PVY Z20 PRO kerékpár teszt: Tapasztald meg 500 watt erejét!

Rengeteg tartozék, erős motor és pofátlanul alacsony ár az új gyártótól.

pvy-z20-pro-teszt-cover.jpg


Nézd meg videós bemutatónkat is a YouTube-on!

 


 

Bevezető

Érdekesen indult ez a teszt. Amikor elküldték a bringa képét beugrott a Z20 névről, egészen pontosan a kerékpáron lévő Z betűről egy korábbi tesztem. Abban egy HIMO biciklit teszteltem, és emlékeztem, hogy a Z pont így nézett ki azon is.

pvy-z20-pro-teszt25.jpg

Rögtön el is kezdtem a két kerékpár adatait összehasonlítani, így gyorsan rájöttem, hogy nem egy HIMO klónt kapok, annál sokkal jobb bringa érkezik hozzám. Legalábbis a papírforma szerint. Bár azt mondják a szó elszáll, az írás marad, azért a kínai gyártók sűrűn követik el a hibát, hogy sokkal jobbnak festik le a terméküket, mint amilyen a valóságban.

Ezzel együtt, már csak a specifikáció miatt is izgatottan vártam, hogy megérkezzen a kétkerekű Egy dolog miatt voltam csak kevésbé lelkes, az időjárás miatt, de szerencsére megkönyörültek rajtam, így a teszt alatt 8-10 fokot és kicsi napot is élvezhettem. Szóval nem fagytam rá a PVY Z20 PRO-ra, így elkészíthettem ezt a tesztet nektek!


 

Csomagolás és tartozékok

A doboz mérete egészen kicsi volt, pont a fent már említett HIMO ugrott be róla, legutóbb annak volt ennyire kicsi a csomagolása. Ez inkább jó, mint rossz előjel, mert egyben azt is jelenti, hogy a Z20 Pro összehajtva elég kicsi lesz, ami meg lényeges, ha az autónk csomagtartójába akarjuk betenni.

pvy-z20-pro-teszt27.jpg

Érdekes módon, a bringa még kisebb is volt, mint amire számítottam, mert elég vastag nikecell ütéscsillapítás is volt a kartonon belül. Ez újabb jópont, hiszen a Z20 Pro-nak előbb át kell utazni a fél világot, aztán a cseh raktárból hozzád kell érnie egyben, épségben. Így nem lehetetlen a küldetés!

A PVY (érdekes neve van a gyártónak) biciklije már a kicsomagolás kezdetén sok pozitív meglepetést tartogatott, mivel meglepően sok tartozékot, vagy mondjuk úgy extrát kapunk mellé. A szerszámkészlet még hagyján, ezt normális gyártók mindig mellékelik, hogy az apróbb dolgokat, beállításokat megtehessük. Az már kicsit meglepőbb, hogy kapunk telefontartót is.

pvy-z20-pro-teszt28.jpg

Itt még nagyon nincs vége a tartozékok sorának, ugyanis a dobozban egy vízhatlan ponyva is van. Aha, pont olyan, mint amiket a kisebb motorkerékpárokhoz lehet vásárolni. Nekem mondjuk tök fölösleges egy ilyen, de ha valaki pl. egy társasház garázsában tárolja a bringát biztos örülni fog neki.

pvy-z20-pro-teszt32.jpg

Külön fakkban találjuk az elsőlámpát és a hátsó prizmát, utóbbi természetesen piros. A tartozékok közül két olyan dolog volt még, ami nagyanagyonnagyon kellemes meglepetés volt. Az egyik a kerékpárra már felszerelt FÉM és a kerékpár színére fényezett sárvédők, a másik a csomagtartó, ami nem is a leggagyibb fajta. Van rajta rugós rögzítő és 25 kilóig terhelhető. Szóval ezzel mér el lehet indulni bevásárolni is akár!

pvy-z20-pro-teszt30.jpg

Utoljára hagytam két kevésbé érdekes dolgot, a töltőt és a leírást.

Összefoglalva a dolgokat, a lényeg a következő:

A ponyva kedves meglepetés, melengeti a szívemet az ilyen figyelmesség. A telefontartó nem valami erős szerkezet, szóval próbáld ki, ha nem tetszik cseréld le. A lámpa érdekes dolog (erről később még írok), a prizma elég gyenge valami, ehelyett érdemes lesz egy hátsó lámpát venni később. Nem csak a gyengeség miatt, de erről is írok majd egy későbbi fejezetben!

pvy-z20-pro-teszt31.jpg

A csomagtartó és a sárvédők viszont hatalmas dolgok. Ezeket sok más gyártó súlyos további tízezer forintokért árulja, véletlenül sem adják rögtön a kerékpárhoz. Szóval, ha a bringa (amúgy meglepően alacsony) árát nézitek majd, akkor tudjátok, hogy benne van minden tartozék is.


 

Papírforma

Nem időzök itt túl sokat, gyorsan elmondom, hogy mit mond a specifikáció!

pvy-z20-pro-teszt21.jpg

A PVY Z20 Pro, ahogy a neve is mutatja egy 20 colos kerekekkel szerelt városi kerékpár. Ez azt jelenti, hogy nem a divatos vastag gumis megoldás, aminek azért van némi előnye, erről is később. A váz alumíniumból készült, a tömege a sárvédőkkel, csomagtartóval együtt 30 kiló, anélkül állítólag csak 22. Nem mértem le, a 22 kevésnek tűnik, a 30 reális. Ez egy teljesen átlagos, vagy inkább talán kicsit az átlag alatti súly egy ilyen bringánál.

Van első lengéscsillapítás, hátsó viszont nincs, de egy városi cajgánál nem is elvárt dolog ez. A HIMO-n még elől sincs… Természetesen tárcsaféket kapunk előre és hátra is, a megszokott bowdenes fajtát. A váltó Shimano, igaz az olcsóbbik Tourney verzió, ez 6 sebességes. A kormányon lévő váltógombok is a megszokottak.

pvy-z20-pro-teszt22.jpg

A gyártó azt mondja, hogy a felhasználó magassága 165 és 190 centi között változhat. Ezt én erősen alábecsült adatnak mondanám, de majd később leírom miért. A lényeg, hogy egész magas emberek is használhatják, meg egészen súlyosak is, 120 kilogramm a teherbírása.

A gyári adatok szerint a motor 50 Nm nyomatékkal rendelkezik, 335 fordulat per perc a maximum, ami kijön belőle, a teljesítménye pedig 500 watt. Az ajánlott végsebesség 25 Km óránként. Ezt mostanában minden kerékpárhoz odaírják, gondolom azt bizonyítják, hogy EU konform a szerkezet.

pvy-z20-pro-teszt23.jpg

Ennél persze lehet gyorsabban is haladni vele, sőt, megoldható az is, hogy a rásegítés egészen 32 kilométer per órás sebességig rendelkezésre álljon. Majd elárulom mi a módszer!

A leírás szerint az akkumulátor 36 voltos, 10,4 AH-ás. Ezek megint teljesen megszokott adatok, ahogy megadott, megtehető kilométerek száma is a megszokott. Állításuk szerint a rásegítéssel megtehető kilométer 80-100- míg tisztán elektromos módban 50-60 kilométert haladhatunk. Csodálkoztam volna, ha ez igaz lenne, már most elárulom, nem az.

pvy-z20-pro-teszt24.jpg

A végére még két dolog. Az egyik, hogy a választható színek a szürke és a fehér, a másik, hogy a PVY Z20 Pro kapott CE minősítést is. Azért ezek lényeges dolgok!

pvy-z20-pro-teszt26.jpg


 

A külső

pvy-z20-pro-teszt11.jpg

Nos, folytatódhatnak a meglepetések! A Z20 Pro 20 colos kerekekkel szerelt darab, de ezek közül a nagyobb, magasabb megoldások közé tartozik. Nem úgy, mint a már emlegetett HIMO, amin úgy nézek ki, mint majom a köszörűkövön. A PVY Z20 Pro-t így megülheti magasabb kerékpáros is, nem fog rajta bután kinézni!

Elől hagyományos, rugós lengéscsillapítás van, nem találunk a villán se előfeszítést, se csillapítást, se zárást. Szóval egyszerű megoldás. A tárcsafékek bowdenesek, de ezek is az egyszerűbb fajták, amiknél csak az egyik oldalon van munkahenger, ez nyomja rá a tárcsát a másik oldali fékbetétre. Egyszerű, hatékony, de alkalmasint elég zajos fékek szoktak ezek lenni. A váltó megint egyszerű darab, de legalább márkás. Sokan lenézik a Tourney váltokat, de tapasztalatom szerint bőven jók ezek is.

pvy-z20-pro-teszt1.jpg

Újabb nagyon kellemes meglepetés - ezért is jár egy bazi nagy pirospont-, a váz oldalán található kis ablak, amin gumisapka van. Az ablakon belül találunk egy USB csatlakozót, hogy tölthessük a telefonunkat, és találunk egy kis piros kapcsolót, amivel áramtalaníthatjuk a bringát. Mondanom sem kell, mind a két dolog extrának számít, a kategóriában kapható kerékpárokról ezek rendre hiányoznak!

pvy-z20-pro-teszt2.jpg

Ahogy feljebb írtam a váz alumíniumból készült. Külsőre a megszokott forma a középen szétnyitható, ahol a váz belsejében van az akkumulátor. A vázon lévő zár is a megszokott, egyedül az akkumulátor lezárásának módja nem a megszokott.

pvy-z20-pro-teszt3.jpg

Az esetek 90 százalékában a váz alján, egy kulcsot bedugva tudjuk az akkumulátort nyit vagy zárni, itt viszont a kis piros kapcsolóval, amit említettem. Ez sokkal jobb megoldás, mert a kulcsot akár el is veszthetjük (lefelé lóg ki a vázból), a kapcsoló viszont sosem fog kipottyanni.

pvy-z20-pro-teszt4.jpg

Amit mindenképpen megkell említenem, hogy a hegesztési varratok hibátlanok, szépek, nam a nagy vastag varratokat látom, amit az olcsóbb kerékpároknál. És ami még ennél is fontosabb az a fényezés. Komolyan mondom, nem emlékszem, hogy láttam-e már ebben a kategóriában ilyen minőséget. Kb. mint egy autó fényezése. Metálos, csillogós, hibátlan. És, ami szép, hogy a sárvédők is erre a színre vannak fújva, lényegében tökéletes a munka!

pvy-z20-pro-teszt6.jpg

Nem említettem még, hogy természetesen az ülés magassága és a kormány magassága is állítható.


 

Tapasztalatok

Kanyarodjunk vissza a cikk elejéhez! Ott kezdtem, hogy elsőre azt gondoltam, hogy egy HIMO klónt kapok, de azután kiderült, hogy közel sem, egyedül a Z betű dizájnja, ami megegyezik, minden más tökéletesen más.

pvy-z20-pro-teszt13.jpg

Az első teleszkóp kb. az a minőség, ami a Xiaomin is, ami jó hír. A rugó viszonylag kemény benne, nekem egyszer ütött fel, de meg kell jegyeznem, hogy sajnos kerek 100 kiló vagyok, és elég nagy volt a mélyedés, amibe belehajtottam. Szóval ezt elfogadhatónak ítélem. Ahogy írtam csillapítás nincs a teleszkópba, de ennél a bringánál ez egyáltalán nem zavaró, nem úgy más kategóriatársainál, a túl puha rugó miatt.

Szóval egy pirospont a teleszkóp miatt!

A fékek a szokásosak. Ez az olcsó megoldás, egyoldalon van munkahenger, a tárcsa nem úszó, mint a motoroknál, egyszerűen elhajlik kicsit és rányomódik a másik oldali fékbetétre. Ez mindegyik bringánál ilyen ebben a kategóriában legyen márkás vagy márkátlan, külföldi vagy hazai. Ez fér bele ebbe az árba.

pvy-z20-pro-teszt7.jpg

Az első kilométereken elég csikorgós volt a fék, de ez később szinte teljesen eltűnt. Szinte. Azért van még hang, de nem vészes. Indulás előtt természetesen beállítottam a fékeket, ezt tedd meg Te is, mert a hátsó nálam jó volt, de az első teljesen használhatatlan. Szóval ezt ellenőrizni kell.

Ide beszúrom, hogy ha később akarnál jobb féket, akkor olcsón vehetsz félhidraulikusat, aminél a munkahenger már olajos, de a bowden mozgatja a fékhengert. Vagy vehetsz teljesen hidraulikusat is, aminél a fékkartól olaj van. Még ennek az ára sem olyan, mintha itthon akarnál egy hidraulikus fékkel szerelt elektromos bringát venni, szóval nem rossz opció ez sem. De, mint mondtam a félhidraulikus tökéletes, nagyságrendekkel jobb féked lesz!

pvy-z20-pro-teszt8.jpg

A váltó, ahogy írtam Shimano Tourney. Ez az alja a Shimano váltóknak, de ha rendesen beállítod, vagy ha nem értesz hozzá beállíttatod, akkor megkerülöd a földet vele, és semmi baja nem lesz. A nálam járt kerékpárnak is kellett állítani kicsit a váltóján, utána zaj, zörgés, félreváltás nélkül lehozta a tesztet.

Már a teszt közben eszembe jutott, hoyg nem szabad elfeledkeznem arról a tényről, hogy ezt a kerékpárt óriásoknak (IS) tervezték. A magam 184 centijével nem vagyok egy égimeszelő, de alacsony sem. Viszont az ülést a felső pozícióba húzva a pedált is alig érem el, és kipróbálni is csak úgy tudtam, hogy a kerítés mellett ültem fel, mert a földre nem ért le a lábam.

pvy-z20-pro-teszt12.jpg

A kormány magassága is állítható, és sok más kerékpártól eltérően nem csak elméletben. Az szokott ugyanis a baj lenni, hogy bár feljebb lehetne emelni a kormányt, de a kábelek annyira rövidek, hogy mégsem lehet. Nem úgy a Z20 Pro esetén, itt a kormányt is az égig lehet emelni.

Ahogy fent a papírformánál írtam, vissza kellett térnem a 190 centis maximális magasságra, mert ahogy látom, ez inkább 190+ centi akart lenni. Nem tudom mekkora azaz ember, aki a maximális ülésmagasságot ki tudja használni.

pvy-z20-pro-teszt5.jpg

A sok jó után egy rossz. Vagyis inkább érdekesség. Utaltam fent rá, hogy a lámpához visszakanyarodok, most megteszem. Az a furcsaság van ugyanis, hogy a megszokottól eltérően a Z20 Pro lámpája nem része a bringa elektromos rendszerének. A nálam járt kerékpároknál mindig a kormányról a komputerről lehetett kapcsolni a lámpát, a Z20 Pro esetén azonban nem így van. Itt a lámpa elemmel működik és a lámpa tetején van a bekapcsológomb.

Ez mindenképpen egy kis negatívum. Ugyanígy a negatívumokhoz sorolom a hátsó fényvisszaverőt, ami helyett sürgősen vennék egy lámpát.

pvy-z20-pro-teszt29.jpg

Ha már fényvisszaverő, akkor eszembe jutott a sárvédőkön és a csomagtartón kívül még egy dolog, ami az esetek nagy többségében feláras szokott lenni, ez pedig a küllőkön lévő fényvisszaverő. Itt ez is az alapfelszereltség részét képezi, nem kell a kerékpár megvásárlása után a gyártótól borsos áron megvennünk a Z20 Pro-ra illeszkedőt. Még egy nagy pirospont!

Mielőtt a lényegesebb dologgal, a meghajtással foglalkoznánk még egy apróság, ami nem is olyan apróság, ez pedig az ülés. Felszerelés előtt nézegettem, hogy elég kemény, elég kicsi is, de érdekes módon, ennek ellenére az átlagnál kényelmesebb a gyári ülés. Persze, ha hosszabb távon tervezed majd használni a Z20 Pro-t akkor lehet, hogy érdemes lesz még kényelmesebbet keresni, de legalább nem kötelező a dolog, mint a hasonló árú versenytársaknál.

pvy-z20-pro-teszt14.jpg

Na, akkor most jöhet a meghajtás, ami szerintem a PVY első kerékpárjának a sava és borsa!

Tudjuk, hogy az EU elég kemény kézzel szabályozta le azt, hogy mi is az a közlekedési eszköz, amit elektromos kerékpárnak nevezhetünk. Ennek három fontos ismérve van. Az első, hogy nem lehet 250 wattnál erősebb. A második, hogy nem haladhat emberi erő nélkül, vagyis simán gázkarral (értsd, nem lehet gázkar). A harmadik, hogy a rásegítésnek 25 kilométer per óra felett ki kell kapcsolni.

pvy-z20-pro-teszt15.jpg

Ezek a szabályok, ahogy azt többször elmondtam tök logikusak, és az esetek többségében akceptálhatók is. Azonban van az eseteknek olyan százaléka is, amikor nem. Például 100+ kiló vagy, például, ha nem az alföldön laksz, és néha emelkedők jönnek szembe. Nos, ilyen esetekben a 250 watt már kevéske.

Mit lehet tenni? Venni kell egy erősebbet. A Z20 Pro ilyen szempontból ideális. Nem túl erős, vagyis nem a 750- 1000- vagy 1000+ kategóriába tartozik, szóval teljesen élhető. Nem akar kiszaladni alólad, de a közepes emelkedőkön már lazán felvisz.

pvy-z20-pro-teszt16.jpg

Ha nem akarod, akkor nem kell a korlátozásokat sem kivenned belőle, ha így teszel, akkor nem működik a gázkar rajta és nem megy a meghajtás 25 kilométer per óra felett. Ezzel szinte EU konformmá teszed a kerékpárt, és lényegében biztos, hogy a rendőr sem fog megbüntetni, nem lesz miért.

Amúgy meg, ha akarod, akkor használhatod segédmotoros kerékpárként. Kiveszed a tiltást, ezzel a rásegítés 25 kilométer per óra helyett 32 kilométer per óráig fog működni, és lesz működő gázkarod is.

Ide tartozik, hogy egy segédmotoros kerékpárról nem hiányozhat a hátsó lámpa, ez még egy indok, hogy a macskaszemet lecseréld.

A specifikációban megadott, a megtehető távolságra vonatkozó adatok szokás szerint köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Ez mondhatni megszokott, pont, mint az autók esetén. A helyzet az, hogy rásegítést használva, igaz jól megnyúzva a bringát 40 kilométert tudtam megtenni (kb.) egy töltéssel. Persze tegyük hozzá azt is, hogy nem szokványos kerékpáros időben mentem, elég hideg volt.

pvy-z20-pro-teszt17.jpg

Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy nálam kisebb tömeggel rendelkező kerékpáros, mondjuk 1-es és esetleg 2-es fokozatú rásegítést használva talán eléri a 60-65 kilométeres hatótávot, ha nincsenek nagy emelkedők. Ha vannak, és sokáig 3-mas fokozatú rásegítést használunk, esetleg ki akarjuk használni a reálisan elérhető 30 kilométer per óra körüli maximális sebességet, akkor még kevesebb kilométerrel számolhatunk.

pvy-z20-pro-teszt20.jpg

Erre mondhatjuk, hogy rossz pont, de mivel minden hasonló kerékpárra igazak ezek a számok, így maradjunk annyiban, hogy ez a mai napi realitás az elektromos kerékpároknál. Legalábbis ebben az árkategóriában.

A végére még egy lényeges dolog, az összecsukhatóság. A PVY Z20 Pro csukható, ráadásul egsz kicsire. A kormány lehajlik, az ülést becsúsztatjuk, a vázat összehajtjuk, a pedált is behajtjuk, és máris befér agy autó csomagtartójába, kényelmesen!

pvy-z20-pro-teszt18.jpg

Összegezzünk!


 

Összegzés

pvy-z20-pro-teszt10.jpg

Talán nem mindenkinek jött le az eddig leírtakból, hogy a PVY Z20 Pro egy igen jól sikerült bringa lett. Nem, nincsenek őrült extrák, nem szakítja le a fejünket a sebesség, nem fog mindenki utánunk fordulni, hogy úristen, mi ez a csoda, amin ez az ember közlekedik.

A PVY Z20 Pro egyszerűen csak egy jó ár teljesítmény aránnyal rendelkező kerékpár, sőt a mostani kínálatból talán a legjobb.

Az a helyzet, hogy azért a pénzért, amit kérnek érte, más gyártóktól egy 250 wattos, csupasz biciklit kapunk. Nem kapunk se extra minőségű fényezést, se csomagtartót, se sárvédőt, se fényvisszaverőt a kerekekre, se egekig emelhető ülést, se takaróponyvát se telefontartót, lényegében semmit. És még egyszer leírom, ezért a pénzért más gyártótól a 250 WATTOS KERÉKPÁR ÉRKEZIK, nem pedig az 500 wattos.

pvy-z20-pro-teszt9.jpg

Szóval, a végső konklúzióm a következő:

Vegyél rá hátsólámpát, vegyél rá egy félhidraulikus féket, esetleg, de nem kötelező módon vegyél rá egy ülést, és lesz egy lényegében kifogástalan, jól felszerelt elektromos kerékpárod. Ha nagyon extrázni akarod, akkor vehetsz előre nagyobb lánckereket, hogy még gyorsabb legyen, minőségibb pedálokat, esetleg első csomagtartót.

Ha ezeknek a plusz dolgoknak az árát hozzáadod a Z20 Pro árához, még akkor sem leszel a közelében sem a többi 500 wattos bringa árának. Érted már miért tartom ennyire jó vételnek a PVY első bringáját annak ellenére, hogy semmi extra?

pvy-z20-pro-teszt19.jpg

Nagyjából ennyi, amit érdemes volt leírni. Természetesen ott a videó is, amiben lényegében ugyanezeket mondom el, de ott láthatod a kerékpárt mozgás közben is nézd meg azt is!

Ha szeretnél magadnak egy ilyen PVY kerékpárt, akkor az alábbi hivatkozáson megtalálod. Használd a BGPVYZ20P kuponkódot, amivel most 289 900 forintért hozhatod el ingyenes szállítással a cseh raktárból az alábbi hivatkozásra kattintva:

 

PVY Z20 Pro elektromos kerékpár

 

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr8518051026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása