Az ESKUTE Polluno Plus, amely megfizethető áron kínál olyan funkciókat, amiket eddig csak a prémium kategóriában láthattunk.
Nézd meg videós tesztemet is, ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!
ESKUTE Polluno Plus - miről szól ez a cikk?
Az ESKUTE története 2019-re nyúlik vissza. A cég azzal a céllal jött létre, hogy demokratizálja az elektromos kerékpárok piacát. Rövid idő alatt Európa-szerte ismertté váltak megbízható termékeikről és kiváló ügyfélszolgálatukról. A Polluno Plus modell a harmadik generációs városi e-bike-juk, amely már fejlett forgatónyomaték-szenzorral és nagyobb akkumulátorral érkezik.
A városi elektromos kerékpárok piacán különösen fontos a megbízhatóság és a praktikum. Legyen szó munkába járásról, bevásárlásról vagy szabadidős tevékenységről, egy e-bike-nak alkalmazkodnia kell a városi élet kihívásaihoz. A Polluno Plus éppen ezekben jeleskedik: akár 120 kilométeres hatótávjával, kényelmes üléshelyzetével és praktikus kialakításával ideális társ a mindennapokban.
Az elektromos rásegítéses kerékpárok népszerűsége nem véletlen. A hagyományos biciklikhez képest könnyebb velük közlekedni, különösen emelkedőkön vagy hosszabb távon, miközben megőrzik a kerékpározás összes előnyét. A Polluno Plus esetében a Bafang motor és az intelligens vezérlés biztosítja, hogy a rásegítés mindig az igényeinkhez igazodjon.
Ha követed a cikkeimet, akkor észreveheted, hogy idén volt már egy hasonló Eskute kerékpár teszt. Akkor a Netuno Plusz, most a Polluno Plus került a boncasztalra. Bár a két bringa ránézésre eléggé eltér egymástól a hajtásláncban sok különbség nincs. Ami van, az a Polluno javára lesz. Mivel a Netuno Plus eddig az idei év legobb ár-teljesítmény mutatóval rendelkező elektromos kerékpárja volt idén (legalábbis nálam), már nem árulok zsákbamacskát azzal ha elárulom, a Polluno Plus sem teljesít rosszul ezen a területen.
Az ESKUTE a Polluno Plus modelnél sem kell kompromisszumot kötnünk a minőség és az ár között. A kerékpár ötvözi a prémium kategória olyan jellemzőit, mint a nyomaték-szenzor vagy a nagy kapacitású akkumulátor, miközben rendkívül megfizethető áron kínálja ezeket a funkciókat.
ESKUTE Polluno Plus - KÜLSŐ MEGJELENÉS ÉS KEZELŐSZERVEK
Az ESKUTE Polluno Plus első ránézésre klasszikus városi kerékpár benyomását kelti, mélyített vázával és letisztult vonalvezetésével. Vagyis, igazából nem csak kelti, hiszen a Polluno egy vérbeli, hamisítatlan városi kerékpár minden porcikájában. A 187 x 108 x 65 centiméteres külső méretekkel rendelkező kerékpár 24,5 kilogrammos össztömege az elektromos rásegítéses kerékpárok kategóriájában átlagosnak, de a 28 colos méretű bringák között egyértelműen átlag alattinak mondható.
A váz alumínium ötvözetből készül, ami optimális kompromisszumot jelent a súly és a teherbírás között - a kerékpár maximális terhelhetősége 120 kilogramm a specifikáció szerint, igaz, a vázon lévő EU megfelelőséget igazoló matricán már csak 100 Kg szerepel.
A kormány kialakítása ergonomikus, enyhén hátrafelé ívelő formájának köszönhetően kényelmes, felegyenesedett üléspozíciót biztosít. A bal oldali fékkarba integrált csengő praktikus megoldás, ami nemcsak helyet spórol a kormányon, de esztétikai szempontból is előnyös. A markolatok tenyértámasszal rendelkeznek, ami hosszabb utakon is kényelmes fogást biztosít.
A központi kijelző beépül a kormányszárba (stucni), ami különösen elegáns megoldás. Az LCD képernyő megjeleníti a sebességet, az akkumulátor töltöttségét, a napi megtett távolságot és az aktuális rásegítési szintet. A kijelző mellett található egy USB-C csatlakozó is, ami lehetővé teszi okostelefonunk töltését menet közben. A kijelző fényereje állítható, bár erős napsütésben néha nehezebben olvasható. Fontos megjegyeznem, hogy ez a kijelző megoldás 100 százalékban megegyezik a Netuno Plus-on találhatóval, így az ott leírt előnyök és hátrányok itt is visszaköszönnek.
Lássuk mit találunk a kormányon! A kezelőszervek elrendezése átgondolt: a bal oldali kormányrészen található a hüvelykujjal kezelhető vezérlőegység, amellyel a rásegítési szintet állíthatjuk, valamint ki- és bekapcsolhatjuk a világítást, illetve a bringa elektromos rendszerét. A jobb oldalon helyezkedik el a Shimano Tourney 7 sebességes váltó kezelőszerve. A mechanikus tárcsafékek karjai mindkét oldalon gumírozott bevonattal rendelkeznek a jobb fogás érdekében.
Alapvetően semmi izgalmas nincs a kezelőszervek terén, de azért egy érdekességet, vagyis inkább kellemetlenséget meg kell említenem. Valószínűleg a kábel rövidsége miatt a baloldali vezérlőegység fejjel lefelé került felszerelésre, emiatt a fent lévő gombbal lefelé, a lefelé állóval meg felfelé tudjuk a rásegítés fokozatait állítani. Idétlenség a köbön, amit egy 5 centivel hosszabb kábellel ki lehetett volna küszöbölni.
Lépjünk ezen tovább!
Az akkumulátor a vázba integrált, ami nem csak esztétikai szempontból előnyös, de védi is az időjárás viszontagságaitól. A 720 Wh-s (36 V, 20,1 Ah) akkumulátor kivehető, a zárszerkezethez két kulcsot kapunk. Mármint egy kulcsot és egy tartalékot, ha elveszne a kulcs. A töltőcsatlakozó és a főkapcsoló védőkupakokkal fedett, bár ezek rögzítése lehetne stabilabb.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy szemből nézve a baloldalon van a főkapcsoló, jobboldalon a töltőcsatlakozó. Mind a kettőn van gumisapka, amik nem ülnek túl jól a helyükön. Ráadásul a főkapcsoló gumisapkájával könnyedén ki tudod kapcsolni a kapcsolót, amikor a sapkát a helyére nyomod. Én konkrétan azt hittem, hogy rossz a bringa, mert háromszor kapcsoltam ki a sapka visszahelyezésekor a főkapcsolót. Apró idiótaság ez is, lépjünk gyorsan túl rajta, és dícsérjük meg az akkumulátoron található LED-es töltöttségjelzőt, ami lehetővé teszi a gyors ellenőrzést.
A kerékpár világítása teljesen integrált: az első LED lámpa és a hátsó helyzetjelző is az elektromos rendszerről üzemel, vezérlésük (ki- és bekapcsolás) a kormányon található kezelőegységről történik. A 28 colos kerekek Kenda gumiabroncsokkal szereltek, amelyek 1,75 inch szélességükkel jó kompromisszumot jelentenek a gördülési ellenállás és a kényelem között.
A praktikusságot szolgálja a robusztus oldaltámasz, az első-hátsó sárvédők, valamint a csomagtartó, amely akár 25 kilogrammos terhelést is elbír. A váz méretezése olyan, hogy 160-190 cm közötti testmagasságú felhasználók számára ideális, a nyeregpozíció pedig széles tartományban állítható. Ide be kell szúrnom még egy dicséretet, az oldaltámasz ezen a bringán stabil, megfelelő hosszúságú, ami sajnos nem evidens a kínai kerékpárok esetén.
ESKUTE Polluno Plus - MŰSZAKI JELLEMZŐK
Az ESKUTE Polluno Plus szívét egy Bafang G010 típusú, 250 watt teljesítményű, a hátsó aggyal egybeépített villanymotor jelenti. A motor maximális forgatónyomatéka 45 Nm, ami a kategóriában kifejezetten jó értéknek számít. Az elektromos rásegítés az európai szabályozásnak megfelelően 25 km/h sebességig működik, e felett a kerékpár kizárólag emberi erővel hajtható.
A rendszer egyik legfontosabb képessége a beépített forgatónyomaték-szenzor, amely folyamatosan méri a pedálokra kifejtett erőt. Ez lehetővé teszi, hogy az elektromos rásegítés finoman, fokozatmentesen alkalmazkodjon a pillanatnyi terheléshez, így természetesebb kerékpározási élményt nyújtva, mint a régebbi pedál vagy sebesség szenzoros megoldások. A rásegítés öt különböző fokozatban állítható, emellett 6 km/h sebességig sétáló üzemmód is rendelkezésre áll.
Az energiaellátásért egy Samsung vagy LG cellákból épített (gépenként változhat a cellák beszállítója), 36 voltos, 20 amperórás akkumulátor felel, amelynek kapacitása 720 wattóra. Ez ideális körülmények között akár 120 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz, bár ez erősen függ a választott rásegítési szinttől, a terepviszonyoktól és a vezető súlyától. Az akkumulátor teljes feltöltése a mellékelt 42V/3.0A töltővel 5-7 órát vesz igénybe.
A hajtáslánc további elemeit tekintve a kerékpár Shimano Tourney 7 sebességes váltórendszerrel szerelt, a láncot pedig tartós, rozsdamentes bevonattal ellátott KMC lánc alkotja. A fékrendszer mechanikus tárcsafékekből áll, amelyek 160 milliméteres tárcsákat használnak mind az első, mind a hátsó keréken. Az első villa hidraulikus(!!!),100 milliméteres rugóúttal rendelkezik, és lehetőség van a rugózás keménységének állítására, valamint teljes blokkolására is.
A kerékpár vezérlőelektronikája Bluetooth kapcsolattal is rendelkezik, így okostelefonnal is összeköthető. A gyári alkalmazás iOS és Android rendszerekre is elérhető, segítségével részletesebb adatok jeleníthetők meg, valamint rögzíthetők az megtett utak. Az alkalmazáson keresztül lehetőség van a kijelző fényerejének beállítására, és egy biztonsági PIN-kód is aktiválható.
A Polluno Plus teljes elektronikus rendszere védett a környezeti hatásoktól, bár meg kell jegyeznem, hogy amint a Netuno esetén, úgy itt is az akkumulátortartó vízzárása lehetne jobb. A rendszer intelligens akkumulátorkezelő rendszerrel (BMS) rendelkezik, amely védi az akkumulátort a túltöltéstől, a túlmerüléstől és a rövidzárlattól, ezzel növelve annak élettartamát. A kerékpár teljes elektromos rendszere megfelel az EN 15194:2017 szabványnak.
A fedélzeti számítógép egy beépített LCD kijelzőn keresztül szolgáltat információkat a pillanatnyi sebességről, a megtett távolságról, az akkumulátor töltöttségi szintjéről és a választott rásegítési fokozatról. A rendszer USB-C csatlakozón keresztül 5V-os töltési lehetőséget is biztosít külső eszközök számára. A beépített első és hátsó LED világítás közvetlenül a kerékpár akkumulátoráról üzemel, és a kormányon elhelyezett kezelőszervről vezérelhető.
Nem szóltam még a lengéscsillapításról, pedig ez is hangsúlyos elem. Hangsúlyos, hiszen a megszokott filléres rugóstag helyett ezen a kerékpáron már egészen jól használható hidraulikus lengéscsillapító van, ami zárható is és a keménysége (előfeszítés) is állítható, így használhatjuk lezárva aszfalton vagy kioldva, különböző keménységre állítva kicsit rosszabb minőségű úton vagy könnyebb terepen is.
Azt mindenképpen fontos megemlítenem, hogy a lengéscsillapító nem sport célra lett kifejlesztve. erről amúgy a gyártó is értesít minket egy sárga matricával, amin jelzi, hogy downhillezésre, ugratásokhoz ez a megoldás nem lesz megfelelő. Amúgy, és ez is fontos, 10 centis a rugóút, aki kicsit írt hozzá, az már ebből az adatból is látja, hogy ez a megoldás nem a terepezésre lett kitalálva.
Akkor most jöjjön néhány bekezdés a legérdekesebb, legfontosabb képességről, a nyomatékszenzoros működésről. Ugyanis az Eskute Polluno Plus, ahogy fentebb írtam nyomatékszenzoros már, elfelejthetjük a pedálszenzoros működés hátrányait. Megpróbáltam röviden összefoglalni a két technológia előnyeit, hátrányait, működésük módját:
A kerékpároknál használt pedálszenzor és nyomatékszenzor két különböző technológia, amelyek az elektromos rásegítésű kerékpárok (e-bike-ok) működését segítik. Mindkettő azt a célt szolgálja, hogy érzékelje a kerékpáros tekerését és ennek alapján szabályozza az elektromos motor teljesítményét, de eltérő módon működnek és különböző előnyöket, illetve hátrányokat kínálnak.
Pedálszenzor
A pedálszenzor, vagy más néven PAS (Pedal Assist Sensor), az egyik legegyszerűbb és legelterjedtebb módszer az e-bike-okban. Ez a szenzor a pedálok forgását érzékeli, és információt küld az elektromos motor vezérlőjének arról, hogy a kerékpáros éppen teker-e vagy sem. Általában egy mágneses érzékelőről van szó, amely a pedálok közelében helyezkedik el, és maximum a forgás sebességét méri.
A pedálszenzor előnye, hogy egyszerű és költséghatékony megoldás. Könnyen telepíthető és karbantartható, és a legtöbb e-bike használó számára elegendő kényelmet és hatékonyságot biztosít. Hátránya viszont, hogy nem érzékeli a kerékpáros által kifejtett erőt, csak a pedálok forgását. Emiatt a rásegítés nem mindig harmonizál tökéletesen a kerékpáros igényeivel, különösen lassú haladásnál, meredek emelkedőkön vagy nagyobb erőkifejtést igénylő helyzetekben.
Nyomatékszenzor
A nyomatékszenzor egy fejlettebb technológia, amely az érzékelt nyomaték, azaz a pedálokra kifejtett erő alapján szabályozza az elektromos motor teljesítményét. Ez a szenzor a középcsapágyban vagy a hajtóműben van elhelyezve, és pontosan méri, hogy a kerékpáros mennyi erőt fejt ki a pedálokra. Ennek az információnak köszönhetően a nyomatékszenzoros rendszer sokkal finomabban és precízebben tudja szabályozni az elektromos rásegítést, ami természetesebb és simább kerékpározási élményt nyújt.
A nyomatékszenzor előnye, hogy érzékeli a pedálozás intenzitását és ennek megfelelően állítja be az elektromos motor teljesítményét. Ezáltal a rásegítés sokkal inkább igazodik a kerékpáros erőfeszítéseihez, ami különösen hasznos emelkedőkön és intenzívebb tekerésnél. Az ilyen rendszer általában energiatakarékosabb is, mert csak akkor nyújt rásegítést, amikor valóban szükség van rá, és csak annyit, amennyi valóban szükséges. Hátránya viszont, hogy bonyolultabb és drágább technológia, amely nehezebben telepíthető és karbantartható.
Pedálszenzor és nyomatékszenzor összehasonlítása
Pontosság és érzékenység:
- Pedálszenzor: Kevésbé pontos, mivel csak a pedálok forgását érzékeli, nem az erőt.
- Nyomatékszenzor: Nagyon pontos, mivel az erőkifejtést méri és ennek megfelelően szabályozza a rásegítést.
Használati élmény:
- Pedálszenzor: Kevésbé természetes rásegítést nyújt, különösen nagyobb terhelés esetén.
- Nyomatékszenzor: Természetesebb és simább kerékpározási élményt biztosít.
Költség:
- Pedálszenzor: Olcsóbb és egyszerűbb technológia.
- Nyomatékszenzor: Drágább és bonyolultabb technológia.
Telepítés és karbantartás:
- Pedálszenzor: Könnyebben telepíthető és karbantartható.
- Nyomatékszenzor: Komplexebb telepítést és karbantartást igényel.
Energiahatékonyság:
- Pedálszenzor: Kevésbé energiahatékony, mivel nem mindig optimálisan szabályozza a rásegítést.
- Nyomatékszenzor: Energiahatékonyabb, mivel pontosan a szükséges mértékben nyújt rásegítést.
A választás a pedálszenzor és a nyomatékszenzor között nagyrészt a kerékpáros igényeitől és költségvetésétől függ. A pedálszenzoros rendszerek jó választás lehetnek azok számára, akik egy megfizethető és egyszerűen használható e-bike-ot keresnek, míg a nyomatékszenzoros rendszerek ideálisak azoknak, akik magasabb szintű pontosságot és természetesebb kerékpározási élményt szeretnének.
Ezt az utolsó bekezdést azonban, a Eskute Polluno Plus miatt erősen zárójelbe tehetjük, hiszen ez a bringa a nyomatékszenzoros működést képes volt ötvözni a pedálszenzoros árral. Ilyen feltételek mellett meg kinek kell mostantól a pedálszenzor? A kérdés költői, szerintem mindenki tudja rá a választ!
ESKUTE Polluno Plus - HASZNÁLATI TAPASZTALATOK
Az ESKUTE Polluno Plus tesztelése során a szokásosnál kevesebbet mentem, de ez talán megbocsájtható a 3-5 fokos hőmérséklet mellett. A tesztidőszak alatt városi közlekedésben és könnyebb terepen is kipróbáltam, változatos időjárási körülmények között. Igaz, a havasesőt nem kockáztattam meg, de a saras útból jutott egy kevés.
Ahogy az sejthető a kerékpár egyik legnagyobb erőssége a forgatónyomaték-szenzoros rásegítési rendszer. Már az első fokozatban is kellemes rásegítést kaptam, ami sík úton elegendőnek bizonyult a városi közlekedésben a 25 km/h sebesség tartásához. A motor reakcióideje körülbelül egy másodperc, ami először szokatlan lehet, de hamar megszokható. A rásegítés fokozatmentesen kapcsol be és ki, így természetes kerékpározási élményt nyújt, nincsenek nagy rántások, hirtelen meglódulás és elindulás. Egyszerűen olyan érzés, mintha hirtelen megerősödött volna a lábad.
Az akkumulátor teljesítményéről nem sokat tudok mondani, mert mint írtam, ez a teszt a csöppet kellemetlen idő miatt nem nyúlt túl hosszúra. Azt mindinképpen állíthatom, hogy a 20 Ah kapacitás ebben az árkategóriában szinte verhetetlen érték. Ha ehhez hozzá vesszük, hogy itt nyomatékszenzoros megoldásról beszélünk, ami jóval takarékosabb tud lenni egy pedálszenzornál már látjuk, hogy a megtehető távval sem lehet nagy probléma.
Ezzel együtt, és kiindulva tapasztalataimból azt merem csak kijelenteni, hogy szeles napokon, nyílt terepen, emelkedőkkel tarkítva a megtehető táv olyan 60-70 kilométer közé csökkenhet. Azt mindenképpen vegyétek figyelembe, hogy megfigyelésem szerint az akkumulátorjelző nem teljesen lineáris, így nem szabad maradéktalanul megbízni a mutatott töltésmennyiségben. Ez némi bizonytalanságot okozhat a hatótáv tervezésében, így azt javaslom, hogy inkább kísérletezzétek ki mi az a táv, ami biztosan megtehető.
A váz merevségével kapcsolatban vegyes tapasztalataim voltak. Nyugodt tempónál és normál városi használat mellett tökéletesen megállja a helyét, azonban gyors kormánymozdulatoknál, különösen szlalomozásnál enyhe billegést tapasztaltam. Ez főként a mély belépésű vázkialakítás és a nagy akkumulátor súlyának következménye lehet, de átlagos használat mellett nem okoz semmilyen problémát. Terepezni meg szlalomozni úgysem egy ilyen bringával fogsz.
Az első villa 100 milliméteres rugóútja városi használatra megfelelő, jól nyeli az úthibákat és a kisebb buckákat. Komolyabb terepen azonban már hallható, ahogy a rugók küzdenek az egyenetlenségekkel, ilyenkor kopogó hangot adhatnak, ahogy a rugóút végére ér a csillapítás. A teszt alatt egyszer tapasztaltam ezt meg egy bazi nagy és éles peremű úthibába belehajtva. A villa előfeszítésének állítási lehetősége és a lockout funkció egyértelműen hasznos extra, sík úton jelentősen javítja a hatékonyságot.
A mechanikus tárcsafékek működése korrekt, de határozott kézzel kell őket működtetni a maximális fékhatás eléréséhez. Hosszabb lejtőkön az ismétlődő fékezések során a karok használata fárasztóvá válhat. A fékbetétek minősége átlagos, száraz időben egy idő után nyikorgó-, esős időben némi sípoló hangot tapasztaltam, ami az olcsó fékbetéttel szerelt mechanikus tárcsafékek sajátja szokott lenni. Szokás szerint azt javaslom, hogy vagy vegyél jobb minőségű fékbetét vagy cseréld le legalább a munkahengert bowdennel vezérelhető hidraulikus megoldásra. Csodát fogsz tapasztalni.
A Shimano Tourney 7 sebességes váltó megfelelően végzi a dolgát, bár a váltókar működtetése lehetne finomabb. A sebességfokozatok nagyon jól vannak megválasztva - a hatodik fokozatban kényelmesen lehet tartani a 25 km/h-s tempót, míg a hetedik fokozat lehetővé teszi a 35 km/h sebesség elérését is emberi erővel. Ehhez persze kelleni fog rendes izomzat, hiszen a relatív vastag gumik sem a száguldásra lettek kitalálva.
Mint minden hátsó agymotoros elektromos bringánál elmondom, itt sem hagyom ki, hogy ezeknél jóval kevésbé lényeges, hogy minőségi váltórendszert szereljenek fel a gyártók, mert amotor nyomatékát nem ezen keresztül juttatjuk el a hátsó kerékhez. Amiatt, hogy a motor a kerékagyban van a nyomaték is ott képződik, így a lánc és a váltó jóval kisebb igénybevételnek van kitéve, mint a középmotoros kerékpárok esetén.
Az LCD kijelző nappali fényviszonyok között általában jól látható, de erős, direkt napfényben már meglehetősen nehezen olvasható. A kijelző fényerejének állíthatósága az alkalmazáson keresztül hasznos funkció, különösen esti használatnál, így nem égeti ki a szemünket sötétben. Az USB-C töltőport stabilnak bizonyult, nem tapasztaltam kapcsolati problémákat telefonom töltése közben.
Az alkalmazással kapcsolatos tapasztalataim vegyesek. Míg az alapfunkciók, mint az útvonalrögzítés és az alapvető statisztikák megfelelően működnek, a biztonsági PIN-kód funkció és az útvonalak rögzítése esetenként megbízhatatlannak bizonyult. Az alkalmazásról amúgy is az a véleményem, hogy lényegében felesleges. Talán csak egy megbízható lopásgátló rendszer lenne az, amihez igénybe venném, de az meg nincs ebben a bringában. Szóval, ha gondolod próbáld ki az appot, de szerintem nem fogod túl sokat használni.
Az akkumulátor vízállósága nem tökéletes, erősebb esőben érdemes fokozottan figyelni erre. Már a Netuno Plus esetén is úgy éreztem, hogy a vázban nem ül túl pontosan, precízen az akkumulátor, és ez az érzés nem múlt el a Netuno Plus esetén sem.
A kerékpár 160-190 cm közötti testmagassághoz való ajánlása a gyakorlatban is helytállónak bizonyult. 184 centiméteres magasságommal tökéletess volt számomra a pozíció, a hátrafelé ívelő kormány pedig valóban kényelmes, abszolút felegyenesedett üléspozíciót biztosított még hosszabb utak során is.
ESKUTE Polluno Plus - ÖSSZEGZÉS
Az ESKUTE Polluno Plus egy olyan városi elektromos kerékpár, amely sikeresen egyensúlyoz a megfizethető ár és a remek szolgáltatások között. Kategóriából felfelé lóg ki a 720 wattórás akkumulátor, a forgatónyomaték-szenzoros rásegítés, a Bafang motor és úgy általában a komplett felszereltség, amelyeket általában csak jóval drágább modellekben találunk meg.
A gyakorlati tapasztalatok alapján tehát a Polluno Plus legfőbb erősségei a megbízható Bafang motor, a nagy hatótávolság és a kényelmes használhatóság. A komplett felszereltség - beleértve a világítást, a sárvédőket és a csomagtartót - azonnal bevethetővé teszi a mindennapi közlekedésben. A forgatónyomaték-szenzor által biztosított természetes rásegítési élmény pedig olyan extra, ami jelentősen emeli a használati értéket.
Azonban vannak területek, ahol még van tér a fejlődésre. A mechanikus tárcsafékek, bár megfelelően működnek, hosszabb lejtőkön fárasztóak lehetnek. Az akkumulátortartó vízzárása lehetne jobb, és az alkalmazás néhány funkciója is további finomításra szorul. Ezek azonban olyan kompromisszumok, amelyek az árkategóriában bőven elfogadhatóak, és nem befolyásolják jelentősen a mindennapi használhatóságot.
Az ESKUTE Polluno Plus ideális választás lehet azoknak, akik megfizethető áron keresnek egy megbízható, jól felszerelt városi elektromos kerékpárt. Különösen ajánlott ingázóknak, városi közlekedőknek, és azoknak, akik most ismerkednek az elektromos kerékpárok világával. A 160-190 cm közötti testmagasságú felhasználók számára kényelmes használatot biztosít, a maximum 120 kilogrammos terhelhetőség pedig széles felhasználói kör számára teszi elérhetővé.
A kerékpárt a Banggood európai raktárából rendelheted meg. Mivel a nagy karácsonyi dömping már lement várhatóan gyorsan meg is érkezik majd hozzád. A bringa ára a BGwickaPLPLS kuponkóddal 277 500 forint lesz, ami, ha hasonló kerékpárt kerestél, akkos szinte kihagyhatatlan vétellé teszi. Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:
Eskute Polluno Plus városi elektromos kerékpár
GYAKORI KÉRDÉSEK AZ ESKUTE POLLUNO PLUS KAPCSÁN
K: Az ESKUTE Polluno Plus mekkora hatótávval rendelkezik?
V: Ideális körülmények között akár 120 kilométert is megtehetsz egy töltéssel, de ez erősen függ a választott rásegítési szinttől, az útviszonyoktól és a vezető súlyától. Átlagos használat mellett 70-100 kilométeres hatótávra számíthatsz.
K: Mennyi idő alatt tölthető fel az ESKUTE Polluno Plus akkumulátora?
V: A 720 Wh-s akkumulátor teljes feltöltése a mellékelt 42V/3.0A töltővel 5-7 órát vesz igénybe.
K: Milyen testmagassághoz ajánlott az ESKUTE Polluno Plus?
V: A kerékpár 160-190 cm közötti testmagasságú felhasználók számára ideális, az állítható nyeregmagasságnak köszönhetően.
K: Vízálló az ESKUTE Polluno Plus?
V: A kerékpár elektronikája védett a nedvességtől, azonban az akkumulátortartó vízzárása nem tökéletes, így erős esőben különös figyelmet kell fordítani erre.
K: Mekkora súlyt bír el az ESKUTE Polluno Plus?
V: A kerékpár maximális terhelhetősége 120 kg, a csomagtartó pedig további 25 kg súlyt képes hordozni.
K: Van-e az ESKUTE Polluno Plus-nak mobilalkalmazása?
V: Igen, iOS és Android platformokra is elérhető alkalmazással rendelkezik, amely útvonalrögzítésre, statisztikák követésére és alapvető beállítások módosítására használható.
K: Milyen sebességig nyújt rásegítést az ESKUTE Polluno Plus?
V: Az európai szabályozásnak megfelelően a motor 25 km/h sebességig biztosít rásegítést, efölött csak emberi erővel hajtható a kerékpár.
K: Kivehető az ESKUTE Polluno Plus akkumulátora?
V: Igen, az akkumulátor kivehető a vázból, így akár lakásban is tölthető. A biztonságos tároláshoz két kulcs tartozik.
K: Milyen váltórendszerrel szerelt az ESKUTE Polluno Plus?
V: A kerékpár Shimano Tourney 7 sebességes váltórendszerrel van felszerelve, amely megfelelő áttételt biztosít mind városi közlekedéshez, mind hosszabb túrákhoz.
K: Szükséges-e szervizelni az ESKUTE Polluno Plus-t?
V: Mint minden kerékpárnál, itt is szükséges az alapvető karbantartás: a fékek, a váltó és a lánc rendszeres ellenőrzése és beállítása, valamint az akkumulátor megfelelő töltése és tárolása ajánlott.
A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz
Kommentek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.