OneSport OT05 – bringa, amivel menni kell, hogy értsd!

A Onesport OT05 nyomatékszenzoros, érted már?

onesport05-20.jpg


Nézd meg videós tesztemet is, ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!


 

Bevezető

2024 számomra sokáig emlékezetes lesz, mert ez az év az, amikor a kínai gyártók végre elmozdultak a mechanikus tárcsafék, gyenge lengéscsillapító és pedálszenzor szentháromságról. Vagyis, ez így nem igaz, hiszen már tavaly is akadt 1-1 normális teleszkóp, meg 1-1 hidraulikus fék, de nyomatékszenzor nem nagyon volt.

onesport05-14.jpg

Ez utóbbi az a jóság, ami miatt végre tényleg jó lesz használni a kínai bringákat. Ha analógiát kéne keresnem, akkor ez kicsit olyan, mint amikor az IPS kijelzős okosórákról átlépsz az AMOLED kijelzősökre. Érted, működik ez is, meg az is, csak az IPS kijelzőt nem látod, ha kisüt a nap.

A pedálszenzor és a nyomatékszenzor között is kb. ilyen a differencia. Mind a kettő hajt, mind a kettő működik, csak éppen az egyik olyan, mintha folyton hátbarugdosnának, a másik meg olyan, mintha egyszer csak kinőttek volna a combizmaid. Vagyis utóbbi esetben olyan finoman jön a plusz erő, mintha azt Te magad adnád ki, nem pedig az agymotor segítene be.

Na, a jelen cikkben bemutatandó bringa pont ilyen. Nyomatékszenzoros és nagyon finom kis gépezet!


 

Kicsomagolás, szerelés

Meglehetősen nagy a doboz, elég nehéz is, de még az a súly, ami a doboz rossz fogása ellenére kezelhető.

onesport05-1.jpg

Kinyitod, és belül annyi kiegészítő fogad, hogy azt sem tudod mihez nyúlj. Egy első és egy hátsó sárvédő, egy durván nagy hátsó csomagtartó, lámpa, pumpa és egy telefontartó. Ezeken kívül még lesz három dobozod a tartozékokkal, pedált, töltő szerszámcsomag, stb. stb. stb.

Elkezdtem napsütésben a szerelést, de ez nem addig tartott, mint a szokásos esetben, a végén már azért rimánkodtam, hogy ne kezdjen esni az eső. Egy-két cseppecske már lehullott, de a végén sikerült minden fel és megszerelni, mielőtt leszakadt az ég.

onesport05-13.jpg

A szerelés igazából nem bonyolult, csak sok a csavar. Elsőként azt javaslom, hogy mielőtt neki állsz a csavarozásnak szerezz egy kis tubus menetrögzítőt, mert sehova nem jutott. Én, a teszt idejére ezzel nem foglalkoztam, de szerintem Te huzamosabb ideig használod majd a Onesport OT05-öt, szóval kelleni fog az a menetrögzítő.

Van rögtön néhány negatívum, amiről kénytelen vagyok beszámolni. Az egyik, hogy az elmúlt hosszú évek alatt az OT05 volt az első bringa, amin a féknyergek nem voltak beállítva. Nem őrült probléma ez, nyergenként két csavart kell meglazítani aztán meghúzni, ám, ha Te mondjuk kevésbé vagy jó csavarozásban, akkor a nyereg beállítása is nehéz lesz. Nekem nem volt az, de nem mindenki rakott már össze több tucat bringát.

onesport05-10.jpg

A másik, hogy az egyik pedálon rossz volt a menet. Valami anyaghiba miatt a menet kimetszésénél egy kicsi darab anyag kifordult a fémből, ettől nem lehetett becsavarni. Ezen egy kis csiszolás segített. Más tesztelő nem írt ilyen gondról, én is azt gondolom, hogy egyedi, nekem szánt meglepiről van csak szó, de úgy igazságos, ha ezt is megemlítem.

A harmadik, hogy bár a fényezés szemkápráztató, az éleknél képes lepattanni. Vagyis olyan helyeken, ahol valami perem van. Az akkumulátortartó mellett, a kormány nyak tetején, meg ilyen helyeken. Ez azért van, mert a festéknek marad egy kis válla a kötés után. Szerencsére nálam nem maradt látható nyom, vagyis, ha tudom mit nézzek látom, de amúgy észrevehetetlen a dolog.

onesport05-11.jpg

A negyedik, hogy annak, ki az első sárvédő felszerelését kitalálta lefűrészelném a kezét. Elölről a hídba egy csavar van csavarozva, menetes a lyuk, szóval tényleg be kell csavarni. Hátul ugyanerre a csavarra egy anyát tettek. A csavar tartja a lámpát, hátul az anya az első sárvédőt.

Namármost, utólag rájöttem, hogy egy:

  1. Fel kellett volna tennem a sárvédőt a kerék beszerelése előtt, mert ha így teszek, akkor simán becsavarom a csavart, tartja a lámpát és a sárvédőt is, és nem kell hátra az anya.
  2. Ha már nem szereltem fel a sárvédőt előbb, akkor utólag nem tudom, mert a csavarra fel kéne fűzni a tartó lemezfület, majd az anyával megszorítani. Na, ezt nem lehet, mert a sárvédőt tartó lemezfülig nem ér ki a csavar, így az anyát nem lehet felcsavarni.
  3. Ha egy fogóval meghajlítgatod a fület, hogy fel tudd a csavarra fűzni, akkor rájössz, hogy nincs szerszámod, amivel az anyát meg tudod húzni. vacak helyen van, egyedül a racsnis dugókulcs lesz segítség.

Nem megugorhatatlan a feladat, de na, azért az ilyen buta megoldásokat nem szeretem. Nem vette senki észre, hogy ez így nem lesz jó?

Vissza a szerelésre!

Az első kereket kell tehát beszerelni, a sárvédőket felszerelni, feltenni a bitang nagy hátsó csomagtartót, ami 25 kilós terhelésig oké, a lámpát, ha akarod a kerékre a macskaszemeket, a telefontartót. Ja, meg persze a kormányszárra a kormányt. Pozitív, hogy nem valami elvetemült egyedi kormányszárat tettek fel, így, ha neked alacsony a kormány vagy nem áll kezedre, akkor lesz lehetőséged akár állítható kormányszárat is felszerelni.

onesport05-6.jpg

Egy dolog marad, a hátsó lámpa bekötése az elektromos rendszerbe, de ez nem nehéz. Illetve, felszerelheted még a gázkart is, mert a tartozékok között azt is megkapod. Igaz, ezzel már nem lesz EU konform a bringa, de hát nem kell, hogy ez érdekeljen.

Nagyjából kész vagy. Fékek ellenőrzése, féktárcsák ellenőrzése, váltó ellenőrzése, ha minden oké, akkor nagyjából útra készen állsz!


 

Papírforma

Sokat nem fogok írni, fussunk át gyorsan a gyári adatokon!

A bringa váza alumínium, a maximális terhelhetőség 100 kilogramm, a Onesport OT05 tömege mindenestől 35,5 kiló. A nettó tömeg, ha valaki esetleg érdekel 28 kilogramm. Ezek közül az adatok közül a terhelhetőséget nem nagyon tudom mire vélni, majd 100 kiló vagyok, kicsit félve ültem rá, de nem lett baj. A váz ránézésre nem egy pilincka valami, talán a motor teljesítménye okán adtak meg ilyen alacsony maximális tömeget a terhelhetőségnél. A vázhoz tartozik még, hogy kék- fehér- és barna színben kapható a OneSport OT05.

onesport05-3.jpg

A meghajtás hátsókerékben lévő agymotorral történik, ami itt nem Bafang, hanem Ananda, de ez is jó névnek számít, nagyon is! A motor 250 wattos, a nyomaték 40 Nm. A rendszer 36 voltos, az akkumulátor 18,2 Ah-ás vagyis van a haladáshoz 655 Wh-ánk. Lényeges még, hogy a vezérlő szinuszos, ami még egyenletesebb indulást és hajtást tesz lehetővé.

Ez a 18,2 Ah kapacitás amúgy átlag felett, a vázba épített akkumulátorral rendelkező gépeknél, főleg a nyomatékszenzorosoknál 8 Ah a legkisebb és 15 Ah a legnagyobb, amikkel találkozhatunk. Legalábbis egy átlag bringában.

A Onesport OT05 ezzel az akkuval és motorral a gyár szerint 120 kilométert tudunk megtenni rásegítéses üzemmóddal és persze egy töltéssel. A megmászható emelkedő maximum 20 fokos lehet. Ja, mielőtt elfelejtem, ha a gázkart felteszed, akkor a papír szerint 60 kilométert elmehetsz csak elektromos üzemmódban.

onesport05-9.jpg

Amikor ezeket a sorokat írom még nem próbáltam ki a bringát, (a specifikációt befejezve kezdődik majd a teszt) így látatlanban írom, hogy a papír mindent elbír, de hogy ez a bringa nem fog elmenni se 120 se 60 kilométert, arra kb. az életemet teszem. Remélem megúszom a dolgot és nem ez lesz az utolsó tesztem.

Mi lényeges van még? Van persze váltó, a megszokott olcsó Tourney kivitelű Shimano 7 sebességgel. Van még egy egyszerű első lengéscsillapítónk, van még tárcsafékünk 180-as tárcsákkal, ami ebben az esetben (nagy pacsi érte) hidraulikus! Nem mondtam még a kerékmérete, ami 27,5 col, a gumi szélessége 2,25 colos, a mintázat városi.

onesport05-12.jpg

A fék kapcsán lényeges, hogy a felszerelt fék nem csak abban különbözik az olcsóbb fajtáktól, hogy hidraulikus, hanem abban is, hogy a féknyeregben nem egy- hanem két munkahenger dolgozik. Vagyis a két fékbetét kétoldalról szorul rá a tárcsára. A mechanikus féknél egy munkahenger van, ami a tárcsát szorítja rá az ellenoldali fixen behelyezett másik fékbetétre.

Szerintem mindent elmondtam, jöhetnek a tapasztalatok!


 

Tapasztalatok

Kezdjük a külsővel! Biztos lesznek olyanok, akik azt mondják, ez egy női kerékpár, és bizonyos szempontból igazuk is lesz. Ez a szempont pedig a váz kialakítása. A gyártó szerint azonban nem egy női- hanem egy városi kerékpár, és nekik is igazuk van. Jelzik is a vázon egy matricán, ne ugrass vele, ne használd Downhill-re, stb. Mondjuk értelmes embernek, meglátva a Onesport OT05-öt szerintem eszébe sem jutna ilyenekre használni.

onesport05-15.jpg

A szomszédom mondta, hogy szerinte bőven érthető, hogy ilyen a váz, mert, ha a hátsó csomagtartón ott a gyerekülés, akkor nincs az a pasi, aki képes lenne a gyerek felett átlendíteni a lábát. És ez csak az egyik (amúgy igen racionális) érv a forma mellett.

Alapvetően ez egy városi kerékpár. Nem versenyzésre és nem nagy sebességre, ám a szokásos 20 colos gépekkel ellentétben akár viszonylag nagy távolságokra. A Onesport OT05 teljesen alkalmas lehet arra, hogy átbringázz a szomszéd faluba, de, ha nem vagy versenyző típus, akkor akár arra is, hogy 2-3 nap alatt megtedd a balatoni bringakört.

onesport05-16.jpg

Az ülés kényelmes, bár ezt inkább rövidebb városi használat esetén merem egyértelműen kijelenteni. Nekem kicsi széles és kicsit puha, hosszabb úton már nem tökéletes. De, ugye nem vagyunk egyformánk, az ülepünk sem egyforma, lehet, hogy neked ez lesz a jó. Minőségre mondjuk abszolút hibátlan szerintem.

Van rendes víz elleni védelem, értsd esős időben, nedves úton is nyugodtan elindulhatsz a Onesport OT05-tel. Van rendes fék, ami elég nagy tárcsákat és rendes hidraulikus féket jelent, amivel a lassítás és a megállás is könnyebb lesz, ráadásul jó eséllyel a mechanikus fékeknél már megszokott nyikorgás is elmarad.

onesport05-8.jpg

Az első kormányoszlop két oldalán van 4 darab szabvány rögzítési pont, ide első csomagtartót lehet felszerelni, gyanúm szerint első kosarat lehet esetleg felcsavarozni. Találtam is ilyeneket a neten több félét is, kisebbet is, nagyobbat is 10-20 kilogramm közötti teherbírással. Vagyis, ha vásárolsz egy ilyet, akkor előre és hátra akár 40 kilót is felpakolhatsz.

Az meg csak hab a tortán, hogy a hátsó csomagtartó, ami 25 kilót elbír (ráadásul nagyon jó is néz ki) még oldalsó merevítéssel is rendelkezik, így a gyerek lába sem tud a küllők közé kerülni, de tehetsz fel nyeregtáskát is, azt is rögzíteni tudod kétoldalon.

A váz kialakítása miatt felülni, leszállni nagyon könnyű a Onesport Ot05-ről, szóval azt szerintem senki nem tagadhatja, hogy egy borzasztó praktikus eszközről van szó.

onesport05-5.jpg

A központi kijelző egy jól sikerült darab. Ezzel is találkoztam már más kerékpáron, szerintem jó választás volt, még napsütésben is olvasható. Ami hiánya akad, hogy az akkumulátor töltöttségének kijelzése voltban nincs feltüntetve csak grafikusan látjuk, hogy mekkora a töltöttség. Más nincs, tényleg a jobbak közül való.

Van első és hátsó lámpa. Az első természetes, a hátsó extrának számít a kínai bringáknál. Ez a hátsó lámpa ráadásul az elektromos rendszerbe van kötve, vagyis nem elemes/akkumulátoros. Az meg csak cseresznye a habon, hogy féklámpaként is üzemel, igaz, nem túl nagy a féklámpa fényereje.

onesport05-4.jpg

A meghajtás nagyon jó! A szinuszos vezérlővel ez a nyomatékszenzor puhán működik, mint a vaj.  Finoman gyorsít és tekerés közben tényleg olyan érzés, mintha simán csak izmosabb lennék ezen a kerékpáron ülve, mint a hagyományos bringámon. Besegít a pedálozásba, a hármas fokozaton sík úton már kicsit túl sokat is.

Ja, azt nem írtam még, hogy három rásegítési fokozatunk van, a legelsőt sík úton, viszont a hármast csak emelkedőkön javaslom, síkon egyszerűen felesleges.

onesport05-22.jpg

Ha gyengébb dolgot keresek a OneSport OT05-ön az egyértelműen az első teleszkóp. Ez egy egyszerű rugóstag, se zárhatóság, se előfeszítés állítás, nincs semmi. Annyi extra azért van, hogy a benne lévő rugó menetemelkedése jó eséllyel nem egyenletes, a rugózást tapasztalva arra tippelek, hogy felül egy puhább rész van (nagyobb menetemelkedéssel), alul meg egy keményebb, így kicsi úthibákat könnyen elnyeli, de nagyobbakon sem koppan fel.

Nem tetszett még az akkumulátort tartó elforgatható fülecske, ez is olyan olcsó megoldásnak tűnik. Persze, ha kulccsal zárod az akkumulátort nem fog kiesni, nem ez a fül tartja, ez csak ahhoz kell, hogy kulccsal nyitva ne essen ki rögtön.

onesport05-23.jpg

Hatótáv. Bár adják a gázkart, én nem szoktam ezt felszerelni azokra a kerékpárokra, amiken gyárilag nincs fent. Azért nincs fent, mert így lesz EU konform a kerékpár, gázkar nélkül elektromos kerékpár, azzal meg már segédmotoros kerékpár, és a két kategóriára más szabályok vonatkoznak. Szóval én meghagyok minden elektromos kerékpárnak.

Emiatt a tisztán elektromos hajtással megtehető távról nem tudok nyilatkozni, de ismerve a rásegítéses móddal elérhető hatótávot tuti, hogy nincs meg a gyári 60 kilométer.

onesport05-17.jpg

Nem hajtottam ki nullára a töltést, de számításaim és tapasztalatom alapján a rásegítéses módban olyan 65-70 kilométer a valós. Megjegyzem 100 kiló alatt vagyok egy kicsivel és felénk van sok domb. Szóval sík úton, kisebb testtömeggel számolva meglehet szerintem a 80 kilométer is. Viszont, a gyárilag megadott tisztán elektromos üzemmódban elérhető 60 kilométert így nem igazán tartom hihetőnek.

Végezetül még egy dologról írnék, ez a Bluetooth csatoló, illetve a bringához kapott telefonos applikáció. Ezt OneSport néven találjátok meg az áruházakban, de ez nem a gyártó saját applikációja. Ez a teljesen normál Smart Home applikáció kicsit pimpelt verziója, amibe a Smart Home-tól abban tér el, hogy van benne olyan rész, ahol térképen látod merre jársz.

onesport05-7.jpg

Ez a program megegyezik sok más cég applikációjával, pl. a Duotts is ezt használja, hogy mást ne mondjak.

Ez az applikáció így aztán olyan, amilyen. Az alap dolgokat tudja, pl. a lámpát felkapcsolhatod meg állíthatod a rásegítés erősségét. Átállíthatod kilométerről mérföldre, van útvonalkövetés, de így kb. ennyi. Maradjunk abban, hogy jó, hogy van, túrákon esetleg az útvonalkövetésre érdemes használni, de másra nem nagyon.

onesport05-19.jpg

Opsz, majdnem kimaradt, hogy van a kormányon egy USB A csatlakozó, így a telefonodat ezen kívül tudod tölteni is, hogy ne merüljön le az applikáció használata közben. Ja, és persze ne feledkezzünk el a telefontartóról sem, amit a bringához kapunk, mert ezzel teljes a készlet. Vagyis Bluetooth + applikáció + USB töltő + telefontartó, ez a teljes csomag a mobilos használathoz.

Kinek ajánlom a OneSport OT05-öt?

Olyanoknak, akik sok csomaggal, esetleg gyerekkel akarnak kisebb túrákat megtenni. A kisebbeken értsétek az 50-70 kilométert akár. Én ehhez már ülést cserélnék, de ahogy írtam, lehet, hogy neked a gyári lesz a jó, ki kell próbálni, ha nem jön be nem nagy költség egy másik ülés.

onesport05-21.jpg

Olyanoknak is ajánlom, akik városba munkahelyre ingáznak, hiszen hazafelé el lehet hozni a gyereket az oviból vagy be lehet ugrani bevásárolni is, ha úgy adódik. A OneSport OT05 teljesen jó akár kicsit hosszabb távok megtételére városban.

Olyanoknak viszont nem ajánlom, akik agglomerációból járnak be és csak a csomagtartóba tudják a kerékpárt hordozni, mert egy átlag személyautóba nem fog beférni. Más tészta, ha van kerékpár szállító az autón, úgy használhatod akár arra is, hogy a P+R parkolóból bringázz, odáig meg autóval gyere be.

onesport05-18.jpg

Olyanoknak sem ajánlom, akik extrém sportokat űznek a bringájukkal, de ez szerintem nem meglepő.


 

Konklúzió

Alapvetően a OneSport OT05 egy nagyon jó szerkezet, mondom ezt annak ellenére, hogy azért vannak gyenge pontjai. Azonban a kerékpározás kényelme mindent felülír, így gyorsan elfeledkezel arról, hogy nem lehet az első lengéscsillapítót lezárni, ami pedig egy sima, jó minőségű aszfaltúton, vagy kerékpárúton jól tud jönni.

A meghajtás nagyon finom, nagyon kellemes, szinte természetes érzés, talán nem túlzás, hogy kínai bringák között ez volt eddig a legjobb nyomatékszenzoros hajtás, amivel találkoztam. A Onesport OT05 használhatósága, praktikuma is példás, nőknek egyértelműen, de ha férfiként nem vagy finnyás a váz formájára, akkor férfitársaimnak is minden további nélkül merem ajánlani bevásárlásra, munkába járásra, gyerek cipelésére, kisebb túrákra.

onesport05-2.jpg

Összességében nagyon kellemes csalódást jelenttett ez a bringa, abban tutira biztos vagyok, hogy az árát bőven megéri, főleg ismerve a hazai elektromos kerékpár árakat. Ezért a pénzért nem, hogy nyomatékszenzorost, de még hagyományos pedálszenzorost sem kapsz, még úgy sem, hogy ha a Onesport OT05 alatti minőséget nézegetsz is.

Szóval összességében csak bíztatni tudlak, ha ilyesmi áron keresel elektromos kerékpárt, akkor ne hagyd ki a számításból a Onesport OT05-öt sem!

Jöhet az ár! A HUOT05 kuponkóddal (ezt ehhez a teszthez kaptam) 372 000 forintba kerül. A szállítás cseh raktárból történik és ingyenes. Jelenleg csak a fehér verzió érhető el.

 

Vásárlás itt:

OneSport OT05 elektromos kerékpár

 

Hasonló cikkek oldalunkon

 

 

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2018440589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása