DDPAI Ranger teszt - A 4K akciókamerák csúcsragadozója

A DDPAI Ranger 4K akciókamera és kerékpáros műszerfal egyben.

ddpai-ranger-4.jpg


 Nézd meg videós tesztemet is, ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!


 

Bevezető - DDPAI Ranger

Ha azt mondom akciókamera szerintem kevesen fognak bután maguk elé nézni. Igen, szerintem mindenki tudja már, hogy mi, azaz akciókamera. A GoPro meglehetősen régen dobta piacra első kameráját, mi pedig szájtátva bámultunk, hogy tud a kis marokkamera csodás 1080p-s felvételeket készíteni, hogy éli túl, ha kiesik egy repülőből, vagy azt, ha lemerülnek vele a tenger mélyére.

Az idő azonban telik, megjelentek a konkurensek, és bár a GoPro a mai napig az egyik vezető az akciókamerák kategóriájában, már közel sem egyedi és utánozhatatlan a teljesítményük. Mondom ezt úgy, hogy itt van a kezemben a DDPAI kamerája, ami elsősorban kerékpárosok, motorosok vagy rolleresek barátja lesz.

ddpai-ranger-8.jpg

A DDPAI Ranger sokkal több, mint egy akciókamera, hiszen rendkívül részletes statisztikát készít az általunk megtett útról, és nem csak az útvonalat rögzíti, hanem az útvonalhoz kapcsolódó számtalan egyéb adatot is.

Na, de ennyire ne szaladjunk előre, lássuk a kamerát, azután jöhet a specifikáció és végül a tapasztalatok. Szerintem kivételesen ne ugord át a cikk elejét, lesz elég sok érdekes információ itt is!


 

Kicsomagolás és külső

ddpai-ranger-5.jpg

A kicsomagolás kapcsán talán a dobozról írhatnék a legtöbbet, és ez nem jó. Mármint azért nem, mert tartozék szinte semmi nincs. Egy rövid leírás, egy töltőkábel és egy fajta konzol, amivel fel tudjuk erősíteni, mondjuk egy bukósisakra. Ez nekem egy cseppet kevéske, már csak a kamera funkciói miatt is, de ezekre majd később fogok kitérni.

A doboz azonban legalább jól sikerült, és ez elmondható a külsőről is, meg a belsőről is, vagyis abszolút felsőkategóriás érzeted lesz a cucctól.

ddpai-ranger-6.jpg

A doboz oldalán ott vannak a főbb képességek, a hátulján pedig a funkciók kis fotókon. Alapvetően, ismerve a kamera képességeit ez sem túl sok információ, de ahhoz mindenképpen elég, hogy elindítsa a nyálképződést.

Az ilyen dobozokra szoktam mondani, hogy polcbarát darab. Mondom most is, csakhogy napjainkban egyre kevesebb a polc, egyre több mindent veszünk meg a neten, vásárlás előtt pedig megnézünk egy rakat cikket. Vagyis mostanában már inkább videót, mert a cikkek olvasása is túl fárasztó. Tudjátok, az a sok betű egymás után. Brrrr, a hideg is kirázott.

ddpai-ranger-7.jpg

Na, de itt a kamera, vegyük kézbe, forgassuk meg! elsőként talán az tűnik fel, hogy egy kicsit nagy. De ez csalóka, mert igazából minimálisan nagyobb csak, mint egy hagyományos akciókamera, és ezt érthetitek a méretére és a tömegére is.

A nagy különbség, hogy a DDPAI Raptor kijelzője nem hátul van, hanem a kamera tetején. Az optika is máshova került, olyan, mintha egy hagyományos akciókamerának az oldalán lenne, de ez itt, a Ranger esetén a kamera eleje. A töltőcsatlakozó, vagyis pontosabban az USB Type-C csatlakozó, ami az adatcserére is használható hátul, egy felnyitható kicsi ajtó mögött kapott helyet.

ddpai-ranger-9.jpg

Oldalt találunk két karbon mintázatú betétet, amik nem csak díszként szolgálnak, hanem egyben nyomógombok is. A kamera alján van a felfogatásra használható bajonettzáras megoldás, aminek a közepén érintkezők is vannak. A gyártó oldalán az opcionális kiegészítők között van egy acc charging base nevő szerkezet, elvben ezen keresztül folyamatos áramellátást adhatnánk a kamerának. A leírás szerint ehhez a kábeles dokkolóhoz két féle bekötés is rendelkezésre áll. Beköthetjük a motorunk elektromos rendszerébe, ilyenkor a motor elindulása, vagy akár a lámpa felkapcsolása esetén kel életre. A másik, egyszerűbb megoldás az USB csatlakozás használata. Ezt nem kell magyarázni.

A cikk végén adok ehhez is linket, de találtok majd a motoros/kerékpáros tartóhoz is hivatkozást.

ddpai-ranger-10.jpg

A DDPAI Ranger amúgy külsőleg meglehetősen bizalomkeltő. Nyilván nem kezdtem el dobálni, hogy milyen ütődést bír ki, de elég robosztusnak tűnik, remélem bírni fogja nálam a megpróbáltatásokat! Kicsit már a specifikációhoz tartozik, de inkább ide szúrom be, hogy a kamera IP67-es víz- és porállósággal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy vizes sportokhoz én nem ajánlanám, de például síeléshez akár használható. A motor, a kerékpár és a roller meg egyértelmű. Mielőtt elfelejtem, elvben autós menetrögzítőként is használható, ezt nem próbáltam.


 

Specifikáció

Oké lássuk hát, hogy mit tud a kamera papíron, vagyis jöhet a specifikáció!

A DDPAI Ranger természetesen rendelkezik rázkódáscsökkentéssel, a leírások szerint egy háromszintű intelligens stabilizátor került beépítésre. Ennek dolga természetesen az, hogy a göröngyös utak okozta rázkódást a lehetőségek szerint eltüntessük a felvételből.

ddpai-ranger-20.jpg

A D-Flow-nak nevezett stabilizálás egyébiránt egy Horizon Leveling funkciót is takar, ez automatikusan kiegyenesíti a kamera képét, ha véletlenül kicsit ferdén szereljük fel a Rangert a kormányra. A kép minőségét javítja még a Distortion Correction, vagyis a hordóhatás csökkentés is, ami a széles látószögű objektív okozta torzítást tünteti el a felvételekből.

Mindenekelőtt a háromszoros intelligens stabilizátor, beleértve a D-Flow stabilizálást, a torzításkorrekciót és a horizont egyengetését , garantálja, hogy a rögzített videók egyenletesek lesznek még egyenetlen utakon is. Tehát még akkor is, ha egy kihívásokkal teli ösvényen halad, számíthat arra, hogy a videó stabil, tiszta és látványos lesz, a tereptől függetlenül.

A DDPAI Ranger az F1.6 rekesznyílás mellett széles, 150°-os látómezővel történő felvételt kínál . Ez lehetővé teszi az út mentén látható tájak maradéktalan rögzítését.

ddpai-ranger-18.jpg

A NightVIS a Realbub technológiának és az AI-IPS chipnek köszönhetően a kamerával sötétedés után is lehet filmezni. Ez a technológia javítja a képrögzítést gyenge fényviszonyok mellett, lehetővé téve, hogy az éjszakai felvétel tiszta és éles legyen a videón, majdnem olyan, mint nappal (na, erre azért kíváncsi leszek!). Ennek köszönhetően a környezet részletei és az éjszakai kalandok fontos pillanatai jól láthatók és kiváló minőségben rögzíthetők lesznek.

Egy akciókameránál fontos a hosszú üzemidő. A DDPAI Ranger 150 percig képes működni 1080P@30fps képrögzítésnél és akár 110 percig 4K felvételnél. Ehhez a gyártó egy méretes, 1600 mAh kapacitású akkumulátort épített be. Nem, nem írtam rosszul, a kamera valóban be van építve, nem cserélhető, nem vehető ki.

ddpai-ranger-19.jpg

Ha a kamerát akciókamerának nevezzük, akkor kell, hogy legyen valamiféle strapaképesség is. Itt is van, hiszen a 7H keménységű karcálló lencsével sokáig készíthetünk majd tökéletes felvételeket. amit még nem mondtam el a kijelző mérete, ez 1,3 colos és érintésérzékeny vezérlést kapott. Maga a kamera 74 x 48 x 51 milliméteres méretekkel rendelkezik.

Visszatérve a stabilizálásra, a horizontszintezés biztosítja, hogy a Ranger kamera felvételei ne csak stabilak, hanem vizuálisan is tetszetősek legyenek. Sőt, az olyan hozzáadott funkciókkal, mint az útvonal 3D-s rögzítése a beépített 128 GB-os eMMC tárhelyen lehetővé teszi az útvonalak elemzését a videóból, ami akkor is hasznos, ha kerékpáros vagy motoros képességeidet szeretnéd fejleszteni.

ddpai-ranger-14.jpg

Mit jelent ez pontosan? Nagyjából annyit, hogy a DDPAI Ranger eltárol rengeteg adatot az utazásról, és ezeket az adatokat GPX fájlban le is tudod tölteni.

A GPX fájlban lévő adatok természetesen menet közben is láthatóak a kijelzőm, így láthatod a sebességedet, az utazás alatti átlagsebességet, és a maximális sebességet. Láthatod a megtett út hosszát, az utazás időtartamát. Láthatod azt is, hogy merre mész, hiszen van beépített iránytű, láthatod az emelkedők vagy a lejtők szögét, amiken haladsz. Láthatod a légnyomás értékét, a tengerszint feletti magasságot, a külső hőmérsékletet és a gyorsulást is.

ddpai-ranger-12.jpg

Végül, de nem utolsó sorban van beépített GPS is, aminek segítségével pontosan láthatod az útvonalat, amit megtettél az utazás alatt.

Vagyis a helyzet az, hogy ez a kamera nem csak kamera, hanem egy rendkívül pontos adatgyűjtő eszköz is egyben.

Feljebb már írtam a kamera képjavító funkcióiról, de nem írtam még az elérhető felbontásokról és képkockaszámról.

Nos, a DDPAI Ranger 43.3-as vagy 16:9-es oldalarányú képek és videók készítését támogatja. A következő felbontások állnak rendelkezésünkre 16:9-es oldalaránynál:

  • 4K 30 FPS
  • 4K 25 FPS (night)
  • 2K 60 FPS (sport)
  • 2K 50 FPS (night)
  • 1080p 30 FPS (power reserve)

És ezeket a felbontásokat kapjuk 4:3-as oldalaránynál:

  • 2K 60 FPS (sport)
  • 2K 30 FPS (standard)

Ezeken a beállításokon kívül még egy maradt, választhatunk a kerékpáros vagy a motoros mód között. Nekem nem túl érdekes funkció, de lehet hogy neked az, hogy különféle közösségi felületeken megoszthatod a felvételeidet, akkor real time is. Állítólag. Ezt nem próbáltam ki.

ddpai-ranger-13.jpg


 

Használat és tapasztalatok

ddpai-ranger-17.jpg

Nos, a használat egyszerű. Két módon tudod használni a kütyüt, manuális vagy automata módban.

Az automata mód az észszerűbb, elindulsz a bringával és elindul a rögzítés. Az összes adatot rögzíti a DDPAI Ranger, pluszban készít egy time laps videót 720p felbontásban. Vagyis egyrészről meg lesz az útról minden adatod, másrészről gyorsítva végig is tudod nézni videón, hogy merre jártál.

ddpai-ranger-1.jpg

A manuális mód kell ahhoz, hogy rendes videót készíthess. Ehhez a kamera baloldalán lévő gombot kell nyomva tartani 5 másodpercig és elindul a felvétel a beállított felbontásban, vagyis akár 4K 30 FPS sebességgel. Ha csak röviden nyomod meg a gombot, akkor készít egy 5 másodperces videót.

Manuális módban a jobboldali gombot megnyomva kerül elő az a rész, ahol az út adatait láthatod. Itt a kijelzőn nyomhatsz egy startot. Gyorsabb módszer, ha a jobb gombot hosszan nyomva tartod, ilyenkor elindul a rögzítés.

ddpai-ranger-3.jpg

Fontos, hogy ha megállsz, akkor lehetőséged van pause-t nyomni, vagyis nem kell a rögzítést leállítani, hanem szüneteltedheted is.

Ezek a funkciók jól működnek. Nem tudom hány ember van, aki ilyen részletességgel szeretné tudni a megtett út adatait, de nekem például nagyon jól jön majd a kerékpár és roller tesztekhez, mert hogy mást ne mondjak, végre pontosan meg tudom nézni, hogy pl. a teszt alatt mekkora szintkülönbség volt az útban, illetve azt is, hogy az adott emelkedő, amin rollert vagy kerékpárt tesztelek mennyire meredek. Vagyis össze tudom vetni a gyári adatot a megmászható emelkedő terén a valósággal.

ddpai-ranger-16.jpg

Egy dolog maradt még hátra, a kamera.

Sajnos akárhogy igyekeztem a szenzor típusát nem sikerült kideríteni. A gyári adatok között ott van a látószög és a rekesznyílás (ezeket fent írtam is), de más adat sajnos nincs.

A kamera képét a nem túl friss, de a mai napig jónak számító DJI Osmo Action kamera képével vetettem össze. Nem rossz, de nekem az Osmo még mindig jobban bejön. A színek szépek, a vonalak egyenletesek, kicsit talán túlszaturált a kép, kicsit talán túl színes és szagos a felvétel. A távolabbi dolgok esetén romlik a részletesség is, de a rossztól mérföldekre van!

nappal.jpg

Balra a DJO Osmo- jobbra a Ddpai Ranger képe

Az éjszakai felvétellel kevésbé lettem volna voltam elégedett, ha nem tudom, hogy ezen a téren a még a kimondottan drága "hagyományos" akciókamerák sem remekelnek. Összevetve például a DJI Osmo Action kamera képével kimondottan jó az eredmény, pedig az Osmo esetén tudtam állítani az ISO értéket is. Az alábbi képen például 3200-as ISO-t használtam, ami látszik is a zajosodáson. A kép természetesen videóból lett kivágva. Ha javasolhatom, akkor nézzétek meg a tesztvideót is, abban mozgás közben jobban érzékelhető, amit itt leírtam!

ejszaka.jpg

Balra a DJO Osmo- jobbra a Ddpai Ranger képe

Ami talán hiányosságként említhető, hogy a kamera beállítások jócskán elmaradnak egy drágább akciókamera beállításaitól. Vagyis fehéregyensúly meg ISO beállításokról ne is álmodj. Ezzel szemben, ahogy a beállítható felbontásoknál látszik van éjszakai üzemmódra, sportra optimalizált beállítás, illetve minden bizonnyal van különbség a motoros és a kerékpáros módok között is.

A képjavító funkciók, de különösen a rázkódáscsökkentés meggyőző volt, ebbe szerintem nem lehet belekötni. A felvételeken látszik, hogy olyan, mintha úszna a kamera, szinte nincs olyan döccenő az úton, ami a kamera képén látható nyomot hagyna. Tényleg szuper! ddpai-ranger-15.jpg

Abba bele lehetne, hogy miért nincs külső mikrofon csatlakozás, de lássuk be, ez egy kerékpáros, motoros akciókamera, tök felesleges lenne a mikrofon csatlakozás, a beépített mikrofon meg untig elég. Nem ezzel a kamerával fogom az adásaimat felvenni, nem erre találták ki.

Negatívumként talán a beépített akkumulátort tudom említeni. Engem egyelőre nem zavart, és ha szükségem lesz rá, akkor megveszem hozzá áramellátással rendelkező papucsot, akkor még kevésbé fog zavarni, mert az elektromos bringámon van USB-s telefontöltő, arról a kamera is el fog ketyegni.

A legeslegvégére még néhány mondat a telefonos szoftverről.

A DDPAI programja nagyon egyszerű. Lehetőség van arra, hogy innen indítsuk a felvételt, az útvonalkövetést, arra is lehetőség van, hogy a kamerán lévő felvételeket vissza tudjuk nézni. Attól függően, hogy éppen milyen funkciót használunk váltogat a kapcsolat Bluetooth-ról WiFi-re, ez egy kicsit idegesítő, de valahol érthető. Ahol elég a BT sávszélessége ott azt használja és nem fogyaszt sokat, ahova a WiFi kell ott azt használja, többet fogyaszt. Szóval jól van ez így.


 

Konklúzió

A DDPAI Ranger nem hibátlan, de majdnem. A beépített akkumulátor nem szerencsés, a kép minősége jó, de nem csúcs, a rázkódáscsökkentés viszont hibátlan.

ddpai-ranger-2.jpg

Az útvonalkövető és naplózó funkciók hibátlanok. Nagy hiányosság nincs, de ha már itt a GPS meg a telefonos app, akkor a telefonon a DDPAI programba tehettek volna navigációt, check pontokat, ilyesmit. Ez szerintem egy nagy ziccer, amit nem kellett volna kihagyni.

Ezzel együtt a DDPAI Ranger őrült jó szerkezet. Motorosoknak, kerékpárosoknak lesz a legjobb, de természetesen más sportokhoz is használható.

ddpai-ranger-11.jpg

Ne felejtsd el megnézni a videós tesztemet, amiben az elkészült videók minőségét is láthatod. Videó a cikk elején!

Ha megtetszett a kamera, akkor az alábbi hivatkozásra kattintva rendelheted meg. A vásárláshoz használd a BG3f9cc3 kuponkódot itt, ezzel a kamera ára 63 500 forint:

 

DDPAI Ranger akciókamera

 

A tartozékokat itt találod:

Kameratartó áramellátással

Motoros kameratartó

 


 

Technikai adatok:

  • Márka: DDPAI RANGER
  • Súly: 191 g
  • Működési idő: (4K mód) / 150 perc (1080P mód) / Folyamatos használat (ACC töltőbázisra van szükség)
  • Akkumulátor: akkumulátor: 1600 mAh
  • Érintőképernyő: Méret: 1,3 hüvelyk
  • Fényerő: 700 nit
  • Méretek: Méretek: 74 x 48 x 51 mm
  • Működési hőmérséklet: -20℃-45℃
  • Stabilizálás: D-Flow, horizont kiegyenlítés, torzítás kalibrálás
  • Videó formátum: MP4(H.264/AI.265)
  • Képméret:
    • 4K(16:9): 3840×2160@30fps
    • 2K(16:9): 2560×1440@60fps
    • 2K(4:3): 1920×1440@60fps
    • 2K(4:3): 1920×1440@30fps
    • 1080p(16:9): 1920×1080@30fps
  • Videó üzemmódok: Standard, hurokfelvétel, mozgásos időzített felvétel
  • Videóformátum: MP4
  • Fényképformátum: JPG
  • Objektív: 150° F1.6
  • Tárolás: eMMC128GB
  • Érzékelő: Hat tengelyes nagy pontosságú giroszkóp, magnetométer, magasságmérő stb.
  • Wi-Fi adó: 5GHz
  • Bluetooth: BLE5.1
  • USB: 3.0 Type-C
  • Mikrofonok száma: 2

 

Kompatibilis eszközök: iOS eszközök:

Kompatibilis az A11 vagy magasabb chipekkel és az iOS 11.0 vagy magasabb verziószámú iOS mobileszközökkel, beleértve az iPhone SE 2, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone X, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone 12, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, iPhone 12 mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 mini, iPhone 14, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max, iPhone 15, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max és újabb modelleket.

Androidos készülékek:

Kompatibilis az alábbi képességeknek megfelelő Android mobileszközökkel, többek között:

- Kirin 980 vagy annál magasabb chippel rendelkező androidos készülékek, beleértve a Huawei Mate 20, P30 vagy újabb modelleket.

- Snapdragon 845 és magasabb chipekkel rendelkező androidos készülékek, beleértve a Samsung Galaxy S9, Xiaomi Mi 8 vagy újabb modelleket.

- Exynos 9810 és magasabb chipekkel rendelkező androidos készülékek, beleértve a Samsung Galaxy S9, S9+, Note9 és újabb modelleket. - Tensor chipekkel rendelkező androidos készülékek, beleértve a Google Pixel 6-ot.

Megjegyzés:

  1. Azok az eszközök, amelyek nem felelnek meg a fenti követelményeknek, továbbra is használhatják az alkalmazást a kamera vezérlésére, azonban egyes processzorigényes és AI-alapú funkciók teljesítménye nem lehet optimális.
  2. A tesztelés után a Qualcomm SDM765 5G chippel felszerelt telefonok hardveres dekódolási képességei gyengék, és nem támogatott a használatuk, például az OPPO Reno 3 5G.
  3. Az alkalmazás telepítéséhez 64 bites rendszerrel rendelkező mobiltelefon szükséges. A 32 bites rendszer nem támogatja az alkalmazások telepítését.

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr4118427867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása