A legészszerűbb választás – Ultenic K10-E olajmentes fritu teszt

Fekete öves airfryer használó vagyok, hiszen évek óta szinte napi rendszerességgel sütök mindenfélét ilyen eszközben. Jelenleg is egy Ultenic sütőt használok, majdnem olyat, mint e teszt alanya, de mégis mást, egy kevésbé észszerűbbet.

ultenic-k10-e-teszt-19.jpg

Ha valaki, akkor én tudom milyen olajban sütni. Gyerekkorom egyik meghatározó emléke a sütőben tárolt, az olajtól feketére égett edény, amiben a krumpli meg a rántotthús sült. Meg persze az olajgőz, amit hiába takarítottál, mindenbe beleült, büdös volt és ragadt.

Amikor megjelentek az olajos fritőzök kész megváltás volt, főleg azok, amikben volt olajleeresztő meg szűrő, így az olajban nem gyűlt össze a megégett mindenféle, többször is fel lehetett használni, és a szag is elviselhetőbbé vált.

ultenic-k10-e-teszt-1.jpg

Persze ezek sem voltak macera nélküliek, mert az olajos edényeket is el kellett mosni, akkoriban még nem volt mindenhol mosogatógép, szóval jobb volt, de közel sem tökéletes.

Mára azonban itt vannak az Airfryernek nevezett sütök, amik nem, vagy tényleg csak néhány csepp olajat igényelnek. Más-e az ételek íze, mint az olajban sülteké? Valamennyire igen, de attól kezdve, hogy leszoksz az olaj ízéről rájössz, hogy az olaj nélkül vagy nagyon minimális olajjal készült ételnek végre érzed a saját ízét is, nem csak az olajét.

ultenic-k10-e-teszt-2.jpg

Szóval, sok szónak is egy a vége, szeretem. Igen, az eltelt idő alatt rendkívül megszerettem ezeket a praktikus sütőket, most pedig bemutathatok nektek egy olyat, ami véleményem szerint igazi árbajnok szerkezet.

Amikor megkértek, hogy írjak egy tesztet erről a sütőről először nem akartam elvállalni, mert az általam használt gép szinte teljes egészében megegyezik ezzel, de aztán arra gondoltam, hogy ezzel a géppel van jó egy évnyi tapasztalatom, amit így leírhatok.

ultenic-k10-e-teszt-2.jpg

No, visszakanyarodva a hasonlóságra, a két gép lényegében megegyezik, azzal a különbséggel, hogy az enyém okos. Manapság ugyanis minden okos, ha kell, ha nem. Eleinte úgy voltam a sütőm okosságával, hogy oké, miért ne, végül is nem volt drága, ám a kezdeti néhány hét után már nem vettem elő a telefonomat, nem nézegettem mennyi van még hátra a sütésből, nem választottam ki recepteket. Oka fogyott lett az egész.

ultenic-k10-e-teszt-10.jpg

Most már gyanítom, hogy ezzel nem voltam egyedül, mert a gyártó idén ősszel előrukkolt az E jelű változattal, ami nem okos. A két gép megegyezik minden porcikájában, csak ebben nincs Bluetooth csatoló és nem lehet telefonról irányítani.

Mit nyertünk az okosság elhagyásával? Nos semmi mást csak pénzt. Ugyanis, amíg az okosverzió 30 ezer forint feletti áron kellette magát, addig a buta most a Black Friday akciókban 23 ezer forint alatt megvásárolható, ez pedig nagyjából 30 százalékos árkülönbséget jelent, az pedig jelentős.

ultenic-k10-e-teszt-6.jpg

Na, de kicsit jöjjön egy kis konkrétum is, mit is tud ez a sütő!

A forma a szerintem praktikusabb, nem szögletes, de nem is kerek. Ez kisebb helyet foglal azonos űrméret mellett, mint a kerek megoldások. A teteje lapos, ami azért jó, mert könnyű takarítani. Nincsenek kiálló részek, a tető kerete egy picit magasabb, mint a középső rész a gombokkal, de ide sem ül bele a piszok.

Használat után mi el szoktuk rakni a sütőnket a szekrénybe, így a takaríthatóság fontos szempont, ennél a sütőnél ez hibátlan!

A kosár amúgy 5 literes, ez manapság a nagyobb méret. A hazai diszkontokban általában 2,5- 3 literes gépek vannak, ezek maximum akkor jók, ha egy-két személyre akarunk valami kicsit sütni. Ha van család, esetleg vendégek jönnek, akkor kell a nagyobb. Ez az 5 liter, vagy egyes gépeknél 5,5 liter a megfelelő szerintem, ebbe már egy teljes csirke befér egyben.

Van amúgy az Ultenic-nek kétkosaras megoldása is, de az nekünk már felesleges lenne. Mondjuk, ha megnőnek a srácaim lehet, hogy kelleni fog, a kamaszok tudnak fogyasztani…

Na, szóval ez 5 literes. A kosár és a és a benne lévő tálca betehető mosogatógépbe, mi sütés után be is szoktuk tenni, aztán ha befejeződött a program, akkor megy a szekrénybe a gépbe, így mindig frissen tisztán vesszük elő, ha használni akarjuk.

ultenic-k10-e-teszt-17.jpg

A saját K10-emet már jó egy éve használjuk, hetente legalább 2-3 alkalommal, de van, hogy többször is, a tapadásmentes bevonat nem akart eddig lejönni sem a kosárról, se a tálcáról. Mondjuk nem súroljuk őket olyan anyaggal, ami megkarcolná, talán ez is az oka, vigyázunk rá. A mosogatógép meg nem karcol. Szóval a hámló teflon vagy másféle anyag nálunk nincs, az Ultenic sütője ilyen szempontból is tökéletes.

Teljesítmény felől nézve is egy nagyon jó kompromisszum ez a sütő. Próbáltam már 1700 wattosat is, 1300 wattosat is. Az 1700-as nem adott többet, az 1300-as meg kevés volt. Szóval ez a középérték pont jó, nem véletlenül tartottam meg ezt a sütőt magunknak.

ultenic-k10-e-teszt-18.jpg

A gépet, ahogy az okosat is a tetején lévő érintésérzékeny gombokkal lehet vezérelni. Ezeket szeretem használni. Érdekes a dolog, mert a régi sütőnknél is voltak hasonlók, de azokat valamiért nem szerettem. Nem tudom miért. A régi sütőn beállítottam inkább manuálisan a hőfokot meg a sütés idejét.

Az Ultenic esetén azonban szeretem az előre programozott sütési módokat, aminek egy oka lehet, hogy jól vannak programozva. Vagyis, ha mélyhűtött hasábkrumplit sütök, akkor elegendő azt a piktogramot megérinteni, ami a hasábkrumplit ábrázolja, és megfelelő lesz a sütési idő és a hőfok is. De most, hogy írom e szavakat elgondolkoztam rajta, hogy volt-e olyan mód, ami nem volt jó, de nem emlékszem egyre sem, pedig halat, rákot, mindenféle húst, meg még péksüteményeket is szoktam benne sütni.

ultenic-k10-e-teszt-4.jpg

Ohh, és mielőtt elfelejtem, amióta ilyen sütőt használok nem szárad ránk a kenyér sem. Bizony. Van az a trükk, hogy a megszáradt kenyeret beteszed egy kicsit a csap alá, óvatosan bevizezed a héját, de úgy, hogy ne ázzon le róla, aztán beteszed a sütő, rámelegítesz, és olyan kenyered lesz, mint amit akkor vettek ki frissen a pékségben a sütőből.

Nos, a manapság elterjedt 40 dekás kenyerek, cipók pont beférnek az Ultenic kosarába, így elég gyakran fordul elő, hogy vacsorához kenyeret frissítek benne.

Miről nem szóltam még? Nem írtam le a külső mérteket, ez is fontos lehet, ha valaki szekrényben akarja tárolni, ahogy mi tesszük. Szóval a sütő 27,1 x 27,1 x 30,6 centiméteres befogadó mérettel rendelkezik, a tömege pedig 5,7 kiló. Ez szerintem jó, mármint a méret meg a tömeg is, nem nehéz eltenni, elővenni, ha használni akarjuk.

ultenic-k10-e-teszt-16.jpg

Nem szóltam még a sütési hőmérsékletről és időről. Utóbbi 1- és 60 perc között változhat, előbbinál pedig 75- 205 celsius a tartomány, amiben használni tudjuk.

Jöjjenek a sütési praktikák, hátha valakinek ettől jön meg a kedve a vásárláshoz!

Na, ahogy írtam fekete öves vagyok a témában, ami ebben az esetben semmi extrát nem jelent. Azt jelenti, hogy tisztában vagyok vele, hogy zsiradék, olaj nélkül sütni bajosan lehet. Most persze biztos sokan felhördülnek, hogy a bolti mélyhűtött rántotthús is milyen jól meg tud sülni, meg a krumpli is, de arról elfeledkeznek, hogy ezekben bizony van egy kevés olaj.

ultenic-k10-e-teszt-5.jpg

Bizony, a panírban is van olaj, a krumplin is van olaj vagy más zsiradék. Így történhet az, hogy a boltban vásárolt mélyhűtött kajákhoz nem kell olajat használni. Amihez viszont kell, az otthon készült rántotthús és hasábkrumpli. Ami a jó hír, hogy nem decikről beszélünk a olaj kapcsán, hanem szinte cseppekről.

Ha rántotthúst sütsz, akkor megteheted, ahogy a panírba keversz egy kis olajat magad is, vagy veszel egy kis ecsetet, tudjátok, amivel a sütik tetejét megkened egy kis tojásfehérjével, és azzal a bepanírozott húst finoman átkened olajjal.

ultenic-k10-e-teszt-7.jpg

A krumplinál sem bonyolult a helyzet, a felvágott hasábokra öntesz egy nagyon pici olajat aztán jól összerázod és kész is van.

Nagyjából ezt a módszer érdemes minden kajánál követni, ahol egyébként kell a zsiradék. Ha így sütsz, akkor finom, ropogós bundát kapsz, legyen az sima panír vagy zabkorpás panír vagy bármilyen. A hasábkrumpli sem egy száraz, kifehéredett, kiszáradt valami lesz, hanem olyan sárga, roppanós, mint amit olajban sütöttem régen.

ultenic-k10-e-teszt-11.jpg

Milyen előnyei vannak tehát egy ilyen kicsi sütőnek?

Nos az első az energia megtakarítása. Ahogy mondani szokták, a legolcsóbb energia az, amit nem használsz el. Az olvasóim részéről is sokszor felmerül a kérdés, hogy miért jobb ez, mint egy hagyományos légkeveréses sütő. Nos, alapvetően semmiben, kivéve két dolgot, tizedannyi áramot eszik meg, amíg megsüt valami, és negyed annyi idő alatt lesz kész a kaja.

ultenic-k10-e-teszt-12.jpg

Ez a második jelentős érv mellett az idő. Nekem ugyanis abból van állandóan a legkevesebb. Amikor az Ultenic sütőmben sütők, akkor időt takarítok meg, sokat. Mert, mire egy hagyományos légkeveréses sütő felmelegszik 180-200 fokra, addig a kicsi Ultenic sütőmből már kivettem a kaját és boldogan ebédel a család.

Amikor ezt leírom persze mindig jönnek a kifogások, hogy de a légkeverésesbe több fér, ami igaz is. Sőt, nem titok, azt is szoktam használni, mert maikor vendégek jönnek, és velünk együtt vagyunk nyolcan, tízen, akkor az Ultenic 5 literje kevéske. Szóval itt is az a helyzet, mint máshol, ésszel élünk, és megpróbálunk mindent a helyén kezelni és mindent arra használni, amire való.

ultenic-k10-e-teszt-13.jpg

Van még előny, a szagmentesség. Vagyis szag van, hiszen a sülő ételnek van szaga, de én a szagelszívó közelében használom, be szoktam kapcsolni sütés közben, így az a picike szag kimegy a kertbe. Ami viszont egyáltalán nincs az olajszag, amit ki nem állhatok.

Ha valakinek ezek az előnyök még mindig kevésnek tűnnek, akkor utolsóként, de nem utolsó sorban megemlítem az egészségedet, az ereid állapotát meg hasonlókat, amiknek minden szakirodalom szerint jót tesz, hanem cuppog minden kajánk a zsírban meg az olajban.

Ja, és nem, nem vagyok megszállottan egészségmániás, tudom jól, hogy van olyan kaja, amihez kell a zsír, de azt mondom, hogy amihez nem kell, legalább oda ne használjuk.

Összegezzünk!

Ahogy láthatjátok, ez a teszt igazából nem is lett teszt, abban az értelemben, hogy nem kezdtem el az Ultenic K10-E-ben mindenfélét sütni, ugyanis ezt megteszem már több mint egy éve az E nélküli verzióban, amit használok. Más részről viszont teszt ez is, egy tartósteszt

ultenic-k10-e-teszt-14.jpg

tartós, hiszen leírhatom, hogy az Ultenic K10 nem csak akkor, rövid távon hibátlan, amíg egy tesztelő kipróbálja, hanem hibátlan immár több mint egy éve.

A külső borítás nem karcolódik. A műanyag nem fáradt el a hőtől, nem mattult be, nem kezdett el töredezni vagy repedezni. Az érintésérzékeny gombok hibátlanok. A fedlap sem sérül, nem vesztette el a fényét, olyan, mint amikor a dobozából kivettem. Ahogy írtam a kosár tapadásmentes anyaga sem válik le, karcmentes, hibátlan a mai napig.

ultenic-k10-e-teszt-15.jpg

Vagyis a lényeg, az Ultenic sütője egy borzasztó jól sikerült darab és ez alatt a nagyon bő egy év alatt, a nagyon sűrű használat ellenére sem mutatja a fáradás jeleit. Kiindulva a mostani állapotból úgy gondolom, hogy ez lesz a véleményem egy év múlva is, jó eséllyel két év múlva is, szóval, ez a gép egy elég hosszútávú befektetésnek tűnik.

Azt hiszem más okosságot (vagy butaságot) nem tudok írni. Csak annyit, hogy szerintem ezt a 22 500 forintot, amennyibe ez a sütő kerül érdemes rákölteni, nem fogod megbánni!

A végéra már csak a szokásos dolgok maradtak. Ezt a sütőt cseh raktárból szállítják hozzád, ha megrendeled. Ez több dolgot is jelent. Az egyik, hogy nem kell plusz áfát fizetned, a másik, hogy nem vámolják, a harmadik, hogy karácsonyi ajándéknak is tuti lesz! Az ár pedig, ahogy említettem nagyon barátságos, hiszen a BGDB021 kuponkóddal, most a Fekete Péntek akcióban 28 000 forint helyett mindössze 22 450 forint, ami szerintem ajándék ár, vagyis kétszeresen is ajándék, egyrészt annak, aki kapja, másrészt annak, aki megveszi.

A vásárláshoz az alábbi hivatkozásra kattintsatok.

 

Ultenic K10-E airfrayer - Kuponkód: BGDB021

.

.

..

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr8318263957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása