Teszten a BlitzHome BH-JC01 gyümölcsprése

Hidegsajtolással állítja elő a gyümölcspürét és a gyümölcslevet.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-2.jpg


Nézd meg a gépet működés közben is videós tesztünkben:


 

Bevezető

 

Ritkán ugyan, de kapok csak úgy tesztelésre is eszközöket, olyanokat, mint például a BlitzHome gyümölcsprése. Nem mondom, hogy nem tetszett, egyszerűen csak nem éreztem a vágyat, hogy birtokoljak egyet.

Azután megérkezett, kipróbáltam, leteszteltem, és most itt ülök a gép előtt, a cikket pötyögöm, és azon gondolkozom, hogy mégis elférne egy ilyen a konyhánkban.

Persze van már rengeteg gép, van turmix például, de se egy prés, se egy gyümölcscentrifuga, pedig vidéken élünk, és szokott lenni gyümölcs dögivel. Szóval nem is nagyon értem eddig miért nem gondoltam arra, hogy a barackból nem csak pálinkát, hanem baracklét is lehet készíteni, amit a srácaim biztos örömmel innának, nem úgy, mint a pálinkát.


 

Csomagolás, tartozékok és külső

 

blitzhome-gyumolcspres-teszt-1.jpg

Ez a cikk nem lesz hosszú, lévén elég egyszerű masináról van szó, de azért, ahogy illik végig szaladunk a kötelező fejezeteken.

A csomagolás, ahogy a BlitzWolf (BlitzHome) termékeknél megszokhattuk zöld és fehér. A doboz nem túl nagy, igaz, a benne lévő gép sem. A befogadó méret 28 x 11,5 x 33,5 cm, a tömege pedig 3,9 kilogramm. Szóval tényleg nem nagy.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-3.jpg

A dobozban tisztességes ütés elleni védelem, tartozék viszont lényegében nincs. Vagyis azok vannak, amik a gép működéséhez kellenek, vagyis maga a prés rész, egy kis tálca a gyümölcsöknek meg egy tunkoló műanyag, amivel a gyümölcsöket lefelé kényszeríthetjük.

Ami még említést érdemel a két pohár, az egyik a lének, a másik a szárazanyagnak (tényleg száraz). Előbbi űrtartalma 450- utóbbié 550 milliliteres, vagyis az egyik kicsivel kevesebb, a másik kicsivel több, mint félliteres.

Ami viszont borzasztó örömteli volt számomra, hogy a használati utasítás magyarul is tud, vagyis a mellékelt füzet egyik fejezete magyar. Ezt a kínai masináktól nem szoktam meg!

Maga a gyümölcsprés úgy néz ki, mint egy húsdaráló, annyi eltéréssel, hogy nem kapunk hozzá többféle véget, hogy más méretűre daráljuk a kolbászhoz és a hurkához az anyagot, illetve annyival, hogy a tartozékok nem fémből, hanem erős műanyagból készültek.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-4.jpg

Itt szúrom közbe, hogy a használt anyagok nagyon jók, értsétek ezt magára az alapgépre és a tartozékokra is. A műanyagok vastagok, a tartozékok esetén, ahol kell erősítést is kaptak, szóval azt hiszem ezt művészet lesz eltörni.

A kezelőszervek a gép oldalán vannak gombok formájában. Nem érintésérzékeny a felület, hanem mechanikus kapcsolók vannak a gombok alatt.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-5.jpg


 

Papírforma, működés

 

blitzhome-gyumolcspres-teszt-6.jpg

Maga a szerkezet 1500 wattos, vagyis elég erősre sikerült. Megjegyzem kell is, de erről később.

A működés egyszerű. A felső csőbe betesszük a gyümölcsöt, amit aztán a tunkoló segítségével rátoljuk a forgó spirál formájú műanyagra. Ez a műanyag azután elkezdi előre préselni az anyagot, kipréseli belőle a folyadékot, a maradékot pedig elől kis kukacformára alakítja és kiköpködi.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-8.jpg

A folyadék (gyümölcslé) belefolyik a kisebbik tartályba, a száraz gyümölcshús a másokba és kész is vagyunk.

Jöhetnek is a tapasztalatok!


 

Tapasztalatok

 

A teszt akkor lesz teszt, ha jól kipróbálom a prést, meg is tettem. Ehhez használtam almát, szőlőt, narancsot és répát.

Az összeszerelés egyszerű, főleg, hogy a présrész összeszerelve érkezik. Persze azért ajánlott mindent elmosni, mielőtt először használatba veszed. Szóval a préselő darabaot bepattintod a helyére, nem esik ki, ahhoz, hogy kivedd egy műanyag gombboz be kell nyomnod. Ez oldja a zárat.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-20.jpg

Már teheted is be a gyümölcsöt!

A gombok között találsz három olyat, amivel elindul a gép. Ebből kettő, a soft és a hard feliratúak a préselést végzik, a rev pedig visszafelé forgatja a spirált. Ez utóbbi akkor hasznos, ha megszorul valamitől, illetve én a kikapcsolás, takarítás előtt is bekapcsoltam. A rew magától leáll néhény másodperc után, a préselés csak akkor, ha megnyomod a stop gombot.

Ahogy írtam, négy féle gyümölccsel (az egyik zöldség volt) próbáltam ki. Maga a préselés ugyanúgy zajlott minden esetben, a végeredmény lett nagyon más.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-19.jpg

Az almát és a répát egyben préseltem, és mivel ezeknek relatív kevés levük van a végeredmény is másképp nézett ki. A gyümölcslé helyett egy gyümölcspépet kaptam, kb. olyat, mint ami a gyerekeknek szánt, boltban kapható kis gyümölcspépes tasakokban is van.

Megjegyzem ezekből lehet a kínai áruházakban utántöltősben is kapni, szóval, ha veszel egy ilyen prést, akkor otthon tudsz könnyedén útravalót gyártani a kicsi gyerekednek.

Szóval ez a pépé végül is iható, de nem úgy, mint egy gyümölcslé. Ebből gyorsan ki is következtettem, hogy ha keményebb állagú gyümölcsöt, zöldséget pakolok a gépbe, akkor egyéb kajákhoz fogok tudni alapanyagot készíteni. Az általam ledarált répa+plusz alma például muffinba ment. Fincsi lett!

blitzhome-gyumolcspres-teszt-9.jpg

Teljesen más a helyzet a levesebb gyümölcsökkel. Ehhez a teszthez vettem leértékelt szőlőt és narancsot, mert úgy voltam vele, hogy a külsőleg már nem tökéletes gyümölcs is megfelelő lesz, ráadásul az egésznek akkor van csak értelme, ha nem lesz drágább a cucc, mint egy doboz százszázalékos gyümölcshúsos bolti gyümölcslé.

Természetesen a szőlőből és a narancsból már rendes, iható gyümölcslé lett, ráadásul nem is kevés. A vidéki élet egyik velejárója, hogy néha eltéved az ember egy szüretre vagy szőlőpréselésre is, így aztán össze is tudtam hasonlítani a hagyományos szőlőprésből, és a BlitzHome-ból kikerülő maradék anyagot. Ég és föld a különbség, mert a gépből majdnem teljesen száraz anyag maradt a lé elválasztása után. Ilyet egy hagyományos, kézi szőlőprés nem tud!

blitzhome-gyumolcspres-teszt-10.jpg

A naranccsal is ez volt a helyzet. A lé csorgott, a gép elején pedig a közel száraz gyümölcshús kukaciok potyogtak ki. Két normál narancsból lett kicsivel több, mint 3 deci frissen csavart, gyümölcshúsos gyümölcslevem. Mivel akciós narancs volt, ez, ahogy számolgattam még jobban is jött ki, mint egy liter Hohes C narancslé. Ezt ráadásul frissen készítettem, amitől egy „csöppet” jobb is lett, mint a dobozos.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-16.jpg

A kilónyi szőlőből nagyjából 6 deci szőlőlevet kaptam, ez egy picit többe került így, mintha szőlőlevet vettem volna, de azért az élmény is tök más volt. Nem egy szűrt valami jött ki a gépből, hanem egy gyümölcshússal gazdagított must (persze ez még nem forr), szóval alapvetően elégedett voltam ezzel is.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-11.jpg

Ami nagyon tetszett még, hogy a gép villámgyorsan szétszerelhető. Szétszerelés közben nem csöpög mindenfelé a gyümölcslé, nem potyognak a gyümölcshús darabok, így nem koszolom a konyhát. A tartozékokat aztán forróvíz alatt mosószer nélkül nagyjából két perc alatt mostam ki, és tettem a szárítóra.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-18.jpg

Vagyis a lényeg, hogy nem csak a préselés, hanem utána a takarítás is pofon egyszerű.

A teszt végére nem maradt más, mint produktumok elfogyasztása. Kölkeim pillanatok alatt felszippantották a gyümölcsleveket, párom pedig megsütötte az almás-répás muffint. Azt hiszem ez így egy tökéletes nap lett!

blitzhome-gyumolcspres-teszt-12.jpg


 

Összegzés

 

blitzhome-gyumolcspres-teszt-13.jpg

Egy ideje kiderült, hogy a kínai áruházak egyre nehezebben tudnak itthon telefonokat eladni. Nehéz az áfázós társaságokkal versenyezni. Emiatt aztán egy ideje engem is inkább más kütyükkel, sokszor konyhai masinákkal lepnek meg. Örülök neki, egyik kedvenc terepem a konyha, szeretem ezeket a teszteket készíteni.

A mostani cikknek nehezebben álltam neki, mert bár tudtam, hogy hasznos lehet egy gyümölcsprés, nem volt semmilyen indíttatásom kipróbálni. Azután persze, a teszt közben már lett, meg az értelmet is megláttam a masinában.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-7.jpg

Egészen más végeredményt kapunk a levesebb gyümölcsök esetén, mint egy turmix vagy egy gyümölcscentrifuga esetén. Valahol a kettő között van a végeredmény.

A turmixba minden belekerül, így elég sűrű lesz a végeredmény. A centrifuga ledarálja és kicsapatja a gyümölcs levét, ott egy szűrt gyümölcslevet kapunk. A hidegen préselt gyümölcslé a kettő között van, vagyis kapunk egy gyümölcshússal kellemesen gazdagított levet.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-15.jpg

Ha almalevet akarsz készíteni, akkor viszont ez a gép nem lesz jó neked, egész egyszerűen azért, mert túl „húsos” marad a lé. Vagyis nem egy könnyen iható, szűrt gyümölcslevet, hanem egy sűrűbb gyümölcspépet kapsz. Kipróbáltam, hígítva így is fogyasztható, de így meg nem lesz 100 százalékos a gyümölcsleved.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-14.jpg

Persze, ha van otthon gyümölcsös és van ősszel elég pépesítenivaló almád, akkor érdemes elgondolkozni rajta, mert sűrítményként lefagyaszthatod, aztán milyen jó lesz ezt a tél derekán vagy tavasszal kiolvasztani, és vagy csinálni egy finom sütit vagy elkortyolgatni.

A narancslé nagyon jó lett, de a magam részéről a szőlőt élveztem a legjobban, mert ilyet tényleg csak szüretkor, a préseléskor kóstolhatsz, dobozban, boltban nem kapsz hasonlót sem.

blitzhome-gyumolcspres-teszt-17.jpg

A lényeg tehát, hogy jó kis gép ez, hasznos kis gép ez. Kicsi helyen elfér a szerényben, könnyű használni, még könnyebb kitakarítani, azt hiszem szorítok neki egy sarkot valahol!

Ha szeretnéd megvásárolni, akkor a mostani 11.11-es akcióban, a BGJC01CZ kuponkóddal 30 780 forintért veheted meg az alábbi hivatkozásra kattintva:

BlitzHome gyümölcsprés

 

 

 

 

 

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr5817974380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása