Na ettől lesz olcsón okos a régi verda! YUEHOO autó okosító

A YUEHOO MP4 lejátszóval szinte új autód lesz.

yuehoo-8.jpg


Nézd meg működés közben is, ha tetszett a videó iratkozz is fel csatornámra!


 

Bevezető

Igazi gyerekes apuka vagyok. Nincs sportkocsim, mert feleslegesnek tartok két autót tartani a családban, így azután egy idén 8 éves kombi Fordot „hajtok”. A praktikumra mentem, amikor megvettem, ülésfűtés, szélvédőfűtés, ablakmosófúvóka fűtés, multikormány, szóval, ami praktikus.

Nem érdekelt, hogy legyen benne nagy kijelző, nem érdekelt, hogy legyen gyári navigáció, mert tudtam, hogy a gyári hardver gyenge, lassú, a térképhez néhány év után nem lesz frissítés, vagy csak drágán. Kell a kutyának!

yuehoo-16.jpg

Persze az Android Auto funkció akkor is érdekelt már, de el tudtam engedni, mert a praktikus dolgokhoz képest olyan sok plusz pénzbe került, hogy sajnáltam rá a fabatkát.

Azonban az utóbbi egy évben olyan mennyiségű utólag beépíthető, olcsó Android Autós kijelző került a kínai áruházak polcaira, hogy újra elkezdett érdekelni a téma. Már csak azért is, mert ezzel együtt még mindig nincs menetrögzítő kamerám sem. Megvettem egy éve, de bekötni már nem volt időm.

yuehoo-17.jpg

Szóval néhány hónapos töprengés után rászántam magam és vettem egy újabb kütyüt, ezúttal az autómba. Ebből a cikkből pedig ki fog derülni, hogy mennyire vált be!


 

Külső és tartozékok

A YUEHOO esetén a külsőt tekintve egy ultraszéles kijelző kerül a kezetekbe, olyan 21:9 táján lehet az oldalarány, mint a monitoroknál. A képátló 10,26 col. Van a piacon rengeteg 5 col körüli is, de nekem romlik már a szemem, viszont vezetéshez nem kell szemüveg, csak olvasásához. Szóval egyértelmű volt, hogy nekem nagy kijelző kell!

yuehoo-18.jpg

A YUEHOO egyszerű, mint a faék. Elől a kijelző, szemből nézve jobb hátul a csatlakozók, a tetején egy ki-bekapcsoló gomb. Van rácsa a hangszóróknak, van egy elég kis szögben állítható, dönthető, forgatható állvány. Az egyetlen érdekesség a hátlapon található kamera, ami nem meglepő módon a menetrögzítőhöz tartozik. Ebben tetszik, hogy a magassága állítható, és egy picit dönthető és oldalirányban is lehet forgatni. Nem nagyon, kicsit, de ez is több a semminél!

yuehoo-19.jpg

Tartozék nincs sok. Van egy zacsiban néhány csavar, ezzel lehet a kijelzőt a műszerfalra csavarozni. Elég barbár dolog, én biztos nem fúrom az autóm műszerfalába lyukakat, de nem vagyunk egyformák. Ha tudod, hogy Te viszed majd az autódat a bontóba, akkor furkáld össze nyugodtan.

yuehoo-20.jpg

Van még néhány kábel, pl. AUX kimenethez egy, meg a szivargyújtós táphoz egy, ennek a másik fele USB-C amúgy. Van egy leírás, és ami itt is talán a legérdekesebb van egy hátsó kamera is, ami egyben tolatókameraként is funkcionál.

Ennyike, hogy egy klasszikust idézzek.


 

Specifikáció

Na, daráljuk le gyorsan mit tud a YUEHOO szerkezete a gyári adatok alapján!

A kijelző, mint írtam 10,26 col képátlóval rendelkezik, de azt még nem árultam el, hogy IPS panel dolgozik benne. Természetesen érintésérzékeny a drága. A rajta lévő rendszer egy butított Android, megjegyzem a működéshez bőven elegendő tudással.

yuehoo-21.jpg

Van tehát két kameránk, ezek közül a előre néző papírforma szerint 4K-s (de igazából 1080p), a hátra néző pedig 1080p felvételeket képes készíteni. Mint írtam a hátra néző egyben tolatókameraként is funkcionál. Ezek a kamerák képesek egyidejűleg felvételt készíteni, így ennyivel többet tudnak egy olcsó menetrögzítő kamerához képest.

A szoftver tehát Android alapú, elég sok beállítással rendelkezik, és van néhány előre telepített applikáció is. Szerintem többre nem is lesz szükség, így én nem is próbálkoztam a rendszer megbuherálásval, hogy miért, majd a tapasztalatoknál írom.

yuehoo-2.jpg

Van több térkép, van Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás, természetesen mind a két esetben vezeték nélküli csatlakoztathatóságot kapunk. Van ezen kívül Bluetooth és wifi, van Google Assistant és Siri támogatás és ki lehet tükrözni a telefon képernyőjét is.

Mielőtt elfelejtem, dupla Bluetooth van benne, így, ha az autód rendszere olyan, akkor a telefon mellett ahhoz is csatlakoztathatod. Egy dolog maradt még ki, a médialejátszó, ez pedig csak azért fontos, mert a kütyü neve az, hogy MP5 lejátszó. Szóval van ez is.


 

Beüzemelés

Alapvetően azt gondolom, hogy maga a beüzemelés nem bonyolult. A legtöbb kérdést a készülék elhelyezése veti fel, mert elég méretes. Az én autómban a műszerfalon nincs neki hely. Fel tudnám barkácsolni, de akkor vagy gombokhoz nem férnék hozzá vagy a középső kijelzőt takarná, szóval sehogy sem jó, így a műszerfal tetejére ragasztottam.

yuehoo-6.jpg

Adnak hozzá kétoldalas ragasztót, de nem azt vettem igénybe. Korábban rendeltem már Kínából kétoldalas, puha szilikon ragasztócsíkot, ami nyom nélkül távolítható el, és elég erős. Ezt használtam most, de nem csak a kijelzőhöz, ezzel ragasztottam fel a hátsó kamerát is.

Nálam a kábelek hosszával nem volt gond. A hátsó kamera kábele lehetne kb. 40 centivel hosszabb, ezt szerintem meg fogom csinálni, toldok be kábelt, hogy szépen el tudjam vezetni. A tápkábel elég hosszú. Mint írtam a kijelző oldalán USB Type-C a csatlakozó, de sajnos csak formára az, mert nem 5- hanem 7 volt van benne. Vagyis egy USB aljzatról nem tudod megtáplálni a kütyüt, kell a szivargyújtós gyári kábel. Amúgy a szivargyújtó csatlakozó tetején van USB port, ezt pozitívumként értékelem.

yuehoo-7.jpg

Van AUX (3,5 mm jack) kábel is, na ez nagyon rövid, nálam a könyöklő alatti boxban van az AUX csatlakozó. Szerencsére volt itthon egy hosszabbító kábelem, ezzel el tudtam vezetni a boxig az audiót.

A csatlakozók, kábelek terén egy dolog van, ami egy kicsit komplikáltabb, ez a tolatókamera beüzemelése. Ezt a teszthez nem is csináltam meg (m9nt írtam be kell toldanom a kábelbe előbb). A dolog lényege, hogy a kamerakábelen vagy egy piros ér, ezt a tolatólámpa pozitív pólusára kell kötni. Ha ez meg van, akkor hátramenetbe kapcsolva a tolatólámpa képét fogod látni a kijelzőn.

yuehoo-5.jpg

Ami tetszik, hogy a tolatókamera képe, illetve a megjelenő segédkeret is állítható. A kamera szoftveresen dönthető és emelhető képet kapott, így van némi állítási lehetőség, ha nem tudod ideális szögben felszerelni. Ugyanígy a segédkeret is nyújtható és dönthető, ami azért jó, mer én pl. (kombi révén) a hátsó ablak felső pereméhez helyeztem el, de lehet, hogy más a rendszemtábla világításhoz fogja tenni egy szedán esetén. Szóval tök jól beállítható a tolatókamera, ez a lényeg.

A végére a telefonnal történő kapcsolódás. Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy minden működjön nem csak Bluetooth, hanem Wifi kapcsolat is kell. Ez annyiban rossz, hogy valamivel gyorsabban merül így a telefon, szóval nem árt töltőre dugni hosszabb út esetén. Persze annál kevésbé merül, mintha azon menne a navigáció, mert a telefon kijelzője kikapcsolva maradhat.


 

Használat és tapasztalatok

Azzal szeretném kezdeni, hogy azok számára, akiknek nincs AUX bemenet az autóban nem kell elkeseredni, mert választható FM hangátvitel is. Ez egyszerűen egy transzmitter funkciót jelent. Vagyis a kütyün kiválasztasz egy rádiófrekvenciát, ezt beállítod az autó rádióján és már át is vitted a hangot!

yuehoo-10.jpg

Ez azért nagyon fontos, mert hiába van az autódban Bluetooth (nekem legalábbis van), hiába azon hallgattad a zenét a telefonodon keresztül, ezt a YUEHOO kütyüjét használva elfelejtheted. Ahhoz is kell ugyanis a Bluetooth.

Megpróbáltam, hogy a YUEHOO felé letiltottam a hang és média átvitelt, a telefonomat pedig hozzá csatlakoztattam az autó rendszeréhez is, de ha a YUEHOO Bluetooth kapcsolata élt, akkor az autó rendszere felé hang sehogy sem akart átmenni. Szóval maradt az AUX kapcsolat nálam, de lehet, hogy át fogok állni az FM kapcsolatra.

yuehoo-11.jpg

Az a helyzet ugyanis, hogy az FM kapcsolatot használva megspórolok egy kábelt a YUEHOO és a könyöklőben található AUX csatlakozó között. Plusz, ami még lényegesebb, a kábeles kapcsolaton összeszed valami elektromos zörejt a rendszer, ami, ha szól a zene nem zavaró, de ha nem szól, akkor hallkan hallható és zavaró.

Ezzel szemben az FM kapcsolat meglepően tiszta. Persze hangminőségben az FM rosszabb lesz, de könyörgöm, mobilneten keresztül hallgatom a Spotify-t, annak is vacak a minősége, az FM nem tud túl sokat rontani rajta. Hifi minőségű zenét otthon hallgatok.

yuehoo-1.jpg

Viszont az FM kapcsolaton is átmegy a hang, a zene és a navigáció hangja is. Ha meg telefonálok, akkor a kihangosítás is működik így, mikrofonnak meg a rendszer az autó beépített mikrofonját használja. Szóval, bár elsőre furcsán hangzik, az FM-es, transzmitteres kapcsolat sem rossz!

Nem használok almás eszközt, így az Android Auto működéséről tudok csak beszámolni, ami pedig mesésen jó!

yuehoo-4.jpg

A szokásos Android Autós beállításokat itt is elérjük, mittomén ki lehet választani, hogy jobb vagy baloldalon van-e a kormány, meg átváltson-e automatikusan éjszakaira a kijelző, meg ilyenek. Én úgy állítottam be a YUEHOO-t, hogy automatikusan ébredjen és kapcsolódjon a telefonomhoz.

Fent írtam, hogy atelefon kijelzője kivetíthető. Nos, én ezt nem használom, mert szerintem felesleges. Talán akkor lenne valami értelme, ha játszol a telefonodon, és a YUEHOO lenne a kijelző. Hülyeség…

Már csak azért is, mert a YUEHOO kapott médialejátszót, ami lehetővé teszi, hogy SD kártyáról hallgass zenét vagy nézz filmet. Én utóbbit sem szoktam autóban, de nem vagyunk egyformák. Sőt, az a helyzet, hogy én a médialátszót egyáltalán nem használom a YUEHOO programjai közül.

yuehoo-13.jpg

Mit használok?

Használom a navigációt, ami alapértelmezetten nálam Google Maps vagy Waze, ha online navigációt használok, és Sygic, ha offline navigációt használok. Ezeknek a képe, mármint a térkép meg a navigáció minden más eleme megjelenik a YUEHOO kijelzőjén, a hang meg, ahogy írtam az autó hangrendszerén át szól.

Emellett használok még zenehallgatásra Spotify-t, és ennyi. Biztos lesz olyan, aki más szolgáltatásokat is igénybe vesz, nekem ennyi kell csak!

Ami pozitívum még az autómhoz képest az a Google Assistant megléte. Az autómban is van mikrofon és van némi elég buta hanggal irányítható funkció, de ezt sosem vettem igénybe. Nem szeretem. A Google Assistant egyel jobb ennél, mert a szer kiejtésemet is megérti, mert el tudom indítani a navigációt, akár szóban is elmondhatom, hogy mi legyen az úti cél. El tudom indítani a Spotify-t és meg tudom adni szóban is, hogy milyen zenét játsszon le nekem. Elérem a telefont, meg tudom adni szóban, hogy kit akarok felhívni.

yuehoo-14.jpg

Ami problémás a Google Assistantnál, hogy nem éri a magyart. Ez olyankor gond, ha pl. a páromat akarom felhívni. Az ő nevének van angol verziója is (másképp írjuk, mint a magyart), így amikor azt mondom az Assistantnak, hogy please call xy, akkor az angol névre keres, és olyat nem talál a kontaktok között.

Ugyanez a navigációnál. Egy darabig próbálgatnom kell, hogy pl. a Zalaegerszeg Balatoni (bálátoni)  útat hogy mondjam, hogy megértse, meg pl. Rédics is redix-nek van ejtve, szóval azért ez nem tökéletes, de megszokható. addig is gyakorlom az angolt.

yuehoo-3.jpg

Amúgy a kijelzőn állítható, hogy mit láss. Csak navigációt, navigációt és lejátszó felületét. Állítható, hogy a kezelőszervek és a lejátszó felülete balra vagy jobbra kerüljön, így, ha messzebb van a kijelző, akkor a közelebbi oldalra hozhatod a gombokat, amiket így könnyebben elérsz. Nézheted akár menet közben is a kamerák képét, bár ennek sok gyakorlati haszna nincs. Szóval maga a kijelző is jól használható.

Ami nem tetszik, hogy nem találtam (lehet, hogy jobban kellett volna keresnem) automatkus fényerő állítást a kijelzőn. Ami nappal megfelelő az este már túl sok, kiégeti a szememet. Még akkor is így van ez, ha a térképet meg a megjelenést éjszakai módra kapcsolom. Szóval, ilyenkor a fényerőt is le kell vennem manuálisam.


 

Összegzés

Ha van okostelefonod és van lehetőséged Android Auto vagy Apple Carplay használatára, akkor a YUEHOO megváltás lesz. Nekem relatív már okos az autóm, hiszen van Bluetooth, van gyári AUX bemenet, van hangasszisztens, kihangosítás, hangasszisztensen keresztüli hívás funkció, meg le tudom halkítani a zenét, meg ilyenek. Az Android Auto azonban egy teljesen más szint.

Amíg nem használtam valahogy úgy képzeltem el, hogy telefon kijelző kivetítése lesz a legjobb, de most, hogy használom azt mondom, erre pont semmi szükségem. Az viszont, hogy a telefonomon elérhető navigáció megjelenik a kijelzőn, az hogy kaptam előre és hátra is kamerát és menetrögzítőt, az, hogy rögtön lett egy tolatókamerám, az, hogy a Spotify kezelése is átkerül a YUEHOO kijelzőre, az, hogy a Google Assistant segítségével úgy tudok funkciókat elérni a telefonomon, hogy közben nem kell a kezemet a kormányról felemelnem, Szóval ezek mind egy új kategóriát jelentenek.

yuehoo-12.jpg

Ha neked olyan autód van, amiben még Bluetooth sincs, akkor azt is kapsz, és persze megkapsz mindent, amit felsoroltam. Ha olyan autód van, mint nekem, hogy lényegében csak az Android Auto, ami hiányzik, akkor megkapod ezt is.

Egyetlen dolgot tudok megfontolás tárgyává tenni, a méretet. A 10,26 col nem kicsi. Nekem egyelőre úgy érzem, hogy a műszerfalon jó helye lesz, de egyelőre nem kötöm be véglegesre a tolatókamerát sem, mert úgy érzem szoknom kell a dolgot. Bár lehet, hogy ennek a használata kényelmesebb, előfordulhat, hogy egy 5 colos készüléket könnyebben el tudnék helyezni.

yuehoo-9.jpg

Szóval a vásárlás mellett rengeteg érvem van, a nem vásárlás mellett ez az egy indok, az elhelyezés kérdése.

Persze van erre is elég sok praktika, például a CD lejátszóba helyezhető tálca, amire a YUEHOO kijelzőt tenni lehet. Nálam egyelőre marad a műszerfal teteje, azután majd meglátjuk. Nem csak én használom az autót, párom alacsonyabb nálam, ha úgy érzi, hogy nem lát át rendesen a kijelző felett, akkor sajnos mennie kell majd, és egy kellemes emlék marad csupán, hogy ilyet is használtam. Persze remélem nem így lesz, mert kipróbálva, használva már visszalépésnek fogom a dolgot megélni.

yuehoo-15.jpg

Nos, kivételesen nem csak a tesztben szereplő eszközt ajánlom figyelmetekbe, mert van ebből olyan is, amin nem YUEHOO lesz a márkanév, hanem iMars. A két eszköz között egy nagy különbség van az árukon kívül, az, hogy az iMars nem tartalmaz kamerákat, így nincs menetrögzítés, nincs tolatókamera, csak az Android Auto funkciók. A CSAK legyen macskakörömben, mert ez sem kevés.

 

Szóval, ha Te szeretnéd a kamerás YUEHOO-t megvenni, akkor használd a BGc2a27b kuponkódot itt:

 

YUEHOO 10.26 Inches 2 kamerás autóokosítás

 

Ha elégnek érzed a kamera nélküli iMars-ot, akkor használd a BG4e7a45 kuponkódot itt:

 

iMars 11.26 Inches kamera nélküli autóokosítás

 

 

Hasonló cikkek itt

 

 

a cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr9418495198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása