NEWTRAL MagicH-BP a varázslatos irodai szék

A NEWTRAL MagicH-BP nem a szokásos olcsó kínai gamerszék, közel sem.

newtral-magich-bp-1.jpg


 

Bevezető

Derékfájós vagyok, plusz ülőmunkát végzek. Ez nem túlszerencsés párosítás. Naponta akár 10-12 órát is képes vagyok végig dolgozni, ami munkaidőnek is elég extrém, hát még úgy, hogy sokszor éppen csak egy rövid ebédre van időm felkelni a székből. Talán sejthetitek, hogy ha valakinek, akkor nekem nagyon nem mindegy min ülök.

Igazság szerint van egy elég jó gamer székem, amit nagyon szeretek, de úgy alakult, hogy valószínűleg két székre lesz szükség hamarosan az irodában, így valamit venni kellett. A NEWTRAL székekkel régóta szemeztem, így az, hogy mit veszek nem volt kérdés.

newtral-magich-bp-6.jpg

Vagyis az, hogy pontosan melyiket veszem igen, mert megfelelt volna a legolcsóbb lábtartó nélküli verzió is, csakhogy az kifogyott. Szóval lett az egyel drágább darab, a lábtartós. Ez még mindig a belépőszint a gyártónál a maga 80 ezer forint körüli árával, a csúcs az most 130 ezerbe kerül kuponnal.

Kínai árakat ismerve egyáltalán nem olcsó, de tudván, hogy itthon mit kapok ennyiért nevetségesen keveset kérnek a NEWTRAL MagicH-BP-ért.

Ide a bevezetőhöz tartozik, hogy nem csak a székek nagyon jók a kínai átlaghoz képest, hanem a cég is az. Vagyis nem egy tegnap alapított vállalatról van szó, már 11 éve gyártanak innovatív, ergonomikus irodai termékeket. Elnyertek egy csomó Red Dot meg Ergonomic Design formatervezési díjat.

newtral-magich-bp-17.jpg

A termékeiket különböző amerikai cégekkel és szakértőkkel értékeltetik és tanúsítványokat is szereznek be az USA-ból, biztos, ami biztos. Összességében tehát tényleg nem egy himihumi kínai cégecskéről van szó, kategóriájukban kb. azt a szintet képviselik, mint a drónoknál a DJI.

Mi az a NEWTRAL?

Egyszerűbb idéznem azt, hogy mit mondanak magukról, mert a néhány mondat valóban a vállalat és a termékek esszenciája. Minden széküket az alábbiak szerint tervezik és gyártják:

A NEWTRAL csapata 2017 óta ragaszkodik az „Ügyfélközpontúság, folyamatos innovációval” koncepcióhoz. A NEWTRAL ergonómikus székeket fejlesztett és tervezett az ülő irodai munka okozta derékfájás enyhítésére. Sok év kiterjedt terméktervezés és kutatás után megterveztük és kifejlesztettük az első ergonomikus széket a tökéletes adaptív háttámlával. A NEWTRAL szék automatikus derékkövető mechanizmussal rendelkezik (a székek esetében a világon elsőként), amely automatikusan folyamatos deréktámasztást biztosít minden üléshelyzetben. Ez a funkció biztosítja, hogy a hát alsó része folyamatosan támasztást kapjon a megfelelő testtartás fenntartásához. A székek egyedülállóak a piacon, és a tökéletes, kényelmes, egészséges ülésélményt nyújtják. Termékeinket az IRIS SOKOL, egy okleveles amerikai ergonómus és egészségügyi tanácsadó tesztelte és tanúsította. 

Hát így ennyi, lássuk a széket!


 

Kicsomagolás, összeszerelés

A futár letette a ház elé a dobozt és nem tudtam mi lehet benne. Egy széket vártam és egy 50 x 50 x 45 centis dobozt kaptam. Fel akartam kapni, de nem sikerült, kiderült, hogy 25,5 kilós a csomag. Nem mintha ne tudnék ennyit felemelni, de a doboznak nem sok fogása volt, és őszintén nem számítottam arra, hogy egy ekkora doboz ilyen súlyú lesz.

newtral-magich-bp-13.jpg

Ekkor persze már biztos voltam benne, hogy ez csak az új székem lehet!

Minden kicsomagolásról készítek videót, ez nekem a cikkek miatt fontos, de amúgy sem felesleges. Javaslom is mindig mindenkinek, ha csomagot rendel, akkor videózza a kicsomagolást, mert ha gond akad a termékkel, akkor bizonyító erejű lehet a videó.

newtral-magich-bp-8.jpg

Nos, nekem nem akadt gondom a termékkel, és nem akadt a NEWTRAL MagicH-BP szerelésével sem.

Kaptam egy rakat mindenfélét, meg kaptam mellé egy leírást és kaptam egy csomó csavart is. A gyártó gondoskodott arról, hogy a csavarokat ne lehessen összekeverni, a csomagolásnál betűkkel voltak jelölve a különböző méretek. A leírásban meg ott volt, hogy melyik helyre melyik betűvel jelzett csavart kell csavarozni.

newtral-magich-bp-7.jpg

Ami furcsa volt az olcsóbb kínai székekhez képest, hogy a NEWTRAL MagicH-BP lába, vagyis a csillag, amibe a görgők kerülnek nem összepattintós műanyag volt, hanem összecsavarozós fém. Van is tömege rendesen, de ahogy elnéztem nem is fog se szétesni, se eltörni.

A darabok első ránézésre, fogásra jó anyagokból készültek. Az ülőfelület kárpitos, a háttámla hálós. Az ülőfelület alatti mechanika az eddigi legjobb minőségű, amivel találkoztam. A karfák nagyon, előre-hátra tolhatók, a hálós háttámla is erősnek tűnik, persze majd meglátom 2-3 év múlva, hogy ennyi használat mellett milyen lesz. Így elsőre abszolút bizalomkeltő!

newtral-magich-bp-4.jpg

A háttámla kapcsán fontos megemlíteni, hogy a deréktámasztó rugós mechanizmusra nem mindegy, hogy csavarozod fel. Három csavarozási hely van, a testmagasságtól függ, hogy melyiket kell használnod. A testmagasságok a csavarozási helyek mellett fel is vannak tüntetve, szóval sok nyomozás nem kell. Az én 184 centimhez a legfelső pontot kellett választani.

Maga a szerelés nem bonyolult, persze szokás szerint nem árt némi kézügyesség meg miegymás, de alapvetően nem igényel diplomát, hogy összerakd a NEWTRAL MagicH-BP-t. Nagyjából 20-25 perces szerelésre számíthatsz, hacsak nincsenek szénkefementes motorok a csuklóidban.

newtral-magich-bp-5.jpg


 

Képességek, vagyis mit tud a NEWTRAL MagicH-BP?

Nos, kezdjük ott, hogy nagyon jól testre lehet szabni. Nem gond, ha magas vagy, az sem ha alacsony, nem gond ha rövid a combod, az sem ha hosszú. Azzal sem lesz baj, ha vékony vagy, de azzal sem ha termetesebb, mert 140 kilóig használható a gyártó szerint.

newtral-magich-bp-14.jpg

Az ülőlap szélessége 49,8 centiméter, a földtől mért magassága 44,5- és 52,5 centi között változtatható. Emelhető és forgatható is a kartámla, az alsó ütközőponttól nagyjából 8 centit tudjuk feljebb emelni. Ezek eddig nem túl érdekes dolgok, a jobb kínai székek nagyjából tudják ezeket a képességeket. Talán egy dolgot nem, az ülőlap szélességét, mert még a drágább gamer székek sincsenek ennyire szélesek.

Ami viszont már extraként fogható fel, hogy az ülőlapnak nem csak a magassága, hanem a hossza is változtatható. Értsd be lehet tolni, ki lehet húzni előre. Ha ezt megteszed, akkor az ülőlap hossza 34- és 48 centi között változhat. Vagyis hiába rövid a lábad, azért a 34 centis ülésmélység jó eséllyel neked is jó lesz! Az ülőlap kapcsán fontos még, hogy többféle keménységű a párnázat, a hátsónk alatt süppedősebb kicsit mint a combnál és a két comb között kicsit meg van emelve. Nem nagy az eltérés, de azért érezhető.

newtral-magich-bp-15.jpg

Na, mit lehet még állítani? Hát elég sok mindent! A fejtámla magassága is állítható, hogy mást ne mondjak. Ez egyel drágább széken nem csak a fejtámla magassága állítható, hanem az is, hogy mennyire jöjjön előre a tarkónk felé. Ezt én feleslegesnek éreztem, igyekszem egyenes derékkal, háttal ülni mindig, a fejemet nem szoktam megtámasztani. (lehet, hogy ez is hiba?)

A fejtámla magassága tehát állítható, de maga a fejtámla dönthető is, így bizonyos dőlésnél távolabb, más beállításnál közelebb kerül a tarkómhoz.

Lássuk a háttámlát, mert ez az igazán érdekes, ez ennek a széknek az igazi előnye a konkurensekhez képest!

newtral-magich-bp-16.jpg

Ahogy írtam maga a háttámasz hálós. Ez a háló is nyúlik kicsit, vagy nem is nyúlik, inkább csak követi a hátunk vonalát. A derékrésznél van egy kézzel fel- és le csúsztatható támasz. Ez fokozatmentesen állítható magasságú és beállíthatod a derékmagasságodhoz, hogy jó helyen támasszon.

Ami azonban még ennél is érdekesebb az a rugós deréktámasz/háttámla támasz, ami folyamatosan követi hátadat és a derekadat. Ha előrehajolsz jön utánad, ha hátradőlsz akkor meg csúszik hátra. Szóval hiába mocorogsz, hiába dülöngélsz, mindig ott lesz a hátad és a derekad mögött a támaszték. Amúgy ez is állítható, mármint a támasz erőssége. Nagyobb testtömeghez keményíthetsz, kissebhez puhíthatsz rajta.

newtral-magich-bp-19.jpg

Majdnem elfelejtettem. A háttámla szöge is zárható, vagyis, ha szeretsz kicsit hátra dőlve ülni, akkor rögzítheted egy pozícióban. De nem csak a dőlésszöget rögzítheted, hanem a rugós deréktámaszt is. Vagyis, ha nem akarod, hogy kövesse a hátad, akkor egy neked kényelmes pozíciót zárolhatsz, és akkor mindig olyan helyzetben marad a háttámla.

Természetesen dönthető is a háttámla. Függőlegesbe állítva 96 fokot kapsz, a legmélyebbre döntve 136 fokot. Ez tehát nem a teljesen fekvő helyzet, inkább egy ilyen nagyon kényelmes, chillezős pozíció. Természetesen a háttámla ellenállása is álltható, szóval nagyobb testtömeg esetén se fogsz hanyatt esni, ha hátra akarsz dőlni.

newtral-magich-bp-3.jpg

A végére még egy dolog maradt, a lábtartó.

Na, ez lábtartó az, ami a különbség lenne a legolcsóbb és az általam vásárolt szék között. Úgy voltam vele, hogy igazából nem kell nekem lábtartó. Volt már lábtartós gamer székem (Kínából), vacak volt a lábtartója. Nehéz volt használni, és sosem voltam biztos benne, hogy nem törik-e le. Szóval úgy voltam vele, hogy nem kell nekem lábtartó. Ezen a széken viszont van.


 

Használat, tapasztalatok

Nos, most nagyjából 3 hete ülök az új székemen. Egyelőre, ennyi idő alatt még nem változott az ülőlap formája, remélem elmondhatom ezt egy-két év múlva is. A gamer székek után elsőre kicsit furcsa volt, hogy a combomnál nincs oldaltámasz, de ez bőven megszokható. Azt is szoknom kellett, hogy van, amikor az első gamer székemet megvettem.

Ez egy irodai szék, így hangsúly a kényelmen, az ergonómián van, nem pedig azon, hogy vadulós játék közben se essünk ki a székből.

newtral-magich-bp-9.jpg

Ahogy írtam van lábtartó, amire úgy gondoltam véletlenül sem lesz szükségem. Aztán megérkezett a NEWTRAL MagicH-BP, és némileg megváltozott a véleményem. Nem gondolom, hogy sokat fogom használni a lábtartót, de azt tudom, hogy ez nem fog letörni. Erős, jól összerakott, megtervezett, igazán kényelmes darab. Lehet állítani mennyire húzzam ki, a vádlim két párnázott részen pihen. Ha hátra döntöm a széket a pihenős állapotba, akkor tök jó a lábtartó, végre nem az asztalra kell feltennem a lábam, ha cikkírás közben szükségem támad 10 perc pihenésre.

Teljesen őszinte leszek, szoknom kellett a NEWTRAL MagicH-BP-t. Elsőre pár napban nehezen találtam meg a közös hangot vele. Valahogy mindenhol nyomott, semmi sem állt úgy, ahogy azt megszoktam a másik székemnél. Aztán elkezdtem finom hangolni.

newtral-magich-bp-10.jpg

Előbb beállítottam rendesen a deréktámasz magasságát, aztán másnap össze-vissza állítgattam a hátkövető rugós cuccot, amíg eltaláltam azt a kényelmes keménységet, ami már megtart (nem esek be a székbe), de nem jelent külön erőfeszítést, hogy a derekam betolja, ha hátra akarok dőlni. A végén beállítottam a háttámla dőlésének a keménységét, a karfát, és most már jó másfél hete a helyére került minden.

Van egy olyan érzésem, hogy a tartásom se volt eddig megfelelő, mert a NEWTRAL MagicH-BP esetén valahogy jobban hátra került a fenekem és deréknál nagyobb (kicsit mélyebb) a görbület a gerincemben. Szóval azt hiszem, hogy bár azt hittem egyenesen ülök, az eddigi székemben mégis görnyedtem egy kicsit. Igaz, kényelmesnek éreztem azt is, kicsit görnyedve is.

newtral-magich-bp-12.jpg

Azt is őszintén meg kell mondanom, hogy ez a háttámla dolog sem okozott nagy relevációt. Valamiért azt gondoltam, hogy őrült jó lesz, sokkal, de sokkal jobb, mint az eddigi székem. Nos, hát valóban jobb, főleg, hogy most már tényleg teljesen magamra szabtam, de azt kell mondanom, hogy egy drága gamer szék is lehet ilyen kényelmes, igaz azért kicsit másképp. Ott más az ergonómia, más a lényeg. Keményebb kicsit, jobban tart oldalról derékban és combban is.

Az azonban tagadhatatlan, hogy a NEWTRAL MagicH-BP messze kiemelkedik az általam eddig megismert irodai és egy kivételével az összes megismert gamer szék közül. De persze árban az is volt ennyi, legalábbis értékén, mert amióta az meg van kicsit drágább lett minden, meg a forint is kevesebbet ér.


 

Konklúzió

Megpróbálom összefoglalni az eddigieket. Szóval itt van ez a NEWTRAL MagicH-BP nevű szék, amitől sokat vártam, talán többet, mint kellett volna. Nem úgy többet, hogy kényelmetlen vagy keveset tud, inkább úgy, hogy az eddig használt drága gamer székemhez képest vártam többet. Szóval az első tanácsom, ha drága gamer széked van, és amúgy nincs vele bajod, akkor ne cseréld le.

Ha azonban egy olcsó gamer széked van vagy egy olcsó irodai széked van, akkor mindenképpen megéri a váltás!

newtral-magich-bp-2.jpg

A NEWTRAL MagicH-BP iszonyatosan jól magadra szabható szék lett, de szerintem ez a leírtakból már számodra is kiderült. Itt nem lesz gond, ha vékony vagy és alacsony, az sem, ha magas vagy és széles a csípőd. Persze itt is van egy határ, a két karfa között 54 centi hely van, ha ennél többet foglalsz, akkor vagy nem szereled fel a karfát, vagy beszorulsz. De azért 54 centi egy ilyen széknél szerintem fejedelmi.

Az ülőlap nem túl puha, én ezt szeretem, állítólag az aranyér is kimondottan kedveli a süppedős székeket. Vagyis hamarabb lesz aranyered olyan széken, ami túl puha párnázattal van ellátva.

Jön a nyár, volt már néhány meleg nap, most nagyon jól esik, hogy nem egy zárt háttámla van mögöttem. Nem szeretem a légkondit, csak végszükségben használom, egy ventilátor megy a szoba másik felében minimum fordulaton, de így is, annak is érzem finoman a légmozgását a hátamon. Azt hiszem ez így kellemes lesz a nagyobb kánikulában is.

newtral-magich-bp-11.jpg

Ha kérdezitek, hogy megéri-e az árát a NEWTRAL MagicH-BP, akkor a válaszom határozott igen. Azt nem merném állítani, hogy nincs a világon ennél jobb (hiszen nem ismerek én minden széket), de azt nagy magabiztossággal kijelenthetem, hogy a hazai árakon ennyi pénzért ilyen minőségnek a közelében sem nagyon leszel.

Oké, akkor a végére az ár. A NEWTRAL MagicH-BP széket EU raktárból szállítják hozzád. Az ára a 8EP5CMN4TP vagy a NNNMAGHBP kuponkóddal 79 272 forint az alábbi hivatkozásra kattintva.

Ha drágább NEWTRAL széket szeretnél, akkor kattints erre a sorra, lépj be a Facebook csoportunkban írj nekem, keresek kupont azokhoz is!

NEWTRAL MagicH-BP vásárlás tehát itt:

 

NEWTRAL MagicH-BP ergonomikus irodai szék

 

Hasonló tartalmak oldalunkon

 

 

a cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr9218431749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása