80 Km/órás sebesség egy rolleren? – ANGWATT T1 teszt

Amikor a forgalmazó megkérdezett, hogy mit szólnék egy 6000 wattos roller tesztjéhez egy pillanatra megremegett a kezem. Azt akartam írni neki, hogy köszi, de nem, ám amikor ráböktem azt az enterre láttam, hogy az ujjaim azt írták: MIKOR KÜLDÖD?

cover.jpg

Mindenképpen nézd meg videós bemutatómat is, és ha tetszett iratkozz fel csatornámra! (ha nem jó a felbontás a YouTube még nem dolgozta fel a videót, 4K lesz, ha kész lesz!)


 

Ilyenkor azért fel kell tennem magamnak a kérést: Te normális vagy? 54 évesen mi a fenének kell kísérteni a sorsot? Nagyjából úgy éreztem magam, mint amikor a 900 wattos gördeszka tesztjére bólintottam rá. Tele volt a gatya rendesen akkor is, és őszinte leszek, most sem voltam teljesen nyugodt.

Megjegyzem a sebesség, a kétkeréken történő közlekedés nagyon nem áll tőlem távol, hiszen, amikor időm engedi egy 800 köbcentis sport-túra motort hajtok, amivel sok-sok ezer kilométert tettem már meg. És persze nem ez az első motorom. Nem titok, kicsikét adrenalin függő vagyok. Csak úgy módjával, mert apa is vagyok.

angwatt-t1-3.jpg

Na, de ilyen előzmények után ki tudott volna nemet mondani egy duplamotoros, 6000 wattos rollerre, aminek csupán egy fontos adatát ismertem a teljesítmény mellett, a végsebességet. 85 kilométer/óra két 11 colos keréken.

Mielőtt belefognék a cikk lényegi részébe le kell írnom azt is, hogy volt ésszerű oka is annak, hogy elvállaltam ezt a tesztet, mégpedig az, hogy végre kipróbálhassak egy olyan rollert, amivel akár túrázni is elmehetek. Amiket eddig próbáltam sík erdei úton még használhatóak voltak, de ha jött az emelkedő…

Oké, a történetet szerintem szépen beindítottam, jöhet a lényegi rész. Jött a futár, és volt annyira kedves, hogy maga ajánlotta fel, hogy segít bevinni a dobozt a garázsba. Ekkor még nem láttam mit hozott, de sejtettem, hogy az Angwatt T1 lesz, merthogy 50 kilós a drágaság. Nem mondom, hogy nem bírnám el, de a nagy dobozon azért sok fogás nincs. Nem egy cementeszsák, hogy a vállamra csapjam.

angwatt-t1-27.jpg

Szóval megköszöntem a segítséget, becipeltük a garázsba a dobozt, másnap reggel pedig természetesen eldobtam kaszát, kapát, billentyűzetet és neki estem a kicsomagolásnak.

Ez a dolog alapvetően nem bonyolult, nem bonyolultabb, mint egy közepes akármilyen roller esetén. Talán csak az indexek felcsavarozása a plusz. Fel kell még csavarozni a hátsó sárvédőt, a középső műszerfalat, ha akarod felteheted a hátsó lábtámasz emelőjét is, hogy nagyobb legyen a lemez szöge, amin támaszkodni fogsz menet közben.

Ez utóbbi kapcsán egy fontos dolog! Bár azt írja a gyártó, hogy a lábtámasz emelőjének használata opcionális, ez csak akkor igaz, ha a hátsó sárvédőt nem akarod használni. Ha ugyanis nem szereled fel a lábtámasz emelőjét, akkor egy nagyobb rugózásnál a támasz hozzáér a sárvédőhöz és letöri azt. Nekem sikerült is ezt a hibát elkövetnem, letörtem a sárvédőt. Szóval, ha kell a sárvédő, akkor az emelőt csavarozd fel a hátsó lábtámasz alá!

Amit mindig le szoktam írni, de itt, ebben az esetben hatványozottan fontosnak tartok, hogy az összeszerelés nem érhet véget a tartozékok felszerelésével. Ez a roller nagy, nehéz, erős és baromi gyorsan megy. Ebből következik, hogy baromi nagyot is lehet vele esni.

Szóval, minden csavart ellenőrizni KELL, be kell állítani a féket, a fékpofákat, a fogáspontot. Érdemes tisztába kerülni a komputer beállításaival is, mert ilyen erőnél már illik kicsit testre szabni a rolleredet.

angwatt-t1-28.jpg

A kínai rollereket sok vád éri, de a legtöbb esetben, és főleg a drága gépeknél maximum egy dolgot lehet a szemükre vetni, ez az összeszerelés milyensége. Ők azonban azt mondják, hogy ez nem szakszerűtlenség, hanem védelem, ha ugyanis a csavarokat meghúznák szállítás előtt, akkor az szállítás közben a roller sérüléséhez vezetne.

Megjegyzem, a kisebb rollereknél ilyen tekintetben nincs sok dolgunk, mert kevés a csavar, de egy ilyen szörnyetegen van mit ellenőrizni, beállítani és meghúzni. Sőt, nem árt az sem, ha a csavarokat kicsavarjátok és raktok a menetre menetrögzítőt, mielőtt visszatekeritek őket.

angwatt-t1-29.jpg

Nekem a teszt miatt erre nem volt időm, csak csupán utánhúztam, beállítottam, amit kellett, aminek az lett a következménye, hogy a teszt közben kiesett a lábtámaszra csavarozott keresztrúd. Szerencsére ez balesetet nem okozott, nem is tudott volna, a rúd is meg lett, szóval nagy baj nem történt, de az eset jól példázza, hogy ilyen roller használatának elkezdése nem ér véget a pénztárnál, amikor kifizetted.

Ami pedig még nagyon fontos, a VÉDŐRUHA! Ezt nem véletlenül írom nagybetűvel, ezek nem vicces dolgok. Kelleni fog a ruha, kelleni fog egy jó sisak. Lehetőleg zárt sisak, mert ha rollerrel esel, akkor jó eséllyel átrepülsz a kormányon, és ami legelőször el fogja érni az aszfaltot az állad lesz. Vicceskedve mondhatnám, hogy nem tréfás, ha leesik az állad, de ebben az esetben itt semmi túlzás nincs. a védőöltözet KELL!

Nekem szerencsére van, mert, ahogy írtam motorozok. Van jó karbon sisakom, van vastag motoros bőrdzsekim könyök és váll protektorokkal, pluszban vettem bele egy nyaktól derékig érő komolyabb gerincprotektort is. Igaz, ettől egy kicsit feszül rajtam hasban, de inkább ez, mint a tolószék. Van motoros kesztyűm, motoros farmerem, szóval minden adott.

angwatt-t1-20.jpg

Ha neked ezek nincsenek otthon a szekrényben, akkor fontold meg a következőt. Kiadsz egy rollerre félmillió forintot, de mennyit ér az életed? Szerintem ennél jóval többet. Szóval, ha volt félmilliód rollerre, akkor legyen még 200-300 ezred normális ruhára!

Lapozzunk!

Roller kicsomagolva, összeszerelve, itt az idő, hogy szemügyre vegyük mit vettünk! Nos, az Angwatt T1 egy 6000 wattos, két motoros, tehát motoronként 3000 wattos csúcsteljesítménnyel rendelkező gép. A tömege 49 kilogramm.

angwatt-t1-1.jpg

Ebben a súlyban benne foglaltatik egy óriási, 60 voltos, 35 Ah kapacitású (vagyis 60 x 35= 2100 Wh) akkumulátorcsomag, ami Samsung 18650-es cellákból lett építve. A vezérlőkhöz nem nagyon értek, de mindenhol kiemelik a szinuszos vezérlőt, ami azért fontos, mert állítólag nagyon sima, egyenletes, rázkódás és rángatás nélküli elindulást tesz lehetővé. Mielőtt elfelejtem kerekenként, vagyis inkább motoronként egy-egy kontroller van.

angwatt-t1-2.jpg

Az elektromos rendszerhez tartozó fontos adat még, hogy a géphez két töltőt kapunk, amikkel 6-7 óra alatt lehet csurig tölteni az akkumulátort. Egy töltővel ez az idő gyakorlatilag duplázódik.

angwatt-t1-21.jpg

Az Angwatt T1-en elől két hatalmas hidraulikus lengéscsillapító dolgozik, hátul pedig egy állítható feszességű központi rugóstagot kapunk. Ennek az állíthatósága azért lényeges, mert a gyári adat szerint a roller terhelhetősége 200 kilogramm, így, nagyobb testtömeg esetén hajlamos lehet a hátsó tag az összeülésre. Szóval a beüzemeléséhez hozzátartozik ez is, hangold a súlyodhoz a rugóstagot.

Ez nem túl bonyolult, keress egy kapaszkodót, állj fel a rollerre és ugrálj. Ha nagyon leül a hátulja, vagy felkoppan a rugó, akkor állíts rajta. Ha nagyon keménynek érzed, nem nagyon akar rugózni, akkor állíts rajta. Szóval állítsd be gondosan ezt is!

Ekkora tömeghez és sebességhez kell már a jó fék is, elől is és hátul is 140 milliméteres tárcsákat kapunk, amikre a Dyisland gyártmányú munkahengerek préselik a fékbetéteket. Ezen felül van elektronikus motorfék is, ennek erőssége állítható a rejtett menüben.

angwatt-t1-12.jpg

Külön érdekesség, hogy az Angwatt T1 kapott kormánylengéscsillapítót is. Itt álljunk meg egy pillanatra, mert szerintem sokan nem tudják miért fontos ez az alkatrész, miért jó, ha van!

Nos, a kormány oszcilláló mozgása leginkább a sportmotorokra jellemző dolog. Azért náluk fordul elő gyakran, mert a sportmotorok villaszöge meredek. Egy chopper esetén a kormányszitálás lényegében ismeretlen dolog.

Nos, ha egy sportmotor villaszöge meredek, akkor mit mondjuk egy rollerre, ahol a villa lényegében függőleges az úthoz képest?

angwatt-t1-10.jpg

A beszitálás előfordulhat a súlypont áthelyezése miatt (pl. hirtelen gyorsítás), de akár egy úthiba is előidézheti. A lényeg, hogy a kezdeti apró mozgásokból őrült csapkodás lesz, a kormány jobbra-balra csapódik, Te pedig lényegében semmit nem tudsz ellene tenni (persze tudsz), a vége pedig hatalmas perec.

A kormánylengéscsillapító azért kell, mert ezt a csapkodást tompítja, nem engedi, hogy a kormány túl gyorsan forduljon bármelyik irányba. Szóval csillapít, így egész egyszerűen nem válsz a visszafordíthatatlannak tűnő, és végül eséssel végződő kormányszitálás szenvedő alanyává.

angwatt-t1-4.jpg

Persze a szitálást meg lehet fogni, ehhez biztos kéz és hideg fej kell. Ha beszitál a kormányod ne fékezz, ne gyorsíts, ne akard mindenáron, erővel megtartani a kormányt, mert ezekkel csak rontasz a helyzeten. Laza csukló és óvatosan elvett gáz fog segíteni. Persze ezt minél előbb el kell kezdened, mert egy idő után a szitálás olyan mértékű lesz, hogy profi motorosként sem úszod meg az esést.

Természetesen a kormányszitálás miatt bekövetkező balesetek egyik oka, hogy a szitálás nagy sebesség mellett történik. Az Angwatt T1 végsebessége a gyári adat szerint 85 kilométer óránként, vagyis elég nagy!

Remélem az előző bekezdésekből neked is világossá vált, hogy a kormánylengéscsillapító jó, kell, és jól be kell állítani.

A beállítás két dolgot jelent. Egyrészről, felszereléskor középre kell állítani, hogy a kormány mind a két oldalra ugyanannyit tudjon elfordulni. Nem magyarázom miért fontos ez, szerintem mindenki érti.

Ami talán még lényeges itt, hogy a felszerelt lengéscsillapító azt is megakadályozza, hogy a kormányt túl nagy szögben fordítsd el. Ez, ha tologatva meg akarod fordítani a rollert idegesítő, de menet közben, nagy sebességnél megmentheti az életedet. Szóval ez is kell!

angwatt-t1-6.jpg

Ha a középre állítás megtörtént, akkor a lengéscsillapítón lévő kis tekerentyűvel beállíthatod a keménységét a lengéscsillapítónak, vagyis azt, hogy mennyire nehezen lehessen a kormányt fordítani. Talán mondanom sem kell, a túl kemény is rossz, meg az is, ha nem fog semmit. Ökölszabályként talán az elmondható, hogy nagyobb sebességű közlekedésnél a kicsit keményebb, lassúnál a kicsit puhább lesz a jobb. A hangsúly ebben a mondatban a KICSIT szavakon volt!

Ismét lapozhatunk, lássuk a világítást!

Elég komoly dolgok kerültek a T1-re! Elől két projektoros fényvető van, ezek korrekt módon bevilágítják az utat még tök sötétben is. Hátul van két pirosfényű lámpa, amik természetesen féklámpaként is funkcionálnak. Ezeken kívül elől és hátul van index, hátul kiegészítő kék fényt is kap a futófény. Erősek, jól láthatók, szóval klassz.

Ami nem teljesen érthető számomra, hogy a roller testére, kétoldalra, előre és hátra szerelt lámpák miért mind pirosak. Előre valahogy jobbnak éreznék egy erős fehér fényt, ami így szélesebben lenne, mint a középső fényvetők és adna a rollernek egy szélességet, amit a szemből jövők is jól érzékelhetnének.

angwatt-t1-26.jpg

Ami viszont nagyon mutatós lett a kétoldali Angwatt felirat, aminek fénye távirányítóval változtatható. Lehetnek fix kék, zöld vagy piros, de egy csomó fényeffekt is van, meg automata mód is. Nem vagyok a híve ezeknek az RGB LED-es csodáknak, de ennél a rollernél úgy vagyok vele, hogy mivel autók között közlekedünk vele, minden fény, amit rátesznek javít a láthatóságon. Ha ez a fény RGB, akkor legyen az, legalább villog ez is, észrevesznek az autósok.

A kijelzők és a vezérlés is fontosak!

Baloldalon van a „gyújtáskapcsoló”, itt találjuk a lámpa kapcsolóját, az indexkapcsolót és a dudát, meg egy kis kijelzőt, ami az akkumulátor feszültséget mutatja. Persze van egy fékkar is, a hátsót tették a baloldalra, ami azért jó, mert jobboldalon ujjal húzogatós gázkar van, ami miatt az első fék karját több idő megmarkolni, mint a hátsóét. Ha az első lenne a baloldalon tuti mindig pofára esnénk egy erősebb fékezéskor.

Középen van egy nagyméretű kijelző, akkufeszültéget, sebességet, irányjelző villogásának irányát látod rajta. Ez utóbbinak látom némi értelmét, mert, ha nem vagy motoros, akkor el fogod felejteni visszakapcsolni. legalább a kijelzőn látod, ha villog valamelyik irányba.

angwatt-t1-8.jpg

Amiért felesleges mégis felesleges kicsit ez a kijelző, hogy a jobboldalon a megszokott gázkaros műszer van, ezen van USB csatlakozó is. Ezen a műszeren is látsz minden adatot, így a középsőt inkább dísznek, mint hasznos dolognak érzem. Persze az árba belefért, ha már ott van a szememet nem bántja végül is egész jól néz ki.

A jobboldalon van még egy ECO turbó sárga gombunk, és egy piros gomb, amivel az első kereket aktiválni tudjuk. Ja, és persze itt van az első fék karja.

A műszer kapcsán fontos, hogy ezen keresztül érjük el a rejtett menüt, amiben olyan dolgokat tudunk bekapcsolni, mint a tempomat vagy a nulláról történő indulás a gázkar meghúzásával. De itt van az elektromos fék erősségének beállítása is, meg az is, hogy indulásnál milyen nyomaték menjen a kerekekre.

angwatt-t1-9.jpg

Ezek fontos dolgok, itt is el kell időznünk!

A motorféket óvatosan állítgasd, ha túl erős lesz nagyot fog. Meg lehet szokni, de azért óvatosan ezzel!

A tempomatot felejtsd el szerintem. Ha sokat mennél országúton fix sebességgel lenne értelme, de másképp semmi. Sőt, inkább ahhoz segít hozzá, hogy megmurdelj, mert hozzászokni a sebességhez könnyű, észre sem veszed, hogy 70-80-al mész. A tempomat automatikusan aktiválódik, aztán, ha elfeledkezel róla és meg kell állni, akkor ott a baj.

Ebben a rollerben annyi erő és dinamizmus van, hogy szerintem a tempomat veszélyes, én tuti nem kapcsolnám be.

angwatt-t1-11.jpg

A nulláról történő indulás alapból engedélyezve van, és ez szerintem jó. fent említettem a szinuszos vezérlőket, amik miatt a roller szép csendesen indul el. Legalábbis, ha csak a hátsó kerék működik. Szóval nem kell lökdösni, meghúzod kicsit a kart, szép finoman elindul, felállsz rá, aztán lehet húzni, ami belefér.

Az indulásnál a kerékre érkező nyomatékot sem akarnám babrálni. A 3000 watt/kerék elképesztő erőt ad, ha nem vigyázol kiszalad alólad a gép. Már, ha piszkáltad az indulási nyomatékot. Szóval, szerintem hagyd csak ahogy van, hidd el jó lesz az!

Miről nem szóltam még? Van néhány dolog!

Az egyik dolog a kerekek, amik 11 colosak, terepmintázattal és felfújható belsővel. Vagyis, legyen a táskába defekt javító bárhova mentek! A végsebességet már említettem, ez papíron 85 kilométer óránként, a leküzdhető emelkedő 50 fokos, az egy töltéssel megtehető táv a gyári adat szerint 80-105 kilométer.

angwatt-t1-13.jpg

Na, most úgy érzem a végére értem a dolgoknak, következhet az élménybeszámoló!

Azzal kezdem, hogy egy rollerrel, legalábbis 11 colos kerekekkel a 80 kilométer per órás sebesség elsőre nagyon sok volt.

Az első teszten, miután először megnéztem a végsebességet azt gondoltam, hogy nincs azaz isten, hogy ezt újra kipróbáljam. Azonban előttem volt még egy nap, egy nagyobb etap, az igazi teszt, amikor fotózni, videózni is fogok, és akkor bizony újra meg kell néznem mennyit megy, mert meg kell mutatnom nektek is.

angwatt-t1-15.jpg

Nos, az történt, hogy ezen a második napon már eszembe sem jutott, hogy ne rángassam a bika szarvát! Megszoktam az erőt, a sebességet, a gázadás finomságát, és rájöttem arra is, hogy az első kerékre menet közben is rá tudom adni az áramot, és hiába jön ilyenkor olyan nyomaték, mintha valaki hátulról jól meglökne, ez is megszokható és a testsúly áthelyezésével bőven kivédhető.

Szóval az lett a vége a dolognak, hogy nem csak, hogy elmúlt a félelem, de miután megtettem a szükséges távot, elkészítettem a szükséges felvételeket letettem otthon a fotós hátizsákomat és elmentem túrázni még egyet.

angwatt-t1-16.jpg

Az akkumulátorban bőven volt töltés, az idő szép volt, nekem pedig – talán érthető módon- nem volt kedvem visszaülni a számítógép mellé. Lényegében hegyet másztam vele, nem sietősen, de nagy emelkedőkön mentem fel. Menet közben váltogattam az egy- és kétkerekes hajtást, ha emelkedő jött kellett a plusz erő.

Vagyis rájöttem arra is, hogy ez a roller csodás útitárs a barangoláshoz is, nem kell száguldozni ahhoz, hogy kihasználd a tömérdek nyomatékot, ami benne van.

Na, de milyen a száguldás?

A lengéscsillapítás csodás, kellően kemény, de nem pattog. Ettől a gép nagy sebesség mellett is rendkívül stabil érzést kelt. A kormánylengéscsillapító szerencsére eddig nem kellett, vagyis nem kellett dolgoznia, de azért az is ad egy plusz biztonságérzetet, hogy ott van. Természetesen jó út kell a gép alá, mert a 11 colos kerekek a nagy úthibákon nem fognak nyolcvannal átsiklani.

angwatt-t1-23.jpg

A fékek jók. Ez a fajta fék, vagyis ettől a gyártótól származó fék idén már a második tesztjárgányon volt, tavaly is találkoztam vele. Tényleg jó, nem is érdekel mit mondanak azok, akik szerint csak a Shimano a fék, a többi vacak. Nem az, de tényleg.

Amire számítanod kell, hogy nem fog ártani, ha gyúrsz egy kicsit combra. Már persze, ha gyorsan akarsz menni. Egy ilyen gépen már nem kapaszkodhatsz a kormányba, az arra van, hogy kanyarodni tudj. 100+ kilóval egy erősebb fékezésnél nem fog megtartani.

Úgy kell közlekedned, hogy gyorsításkor előre a súlypont, menet közben pedig készülni rá, hogy bármelyik pillanatban fékezned kell majd, ehhez pedig dőlni kell hátra, hogy fékezéskor ne ess át a kormányon. Mondjuk az sem árt, hogy ha egy intenzív fékezésnél a súlyod a hátsó keréken van. Ezek nagyon fontos dolgok. Tudni és tanulni kell, hogy túléld a rollerezést. Jobban hasonlít az egész a gördeszkázáshoz, mint pl. a kerékpározáshoz.

A gyorsulásról csak annyit mondanék, hogy mérésem szerint a 0-60 kilométer/óra kétkerekes üzemmóddal 6-10 másodperc, attól függően mennyire mered húzni a gázt. Oké, nem egy Tesla, de azért talán érzitek, hogy ez nem játék már!

angwatt-t1-25.jpg

A végsebesség a teszt alatt a roller sebességmérője szerint 82 kilométer/óra volt, a telefonom szerint 73 Km/óra. Ez utóbbi sem kevés, de van egy olyan érzésem, hogy sem a roller órája, sem a telefonom nem volt pontos, valahol a két érték között, félúton lehet az igazság.

Legközelebbi tesztnél más appot fogok használni, mert a mostani jól láthatóan nem mutatta a valós sebességet, nagy ugrásokkal, kicsit lemaradva mért.

Itt fontosnak tartom megjegyezni, hogy a végsebességet csak a teszt miatt néztem meg, és olyan úton, amin kétszer mentem oda és vissza lassan, megnézve nincs-e kátyú, akadály, akármi. Senkit nem bíztatok arra, hogy ezt a mutatványt napi szinten űzze, mert nem lesz jó vége a dolognak!

Biztos sokan gondolják úgy, hogy a száguldás és a nagy végsebesség lehetősége miatt az Angwatt T1 egy vadállat, és csak őrültek használhatják, csak meghalni lehet rajta, de ez közel sincs így.

Régóta mondom, attól, hogy egy roller erős és nagy a végsebessége, az még senki nem kötelez arra, hogy gyorsan menj vele. A T1 pedig segít lassan menni.

angwatt-t1-24.jpg

Az a helyzet ugyanis, hogy az ECO gombot benyomva olyan gyorsulást (majdnem lassulást írtam) kapsz, hogy a száguldás után azt fogod hinni elromlott a roller és nem akar menni. Nem csak a gyorsulás lesz minimális, a végsebesség is 25 Km/óra lesz. Ilyen dinamizmussal és végsebességgel akár a kerékpárút is járható, meg gyalogosok között is el tudsz evickélni. Senkit nem fogsz elgázolni.

Emellett ott van a három fokozatban állítható végsebesség és gyorsulás. Az elsőben 38- a másodikban 55- a harmadikban 85 a végsebesség. Ezek persze a gyári adatok, a 100 kilómat nem viszi ilyen gyorsan, a 38 inkább 34-, az 55- inkább 49, a 85 pedig inkább 79-82 volt, legalábbis a roller órája szerint.

A lényeg, hogy egyáltalán nem kötelező száguldozni, gyorsulgatni. mehetsz lassan is, és így is élvezheted az óriási nyomatékot.

Mert a helyzet az, hogy a kétmotoros üzemmódban nem találtam olyan emelkedőt, amin ne ment volna fel a T1. De tényleg, pedig itt Egerszegen azért vannak dombok. Az egymotoros meghajtásnál a nagyon meredek emelkedőkön meg is izzadt szegény gép, de két motorral felfelé is gyorsultam. Ezt nehéz szavakkal leírni olyannak, aki eddig csak 350 wattos rollert próbált ki.

angwatt-t1-7.jpg

Amit még nehéz szavakkal leírni az első kerekes meghajtás. Ha vadulni akartam kicsit, és aszfalton húztam egy kövér gázt, akkor az első kerék elkapart. Menet közben. Mondjuk gurulsz olyan 10-15 kilométer per órával, meghúzod a gázt, és hallod, hogy az első kerék elpörög alattad. Azután megindul a gép, de olyan erővel, hogy nem győzöd térdből, combból kirugózni a lábaidra feszülő terhelést.

Na, már megint a száguldásnál tartok, azt hiszem menthetetlen vagyok.

A hatótávot majdnem kihagytam. Nos, az akkumulátor drabális darab és a kapacitása sem piskóta. Általában nevetségesnek tartom a gyári adatokat, de ebben az esetben a megadott 80-100 kilométer nem egy lehetetlen küldetés. A teszt előtt azt vártam, hogy nem végsebesség körüli, egymotoros működéssel, nagyobb emelkedők nélkül, 20-25 kilométeres sebességgel, spórolósan haladva, még az én testsúlyommal is megközelíthető az a 80 kilométeres táv, de a 60 tutira. Kisebb testsúllyal még több is kijöhet belőle.

angwatt-t1-5.jpg

De lássuk egészen pontosan, hogy mit hozott a teszt!

Természetesen teljesen feltöltöttem az akkumulátort, a teszt napján így mentem 46 kilométert. Ez egy nagyon vegyes használat volt, nagy gyorsításokkal, végsebességen történő száguldással, tóparti lődörgéssel, erdőben 15-20 kilométeres sebességgel poroszkálással, meg normál városi közlekedés 40-50 kilométeres sebességgel. Szóval abszolút vegyes!

Az indulásnál az akkumulátor feszültsége valamivel 67 volt felett volt, a teljes merülés pedig kicsivel 50 volt alatt lesz, de ide jó eséllyel nem jutsz el, mert az akkumulátor védelem nem engedi. Nálam az 46 kilométer megtétele után 57,4 voltot mutatott a baloldali kicsi kijelző és 56,03 voltot a középső kijelző. Van némi különbség, de nem nagy, ha választanom kell, akkor a kicsinek hiszek inkább.

A lényeg, hogy a teszt 46 kilométere után nagyjából a töltöttség 40 százaléka maradt meg!

Ez azt jelenti, hogy a gép jobban teljesített, mint vártam. Vegyes üzemben is elérhető vele a 60 kilométeres táv, de poroszkálósan szerintem a 80-90 lazán benne van még az én 100 kilós tömegemmel is. Ez nem csekélység szerintem!

angwatt-t1-19.jpg

Mi nem tetszik? Az egyik, ami nem tetszik, hogy az amúgy drabális hátsó villára gyorskötözőkkel erősítették rá a hátsó kerékhez tartó kábelkorbácsot. Ráadásul vékony kis vackokkal. Ezeket az UV 1-2 hónap alatt eszi meg. Jön egy kis eső, hideg, és már el is pattantak. Nem hiszem, hogy ne lehetett volna valami fém füleket kitalálni oda, amik tartják a kábelt. Mondjuk az a minimum, hogy kicserélem majd valami erősebb kötözőre, ha más megoldás nem jut eszembe.

A második, ami orvosolható probléma, hogy a gép 1 perc után magától kikapcsol. Ez gondolom energiatakarékosság miatt lett így beállítva, de rendkívül kellemetlen. Az történt, hogy elsőként álltam a pirosnál, és amikor sárga lett el akartam indulni. Nos, gondolhatjátok, nem sikerült, mert kikapcsolt. Tolhattam félre, kapcsolhattam be, aztán megvárhattam, hogy az autók elmenjenek mellettem.

angwatt-t1-18.jpg

A rejtett menüben (P4) szerencsére az alvás idejét átállíthatjuk, mondjuk 5 percre, ez már elegendő arra, hogy a rövid megállásokat lámpák vagy a forgalom miatt kibírja a szerkezet anélkül, hogy kikapcsolna.

A harmadik, hogy az első indexeknek találhattak volna feljebb helyet, teljesen lent van a keréknél. Oké, legalább a fényerővel nincs végre baj, de az elhelyezés akkor sem tökéletes.

Az utolsó, de ez nem a tervezés vagy a gyártó hibája, hogy nagyon hiányzik egy tükör róla. A végsebesség meg az erő miatt bőven benne van a pakliban, hogy sávot akarj váltani, mondjuk a belsőből akarj balra átkanyarodni vagy hasonló. Tükör nélkül egy forgalmas úton ez életveszélyes. Szóval tükör kelleni fog!

Na, és kb. ennyi. Mondjuk tény, hogy nem használom a gépet hónapok óta, szóval előfordulhat, hogy kijönnének még hibák, de eddig nem jött ki semmi. Az mondjuk tuti, hogy ha nálam lesz még egy darabig, akkor a csavarok utánhúzását ellenőrizni fogom többször is.

angwatt-t1-17.jpg

Konklúzió? Természetesen van!

Az a konklúzió, hogy ha megveszed a T1-et, akkor felejtsd el a rollereket, amiket eddig használtál, főleg, ha azok a szokásos 350-500 vagy akár 1000 wattos gépek voltak. Az Angwatt T1 annyira más világ, hogy a különbséget zongorázni lehetne. Hogy mást ne mondjak, a 40-es sebesség kb. olyan érzés, mintha pálcikarolleren 20-25-tel mennél.

Az mondjuk a minimum, hogy a városban az emberek úgy néznek rám, mintha a Marsról jöttem volna, gondolom nem sűrűn látnak full motoros ruhába öltözött rollerest. Az autósok is csodálkoznak, látom a tükörben, hogy figyelnek, mert a lámpától elindulva az istennek sem akarok lemaradni.

Sőt, ha még őrültebb lennék legyorsulgatnám az autókat, de ezt azért nem teszem, még élni szeretnék egy darabig.

Viszont, ahogy írtam az Angwatt T1 nem csak a hozzám hasonló őrülteknek van kitalálva. Azt nem mondom, hogy első rollernek ajánlani merném, bár, ésszel és kerékpáros, motoros múlttal akár ez sem lenne ördögtől való.

Azonban, ha van már egy kis gyakorlatod, akkor nyugodtan felpattanhatsz rá, csak ne piszkáld az első kerék bekapcsológombját és ne akarj a második sebességfokozat felett közlekedni. Ha kezdőnek érzed magad, akkor nyomd be az ECO gombot, és biztonságban leszel.

Persze senki nem fogja látni, hogy az a sárga gomb be van nyomva, úgyis akkora király leszel az utakon, mintha két motorral akarnád éppen a 6000 watt minden csepp erejét az aszfaltba passzírozni.

angwatt-t1-14.jpg

Ami tény, hogy az Angwatt T1 tökéletes választás lesz hegyes terepre, akár a Budai-hegyek sem fognak akadályt jelenteni. Az is tény, hogy ezzel a rollerrel el lehet menni túrázni, akár hegyet is mászni, ha az út is engedi. Ráadásul a lejtőn lefelé sem lesz gondod, mert frankó a fék. És persze az is tény, hogy a komótos gurulgatástól az eszement száguldozásig mindenre jó.

Alapértelmezetten, egy motorral kényelmesen „elbandukolsz”, két motorral pedig jöhetnek szembe az emelkedők, észre sem fogod venni őket.

A végére persze az ár maradt csak. Mivel ez a roller egy igazán különleges darab az árán sem szabad meglepődnünk. Azért at árukereső segítségével végeztem egy kis kutatást, hogy legyen mihez hasonlítani az Angwatt T1-et!

angwatt-t1-22.jpg

Nos, 60 voltos, 53-100 Km/óra közötti hatótávot tudó gépből 6 féle van a kínálatban, ezek árai 797 ezer és 1 millió 150 ezer forint között mozognak. De, és ez fontos, teljesítményre itt a legerősebb 4650 wattos „csak”. Az árukeresőn konkrétan nincs is 6000 wattos roller. Amit a hazai kínálatban találtam az például a Hezzo HS-13Pro, aminek az ára 1 573 950 Ft.

Szóval ezekhez az árakhoz érdemes viszonyítanod az Angwatt T1 árát, ami, ha használod a ZRANGWTT1 kuponkódot, akkor cseh raktárból 496 500 forint most. Szerencsére a szállítás ingyenes, az áfát tartalmazza az ár és vámolás sem lesz már.

Ha megkívántad az alábbi linkre kattintva megvásárolhatod:

 

ANGWATT T1 6000 wattos elektromos roller

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3418223875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása