iScooter I10 Max – 750 wattos roller, amire nem kell biztosítás?

Az iScooter i10 Max erős, de mégis olcsón üzemeltethető.

iscooter-i10-max-2.jpg


Nézd meg a rollerről készített videómat is. Ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!


 

Bevezető

Magyarországon az elektromos rollerek helyzete még mindig elég bizonytalan. Nem tudjuk pontosan, hogy milyen szabályok szerint rollerezhetünk majd. A döntés csak nem akar megszületni, a rolleresek meg egy jogi vákuumban használják az eszközüket. Az biztos, hogy már a hatóságok szerint is közlekedési eszköz az e-roller, hiszen alkoholos befolyásoltság alatt nem vezetheted és kell rá kötelező biztosítást is kötni.

Vagyis nem mindegyikre kell biztosítás, de alkohol semmilyen esetben sem lehet a társad rollerezés közben.

Az idei év sem sokat segített a köd eloszlatásában, sőt, egyre több a bizonytalansági tényező. Ez érezhető is, valahogy egyre kevesebben érdeklődnek a rollerek iránt. Érthető az ok, ki tudja, hogy mit és milyen feltételekkel vezethetünk majd.

iscooter-i10-max-21.jpg

A majd a mondat végén egy erős szó, mert az is megválaszolatlan kérdés, hogy mikor. Mert manapság csak lebegtetik a várható szabályokat (amik közel sem véglegesek), de arra pontos időpontot senki nem ad, hogy ezek a szabályok mikor fognak élesedni. 1 év múlva vagy 5 év múlva? Nagyon nem mindegy!

A mai cikkben egy olyan rollert mutatok be, ami jó eséllyel, a jelenleg lebegtetett információk szerint még a könnyített kategóriába esik majd, ám még sem a megszokott faék egyszerűségű, 350 wattos ropi roller kategóriába tartozik, még ha elsőre a külső ezt is sugallja. A specifikáció kecsegtető, az ár extrán baráti, így feltehetjük a kérdést, hol itt az átverés.

iscooter-i10-max-3.jpg

Ebben a cikkben nem csak felteszem a kérdést, meg is válaszolom!


 

iScooter I10 Max - A külső

iscooter-i10-max-1.jpg

Az iScooter I10 Max érdekes megjelenésű elektromos roller, amelynek méretei összehajtott állapotban 117 x 53 x 124 centiméter. A 21,2 kilogrammos tömeg miatt nem tartozik a nagyon könnyű modellek közé, de nehéznek sem mondanám, még viszonylag kényelmesen szállítható. A roller terhelhetősége 120 kilogramm, ami átlagos értéknek számít ebben a kategóriában.

A megjelenés kapcsán azt írtam érdekes. Nem véletlenül használtam ezt a szót, hiszen az iScooter i10 Max első ránézésre olyan, mint egy tipikus ropiroller, és ez eléggé megtévesztő lehet. Ugyanis a forma az, de a beltartalom valami nagyon más. Szóval érdekes a dizájn ilyen szempontból, kivételesen kevesebbet képzelünk bele a cuccba, mint amit valójában tud.

A kormányoszlopon található a központi LCD kijelző, amely még erős napsütésben is egészen jól látható. A kijelzőn nyomon követhetők az alapvető információk: sebesség, akkumulátor töltöttségi szint és a választott üzemmód. Láthatjuk a lámpa bekapcsolt állapotát, illetve azt is, ha az irányjelző működik. Utóbbi működését még egy elég idegesítő csipogás is jelzi.

iscooter-i10-max-22.jpg

A kormány baloldalán találhatók az irányjelzők kapcsolói, itt van az elektromos fék „karja” is. Érdekes, hogy itt baloldalon van az első mechanikus fék karja is, vagyis komolyabb vész esetén a bal kezünkkel egyszerre kell működtetnünk az elektromos fék és a mechanikus fék karjait is. Van még csengőnk is ezen az oldalon. A jobboldalon a gázkar kapott helyet.

Érdekesség, hogy az irányjelzők a kormányvégeken vannak. Ez akár jó is lehetne, ha nem rejtették volna el a fényeket a gumimarkolatba.

iscooter-i10-max-6.jpg

Mielőtt elfelejtem, lényeges, hogy a kormányoszlop magassága nem állítható. Nekem a 184 centimmel még teljesen jó volt, tippem szerint 190 centis magasság felett már lehet, hogy alacsonynak érződik majd.

Ahogy azt jeleztem a fékezést két rendszer szolgálja: az első mechanikus fék és a hátsó elektromos fék. A fékrendszer működtetése egyúttal aktiválja a hátsó lámpa féklámpa funkcióját is, ilyenkor a piros fény villogóba vált.

iscooter-i10-max-7.jpg

A világítási rendszer részeként az első LED fényszóró magassága állítható, így optimalizálható a megvilágított terület. A hátsó LED lámpa természetesen nemcsak féklámpaként, hanem helyzetjelzőként is funkcionál.

A roller összecsukható kivitelű, amit egy a kormányoszlopon található biztonsági reteszes mechanizmus tesz lehetővé. Összecsukott állapotban a kormányoszlop a hátsó sárvédőhöz rögzíthető egy speciális klippel, bár ennek használata némi gyakorlatot igényel. mondjuk ki őszintén, nem sikerült a legjobban.

iscooter-i10-max-14.jpg

A praktikusságot növeli az oldalsó kitámasztó, amely stabil állást biztosít a parkoláshoz, hacsak nem lejt a parkoló, mert ha igen, akkor a kitámasztó magától becsukódik, ahogy a roller elkezd előre gurulni a lejtőn.

A töltőcsatlakozó egy gumidugóval védett nyílás mögött található, ami IP54-es vízvédelmet biztosít. A 10 colos felfújható gumiabroncsok mellett mind elöl, mind hátul lengéscsillapítók találhatók - elöl körülbelül 5 centiméteres, hátul kettős rugózású rendszer -, amelyek a kényelmes használatot szolgálják. A taposófelületet csúszásgátló gumibevonat borítja.

iscooter-i10-max-8.jpg

Az alapcsomaghoz tartozik egy vízálló cipzáras táska, amely tartalmazza a töltőt, egy pót belső gumit, valamint a szereléshez szükséges imbuszkulcsot és egy adaptert (csövet) a kerekek felpumpálásához. A roller összeszerelése egyszerű folyamat, mindössze a kormány felszerelését és hat csavar behelyezését igényli.


 

Specifikáció és szoftver

Ebben a fejezetben szigorúan követem a gyári specifikációban megadott adatokat, az ezektől történő tényleges eltéréseket a tapasztalatok fejezetben fogom leírni!

Az iScooter i10 Max szívét egy 750 wattos villanymotor alkotja, amely 45 km/órás csúcssebesség elérésére képes. A motor teljesítménye elegendő akár 15 fokos emelkedők leküzdésére is. Az energiaellátásról egy 48 voltos, 18 amperórás akkumulátor gondoskodik, amely ideális körülmények között 80-96 kilométeres hatótávolságot biztosít. Az akkumulátor teljes feltöltése 8-9 órát vesz igénybe.

iscooter-i10-max-26.jpg

A roller négy különböző sebességi móddal rendelkezik. A "Walk" üzemmód gyakorlatilag egy tolási asszisztens, amikor a roller mellett sétálunk. Az "ECO" energiatakarékos üzemmód a hatótávolság maximalizálására szolgál. A "D" (Drive) üzemmód kezdő felhasználóknak ajánlott, finomabb gyorsulással és mérsékelt végsebességgel. Az "S" (Sport) üzemmódban érhető el a roller maximális teljesítménye.

A biztonsági felszerelések között megtalálható az elektronikus fék és a dobfék rendszer. A fékrendszer különlegessége, hogy az elektronikus fék már a gázkar elengedésekor minimális automatikus lassítást kezdeményez. A roller IP54-es védettségi besorolással rendelkezik, ami megfelelő védelmet nyújt por és fröccsenő víz ellen.

iscooter-i10-max-25.jpg

A 10 colos pneumatikus gumiabroncsok és a kettős rugózási rendszer együttesen biztosítják az úthibákból adódó rázkódás csillapítását. Az első lengéscsillapító körülbelül 5 centiméteres rugóúttal rendelkezik, míg a hátsó kettős rugózás valamivel merevebb karakterisztikájú, kifejezetten a nagyobb terhelésekre optimalizálva.

A fedélzeti elektronika része a sebességtartó automatika is, amely néhány másodpercnyi állandó sebesség tartása után automatikusan aktiválódik, és hangjelzéssel jelzi működésbe lépését. A rendszer bármely fék használatakor vagy a gázkar állításakor azonnal kikapcsol.

iscooter-i10-max-24.jpg

A roller vezérlését és felügyeletét az iScooter mobilalkalmazás teszi teljessé, amely iOS és Android platformon egyaránt elérhető. Az alkalmazás Bluetooth kapcsolaton keresztül kommunikál a rollerrel, és részletes információkat szolgáltat a működésről.

A felhasználók az alkalmazáson keresztül személyre szabhatják a roller különböző beállításait. ki- illetve bekapcsolhatják a sebességtartó automatikát, illetve beállíthatják, hogy az elektromos hajtás rögtön a gázkar lenyomásakor jelentkezzen, vagy csak akkor, ha előbb lábbal belökjük a rollert.

iscooter-i10-max-23.jpg

Az alkalmazás további hasznos funkciói között megtalálható a roller zárolása, ami extra védelmet nyújt lopás ellen. Ez nyilván csak egy látszat védelem, mert bekapcsolni nem lehet a rollert zárolt állapotban, de ettől a kerekek még gurulnak, szóval lazán el lehet vele rollerezni.


 

Tapasztalatok

Az iScooter i10 Max tesztje során megtettem néhány kilométert városi környezetben, kivittem lakott területen kívüli bringaútra is, ez pedig elegendő időt biztosított a roller képességeinek alapos megismeréséhez. Első benyomásként lényeges, hogy bár a 21,2 kilogrammos tömeg papíron soknak tűnhet, a mindennapi használat során ez nem okozott különösebb nehézséget. Akár vonatra való felszállás sem lesz nehéz feladat vele, az autó csomagtartójába pedig tényleg könnyedén be lehet emelni.

iscooter-i10-max-15.jpg

A roller összecsukási mechanizmusával kapcsolatban vegyesek a tapasztalataim. Bár az alapkoncepció jó, a kormányoszlop hátsó sárvédőhöz történő rögzítése néha problémás volt. A rögzítőklip hajlamos volt elmozdulni, és mivel a klip nem középen, hanem a kormányon jobbra eltolva került elhelyezésre a roller hordozása közben némi ügyességet igényelt a megfelelő egyensúlyi pont megtalálása.

Most jöjjenek a rossz dolgok, ezeket nem akarom a beszámoló végére hagyni, mert elrontaná a szátok ízért, pedig alapvetően nem egy rossz roller az iScooter I10 Max.

iscooter-i10-max-9.jpg

Kezdjük a motorral. Nos, kedves barátaim, ez a motor soha a büdös életben nem volt 750 wattos. Egy gyengébb 500 wattosnak tippelem, maximum a csúcsteljesítmény lehet 750 watt. Azt, hogy mennyire etikus ezt gyári adatnak megadni nem boncolgatom, talán Ti is érzitek, hogy nem az.

Ezzel együtt ez a motor egész jól mozgatta a roller a 90 kilómmal együtt is.

iscooter-i10-max-5.jpg

Amikor megérkezik hozzátok, az iScooter i10 Max a sebesség le van korlátozva 25 kilométer/órára. Vagyis ez a csúcs a sportmódban, drive üzemmódban meg 15, ECO-ban pedig 6 Km/óra. Ha ezeket az értékeket kevésnek érzed, akkor a sebességzárat ki tudod kapcsolni.

A sebességzár kikapcsolásához húzd be a fékkart és gyors egymásutánban nyomd meg ötször a bekapcsológombot. A sebességzár visszakapcsolása ugyanígy történik.

A gyári adatok szerint a maximális sebesség 45 Km/óra, ha a sebességzárat kioldjuk. Nos, ez igaz abban az esetben, ha lejtőn és erős hátszéllel haladsz. Tény, hogy terheletlenül a motor képes annyit forogni, hogy a kilométeróra mutassa a 45-öt, de ha Te is rajta állsz a gépen, akkor ez nem fog összejönni. Sík úton legalábbis semmiképp.

iscooter-i10-max-10.jpg

A kilencven kilómmal (ami ugye elmarad 30 kilóval a maximális terhelhetőségtől) 30-34 kilométer/per órás sebességet tudtam elérni sík úton. Megjegyzem ez sem rossz, kicsit sem, de azért 45-tel kábítani a népet nem túl etikus.

Na, de a lényeg. A motor tehát nem 750 wattos, a végsebesség nem 45 Km/óra, de ettől függetlenül az iScooter I10 Max egy kimondottan élhető jármű. Elég gyors, és nem túlzottan dinamikus. Egy roller esetén, főleg egy napi közlekedésre szánt roller esetén sokkal többre értékelem, ha nem akar minden pillanatban megölni, mint azt, ha megy mint a veszedelem. Az iScooter I10 Max pedig ilyen.

iscooter-i10-max-11.jpg

A sebességtartó automatikát én nem szeretem a rollereken. Az iScooter I10 Max automatikája hamar bekapcsol, szerencsére egy apró sípolással jelzi is ezt. A probléma akkor van, ha sokáig mész egy sebességgel és elfeledkezel róla, hogy az automatika bekapcsolt. Ilyenkor hiába engeded fel a gázkart a roller csak megy tovább. Szerintem balesetveszélyes a dolog, így minden rollernél ki szoktam az automatikát kapcsolni.

A fékrendszer teljesítménye és karakterisztikája az egyik legérdekesebb tapasztalat volt. Az elektronikus fék különösen érzékenynek bizonyult, olyannyira, hogy kezdetben könnyen meglephetett egy-egy váratlan lassítás. Ha együtt használod a mechanikus fékkel, akkor még meglepőbb a fékhatás. Azt javaslom, hogy gyakorold, próbálgasd a féket, szokd meg az erősségét, mert ellenkező esetben egy vészfékezés esetén tuti átrepülsz a kormányon.

iscooter-i10-max-12.jpg

Az biztos, hogy a fékhatás erősségével nem lesz gondod, vagyis olyat nehezen tudok elképzelni, hogy a fék gyengesége miatt ne tudnál megállni.

A futómű teljesítménye NAGYON kellemes meglepetés volt. A 10 colos tömlős kerekek és a kettős rugózás hatékonyan szűrték az út egyenetlenségeit. Még a 90 kg körüli testsúlyom mellett is maradt körülbelül 2,5 centiméteres rugóút az első lengéscsillapítónál, míg a hátsó kettős rugózás keményebb karakterisztikája kiválóan kezelte a nagyobb terhelést. Vasúti sínek keresztezésekor és útpadkák leküzdésekor különösen értékeltem a futómű képességeit.

Az első lengéscsillapító normál használat közben egyszer sem ütött fel, direkt ki kellett provokálnom, hogy a teljes rugóutat kihasználja a lengéscsillapítás.

Az irányjelző rendszert a gyakorlatban kevésbé találtam hasznosnak. A kormányvégeken elhelyezett LED-ek pozíciója nagyon nem ideális, mivel a kezünk és a gumimarkolat többnyire takarja őket. A jelzőfények gumiburkolata hajlamos volt az elmozdulásra, ami tovább csökkentette a rendszer gyakorlati használhatóságát. Összességében az index így sem rossz, de semmiképp nem javaslom, hogy erre hagyatkozva azt hidd, hogy az autósok majd látni fogják, hogy kanyarodni szeretnél.

iscooter-i10-max-13.jpg

Emelkedőkön a roller teljesítménye vegyes képet mutatott. kisebb emelkedőkön nem volt probléma, de a közepes meredekségűek már megizzasztottak az iScooter I10 Max-et. A nagyobb emelkedők megmászásra pedig semmi esélye sem volt, és nem lesz alattad sem, akkor sem, ha fele annyi kiló vagy, mint én. A gyengeség különösen akkor szembetűnő, amikor az akkumulátor töltöttsége 50% alá csökkent. A gyártó által ígért 15%-os emelkedő leküzdése reális értéknek tűnik, de ne számíts rá, hogy ezt száguldva teszed meg, inkább a vánszorgás a szó, amit keresek ennek az állapotnak a bemutatásához.

A világítási rendszer praktikusnak bizonyult az esti közlekedésben. Az első lámpa állítható magassága lehetővé tette az optimális megvilágítást, míg a hátsó lámpa fényereje kellően intenzív volt ahhoz, hogy más közlekedők jól láthassák. Esős időben különösen értékeltem az IP54-es védettséget - a roller problémamentesen viselte a nedves körülményeket. Ami elég vacak, hogy a roller mellé adott táskát csak úgy tudod feltenni, hogy az közvetlenül az első lámpa alá kerül, így, ha lejjebb fordítod a lámpát, akkor a táska kitakarja a fényét.

iscooter-i10-max-19.jpg


 

Konklúzió

iscooter-i10-max-4.jpg

Ahogy láthatjátok az iScooter I10 Max sem lett tökéletes roller. A szokásos „tévesztésekkel”, mint például a megtehető út hossza egy töltéssel már nem is foglalkozom, ezek mind fals adatok és nagyban változhatnak a vezető testsúlyától, a választott sebességtől meg a domborzati viszonyoktól. Maradjunk annyiban, hogy a gyári adat felével általában lehet kalkulálni.

A motor 750 wattja és a maximálisan elérhető sebesség is egy vicc, egyik sem igaz.

iscooter-i10-max-20.jpg

Ezzel együtt az iScooter I10 Max egy igazán jó roller lett. A külső alapján egy egyszerű ropi roller, azonban a tudása ezt a szintet jóval felülmúlja. A rugózás, lengéscsillapítás remek, A fékek erőssége kimagaslóan jó, a gyorsulás egyenletes, nem akar megölni, szerintem sík a 30+ kilométer per órás végsebesség is abszolút vállalható. Nem is értem miért kell azt a 45-öt behazudni.

Az iScooter i10 Max összességében tehát egy igen meggyőző képességű elektromos roller, amely elsősorban a hosszabb távú városi közlekedésre lett optimalizálva. A motor és az akkumulátor kombináció számomra abszolút megfelelő teljesítményt és hatótávolságot biztosít a mindennapi használathoz.

iscooter-i10-max-18.jpg

Az applikációt kicsit feleslegesnek érzem most is, de azért nem rossz, hogy van, legfeljebb nem használod, ha nem érzed fontosnak. Jó, hogy kikapcsolható a tempomat, jó, hogy kikapcsolható az azonnali indítás, de például a lámpát tuti nem az applikációból fogod kapcsolgatni, mert minek is tennéd.

A roller legnagyobb erősségei közé tartozik tehát a kiváló futómű, a megbízható fékrendszer, a 10 colos kerekek és a kettős rugózás és az elektronikus és mechanikus fékek kombinációja.

iscooter-i10-max-17.jpg

Negatívum a klipsz, amivel összecsukott állapotban a kormány a hátsó sárvédőbe akasztható és ide sorolom az indexeket is, amik elhelyezése nem sikerült túl jól. Ezek azonban nem kritikus hiányosságok, inkább csak kényelmi tényezők.

Az i10 Max ideális választás lehet azoknak, akik rendszeresen 5-15 kilométeres távokat tesznek meg városi környezetben, és egy megbízható, jól felszerelt eszközt keresnek. A roller teljesítménye és hatótávolsága lehetővé teszi, hogy valódi alternatívát jelentsen akár a tömegközlekedéssel, akár a személyautóval szemben.

iscooter-i10-max-16.jpg

Ha szeretnéd megvásárolni, akkor a DBBFDI10MAX kuponkóddal most cseh raktárból rendelheted meg 129 700 forintos áron. Szállítási költség, plusz vám vagy áfa nincs, a vételár mindent tartalmaz. Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:

 

iScooter I10 Max elektromos roller

 

Hasonló cikkek oldalunkon

 


 

Gyakori Kérdések és Válaszok

1. Mekkora távolságot tud megtenni az iScooter i10Max egyetlen töltéssel?
Az iScooter i10Max hatótávolsága a gyári adatok szerint 80-96 km, amely természetesen a használati körülményektől, például a terepviszonyoktól, a vezető testsúlyától és a sebességtől függően változhat. Reálisan a megadott adatok felével számolhatunk.

2. Mennyi idő alatt lehet teljesen feltölteni az akkumulátort?
Az iScooter i10Max teljes töltési ideje 8-9 óra, így a legjobb, ha éjszakára töltjük fel, hogy reggelre használatra kész legyen.

3. Használható-e az iScooter i10Max esős időben?
Az iScooter i10Max IP54-es vízállósági besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy ellenáll a fröccsenő víznek és a poros környezetnek. Ennek ellenére nem javasolt erős esőben vagy pocsolyákon való áthajtás.

4. Hány kilogrammot bír el az iScooter i10Max?
Az iScooter i10Max maximális terhelhetősége 120 kg, ami elegendő legtöbb felnőtt számára, akár extra poggyásszal együtt is.

5. Milyen típusú fékrendszert használ az iScooter i10Max?
Az iScooter i10Max rendelkezik egy elektronikus hátsó fékkel és egy első dobfékkel, amelyek együttesen biztonságos fékezést biztosítanak különböző körülmények között.

6. Támogatja-e az iScooter i10Max a mobilalkalmazásokat?
Igen, az i10Max kompatibilis az iScooter alkalmazással, amely lehetővé teszi a sebesség, a megtett távolság és az akkumulátor állapotának ellenőrzését, valamint a tempomat beállítását is.

7. Mekkora a maximális sebessége az iScooter i10Max elektromos rollernek?
Az i10Max maximális sebessége a gyári adatok szerint 45 km/h, a valóságban ez inkább 30-35 kilométer óránként, de ez a sebesség is gyors és élvezetes közlekedést tesz lehetővé a városban vagy könnyebb terepen.

8. Kell kötelező biztosítás az iScooter I10 Max-re?

Ha a sebességkorlát nincs kikapcsolva, akkor nem kell. A iScooter I10 Max tömege 25 kilogramm alatt van, a működési sebessége nem magasabb, mint 25 Km/óra. Tehát jelen szabályok szerint nem kell rá biztosítást kötni.

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz.

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr7218722902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása