igényed is van, akkor mérd le előbb, hogy ne később érjen a csalódás.

A pumpálási képességek, vagyis a maximálisan előállítható nyomás nagysága lényegében az összes hasonló szerkezetnél megegyezik. Ez egészen pontosan 150PSI / 10.3BAR / 990KPA / 10.5KG/CM.

Azért adom meg így az adatokat, mert a szerkezetnél e négyféle mértékegység közül lehet váltogatni.

Van egy olyan adat is, amit, mint számomra most kiderült nem szoktak a gyártók megadni. Nem tudom, hogy ez csak a szerénység, vagy egyszerűen nem olyan érték, amivel villogni lehetne. Az azonban biztos, hogy az Enusic az orrunkra köti, hogy a pumpája 25 liter per perc értékkel dolgozik, vagyis ennyi levegőt képes átnyomni a csövön.

Amúgy a gyártó 12 voltos tápfeszültség mellett 80 wattot ír a motorra, ami nem kevés, már csak a mérete miatt sem. Működés közben a zaj kevesebb, mint 80 decibel. Ez igaz is, a saját mérésem szerint sincs 80, de azért halknak nem halk. Persze ez egy pumpa, ha minden igaz, akkor nem éjszaka a hálószobában fogod használni.

Eddig egészen átlagosnak mondható minden érték. Van azonban egy olyan adat, amin a szem fennakad, ez pedig az akkumulátor kapacitása. A megszokott 2400-2500 mAh helyett ebbe a cuccba egy 7800 mAh kapacitású egységet pakoltak, ami konkrétan háromszor akkora, mint a versenytársakban van.

Ez a bazi nagy akku azért elgondolkoztatja az embert, hogy az óriási kínálatból ne ezt válasszuk-e. Már csak azért is így van, mert a gyári adat szerint, ez a kapacitás kell ahhoz, hogy két átlagos autókereket (195/55 R15) fel tudjunk fújni vele.

A nagy akkumulátornak van még egy nagyon jó tulajdonsága, még pedig az, hogy akár külső akkuként, a telefonunk töltésére is használhatjuk a szerkezetet.

Oké, mit tud még?

Lényegében semmit. Van hozzá egy gumicső, aminek a végét egy normál autószelephez lehet csatlakoztatni, van két egyéb végződés, az egyik labdákhoz a másik matrachoz (vagy gumicsónakhoz), a végén pedig van egy LED, ami elemlámpaként funkcionál.

A tudás lényegében ennyi.


 

Mire tudjuk használni?

 

No, akkor most jöjjön némi gyakorlati tapasztalat!

A saját pumpámon van olyan extra, hogy a nyomás mértékegysége mellett azt is be tudjuk állítani, hogy mit szeretnénk felfújni. Labdát, kerékpár- autó- vagy motorgumit. Ez a tudás, amikor megvettem tök jónak tűnt, de aztán a gyakorlat azt mutatja, hogy abszolút értelmetlen dolog.

A különböző profilok között természetesen egy valami nem változik, hogy fújja a pumpa a levegőt. Mindössze arról van szó, hogy a négy profilhoz beállíthatunk négy maximális nyomásértéket, aztán ha azt elérte a pumpa, akkor kikapcsol.

Nos, rá kellett jönnöm, hogy a kezdeti próbák után, soha többé rá sem néztem, hogy milyen profil van éppen beállítva.

Pumpáltam vele autókereket, többször kerékpárkereket, egyszer a motorom gumijait, és hetente többször a srácaim gumilabdáját. Szóval használom. Bekapcsolom, aztán ha elérte a nyomás a kívánt értéket, akkor kikapcsolom. Slussz.

Persze lehet, hogy van olyan, hogy valakinek jól fog jönni a négy előre beállított érték.

És miért írtam ezt le? Azért, mert az Enusic pumpáján nincsenek előre beállítható profilok. A bekapcsolásnál be tudunk állítani egy értéket előre, de nem menti ezt el.

Szóval, ha valaki úgy érzi, hogy kelleni fog neki előre a beállított érték, akkor ne ezt a pumpát vegye meg!

A tapasztalataim közé tartozik az is, hogy bár eleinte arra gondoltam, hogy az autóban tartom majd, ez végül nem így lett. Egyszer fordult elő, hogy az egyik kerékben nyomáscsökkenés volt, de pont, amikor egy benzinkúttól elindultam, szóval akkor sem hiányzott, hogy nem volt nálam.

A motoron sem használom, mert a mostani pandémiás időszakban nem ment hosszabb túrára pl. az Alpokba, ahova lett volna értelme elcsomagolni.

Viszont, itthon elég sűrűn használom. Nálam persze speciális a helyzet, jönnek pl. tesztre bringák, azokat kell fújkálnom, ritkán a sajátomat. Viszont a srácaimnak is van kis gyerekbiciklijük, azoknál állandóan elreszt a nyomás, ahogy a tucatnyi labdát is folyamatosan fújkálni kell.

Nem véletlenül írtam le a gyári adatoknál, hogy az akkumulátor két darab átlagos kerék felfújására lesz elég. A legtöbb pumpánál ugyanis az elérhető maximális nyomás akár egy kisteher kerekéhez is elég lehet, de maximum akkor, ha pótolni kell a nyomást. Ha a teljes felfújás kell, akkor ahhoz jóval nagyobb kapacitású pumpát kell venned.

Kivéve, ha az Enusic CZK-3660-at veszed, mert ez a 7500 mAh kapacitású akksival már teljesen lapos keréknél is bevethető. Persze egy busz kerekét ez sem fogja felfújni.

Azonban, ahogy a példám is mutatja, nálam sokkal-sokkal több hasznát látjuk a pumpának itthon, mint az autóban. Persze embere válogatja, ki hol fogja használni.


 

Összegezzünk!

 

Itt van ez az Enusic CZK-3660, ami nálam biztos nem marad meg. Nem mintha nem lenne jó, de feleslegesnek érzek egy második ilyen pumpát itthon. Szóval valaki megkapja majd ajándékba.

Nekem a mérete miatt nem lesz megfelelő, de amúgy a képességek miatt bőven jó lenne. A maximális nyomásértékek egy otthoni felhasználásnál, személyautónál több is mint elegek. A nagy akkuval az üzemidő hosszú, használható elemlámpaként vagy külső akkumulátorként.

Felfújhatjuk vele a bringa vagy a motor kerekét, de akár a labdákat vagy matracokat is. A mérete miatt elfér egy kesztyűtartóban vagy akár egy strandtáskában is. Szóval kimondottan hasznos.

Egy dolgot nem említettem még, pedig ez is döntő érv lehet a vásárláskor, ez pedig a pumpa ára. Ha használjátok a BGInflator51 kuponkódot, akkor a Banggood kínai raktárából vámmentes* (IOSS) szállítással kerek 10 ezer forintért lehet megvenni, ebben pedig benne van már a szállítás költsége is.

* Természetesen nem vámmentesen vesszük, a termék árában benne van az áfa és minden egyéb, maximum a posta felé kell még elektronikus úton 399 forintot fizetnünk a vámkezelés díjaként, de néha még ezt is megússzuk.

Ez a konkurens megoldásokhoz képest 2000-3000 forint megtakarítás alaphangon, de egyes nevesebb daraboknál akár 5000 forintot is elérheti az árbéli differencia.

Szóval, ha úgy érzed Te is hasznát vennéd otthon egy ilyen szerkezetnek, akkor vedd meg nyugodtan, már csak azért is, mert a Banggoodnál pont olyan feltételekkel vásárolhatsz most, mint július 1. előtt.

Kosárba az alábbi hivatkozásra kattintva tudod tenni:

Enusic CZK-3660 elektromos pumpa

 

 

 

 

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr7116639774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása