ALFAWISE JH-803 fejhallgató teszt - az olcsó Bluetooth-os

Ha home office-ban dolgozol, melletted pedig tombol a család ez lesz a jó megoldás!

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_9.jpg


 

BEVEZETŐ

Meglehetősen régóta gondolkoztam egy Bluetooth füles beszerzésén. Kábelesből van otthon több is, akad fülbedugós Xiaomi, hagyományos formájú Sennheiser, még egy hatalmas USB-s gamer füles is, ami dübörög meg virtuálisan 7.1-et tud, de nem használom egyiket sem. Fent vannak a polc tetején és utálom levenni őket, mert a kábelek valahogy mindig mindenbe belegabalyodnak az asztalon. Ráadásul nem használom őket egész nap. Hirtelen meg akarok hallgatni valami zenét, megnézni egy videót, de a kölköket éppen lefektettük. Nekem ilyenkor pssszzztttt a nevem, legalábbis párom így szólít, én meg hallgatok rá, és keresek egy fülest gyorsan. Illetve már nem keresek, hagyom a fenébe az egészet, mert mire előkaparom, kibogozom a madzagot, bedugom a gépbe addig elmegy a kedvem az egésztől.

Alfawise JH - 803 Foldable Bluetooth Headset Stereo Gaming Headphones with Mic- Black

Aztán jött az ötlet, van otthon egy Bluetooth stickem, USB-s persze, azt be tudom dugni az asztali gép seggébe, veszek mellé egy Bluetooth fülest, lehetőleg nem egy batár nagy darabot és meg van oldva a problémám. Sőt, ha megveszem, akkor mindenféle varázslat nélkül tudom majd használni a még mindig csodás Xiaomi notebookom, a még csodásabb Xiaomi telefonom, és az azoknál is csodásabb Xiaomi tabletem mellé.

Alfawise JH - 803 Foldable Bluetooth Headset Stereo Gaming Headphones with Mic- Black

A gondolatot tett követte, elkezdtem nézni a Xiaomi füleseket, de valahogy a végén mégis az Alfawise-nál kötöttem ki. Előző cikkemben már írtam, hogy egyre inkább figyelek a gyártó termékeire, mert a kezdeti botlások után egész remek portékákat dobnak piacra, ráadásul nevetségesen olcsón. A bizalmam minden vásárlással csak erősödik a névben. Arról ne is szóljunk, hogy mivel az Alfawise a GearBest webáruház saját márkája, én pedig bensőséges viszonyt ápolok a GearBesttel egy jó pont lesz, ha cikket is írok róla. Szóval a lényeg, találtam egy fülest, ami meglepően olcsó volt, az értékelések szerint meglepően jó, és papírforma szerint megfelelt az ízlésemnek. Ez volt az Alfawise JH-803, ami megérkezett és használom is már közel egy hónapja. Hogy bevált-e, illetve mi a véleményem ennyi idő után róla, az a cikkből ki fog derülni.


 

CSOMAGOLÁS

Egy fülesről nem lehet túl sokat írni, igazából annyi is elég lenne, hogy ha megkérdezik milyen, akkor azt válaszolom, hogy jó. De, ha már arra vállalkoztam, hogy írok egy cikket, akkor mégis kell néhány mondat, ugye.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_1.jpg

Nos, a csomagolás, legalábbis a külső szürke doboz igazán bizalomgerjesztő. Szerencsére a bazári külső, ami a kínai termékeket régebben jellemezte már a múlté. Ez a csomagolás bármelyik neves gyártónak becsületére válna, visszafogott, de a iszonyú informatív. Látjuk a fülest kinyitott és becsukott állapotban és elolvashatjuk az összes lényeges képességet is. Piros pont a doboznak.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_2.jpg

Belül már nem ennyire rózsás a helyzet, kiütközik a spórolás a vékony, nyeklő-nyakló műanyag ágyon, amiben a JH-803 fekszik. Tartozék sincs sok, kapunk egy USB kábelt a töltéshez, egy jack-jack kábelt a vezetékes kapcsolathoz és egy leírást a használathoz. Ez négy európai plusz kínai nyelven mondja el hogy használjuk a cuccot. Nem bonyolult, majd le is írom alább, hogy ezt már ne kelljen elolvasnotok, ha megveszitek.


 

KÜLSŐ

Ha nem haragszotok az olyan bullshit marketing szövegeket, amiket a leírásban találhatunk inkább hanyagolnám. Az, hogy a párnán található borítás az emberi bőrt imitálja, hogy sokáig viselhessük kényelmesen a fülest nem releváns információ, ráadásul nem is igaz. Nekem ilyen bőröm sosem volt, talán pelenkás koromban, ha édesanyám túl sok popsikrémet kent rám.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_5_1.jpg

Ami viszont fontos, hogy az Alfawise JH-803 baromi kényelmes viselet (nem csak a bőr miatt). A fejtetőn a pánt hossza természetesen állítható, így, ha a természet nem áldott meg orbitális koponyamérettel, akkor biztos a fejedre tudod igazítani. A felső rész is párnázott, így a hajad is olyan borítással érintkezik, ami az emberi bőrt imitálja. Kisgyerekként nagyon szerettem nagymamám ölében feküdni, néztük a tévét, ő pedig finoman kurkászott a hajamban. Imádtam! Na az Alfawise JH-803 nem ilyen, hiába a finom bőr. Mondjuk az a javára írható, hogy nem töri fel a fejtetőt.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_4.jpg

A pánton lefelé haladva elérkezünk a hangsugárzók dobozaiig, amik csuklós pánttal csatlakoznak a felső részhez. Ezen a pánton a sugárzókat be is hajthatjuk és el is fordíthatjuk. A behajtás a könnyebb elcsomagolást segíti, az elforgatás révén pedig tökéletesen követi a fej vonalát és úgy simul rá a fejünkre és persze a fülünkre, hogy a környezetből szinte semmilyen zaj nem jut be.

Maguk a párnák, emberi bőr ide vagy oda nagyon kényelmesek. Azt gondolom, hogy átlagos fülmérettel rendelkezem, pasiként inkább az átlag tetejét karcolhatom. Ezzel a fülkagylóval elégedett vagyok, már csak azért is, mert az Alfawise JH-803 is úgy számolt, hogy a párnának ezt a méretet még tudni kell körül ölelni. A párnákon belül, a tényleges hangsugárzó résznél vékony szivaccsal ellátott szövet van, ezeken az L és az R betű, nehogy véletlenül fordítva vegyük fel a fülest.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_10.jpg

A kezelőszerveket, konkrétan három gombot a jobboldali hangsugárzón találjuk meg. Ezek alapértelmezetten a ki- és bekapcsoló gomb, emellett pedig két oldalon egy hangerő növelő és csökkentő gomb. Ezen az oldalon találjuk még az USB csatlakozót és a jack csatlakozót is.

A külsőről összességében elmondható, hogy rendkívül megnyerő. Nagyon jó az anyagok fogása és minősége, az összeszerelés percíz. A füles egyetlen porcikáján sem érezzük, hogy szét akarna esni, így a doboz után a gyártás minősége megkapja a második pirospontot.


 

HASZNÁLAT

Alapvetően egy Bluetooth fülest zenehallgatásra szoktunk használni. Profi gamerek egy ilyen szerkezet tudását kevésnek tartanák. Ismét csak azt kell írnom, hogy a gyári adatokat inkább hanyagoljuk, leírom inkább a tapasztalataimat!

Amikor először a fejemre tettem az Alfawise JH-803-mat, az első meglepetés a kényelem miatt volt, a második a csend miatt. A párnák tényleg hatékonyan zárják ki a külső zajokat, így tényleg nem humoroskodni akarok, amikor azt írom, hogy vigyázz, ha utcán használod, Te ne lépj az érkező HÉV elé!

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_11.jpg

Ahogy feljebb írtam a jobb oldalon három gombot találunk. Ezeknek a gomboknak különböző funkcióik vannak, ha zenét hallgatunk és ha telefonálunk. Ezek a funkciók részben csak akkor élnek, ha Bluetooth üzemmódban vagyunk.

Ha zenét hallgatunk, akkor a bekapcsoló gomb egyszeri megnyomásával állíthatjuk meg majd még egy nyomással indíthatjuk el a lejátszást. Ha a – gombot nyomkodjuk csökken a hangerő, de ha nyomva tartjuk, akkor a lejátszás az előző számra ugrik. A + gombbal természetesen pont az ellenkező történik, vagy hangosodik a zene vagy a következő számra ugorhatunk.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_7.jpg

Ha csörög a telefon, akkor a bekapcsoló gombot megnyomva „vehetjük” fel, majd ezzel a gombbal fejezhetjük be a beszélgetést. Ha csörög a telefon, de nem akarunk beszélgetni kétszer kell megnyomnunk a bekapcsoló gombot. Ha telefonálni szeretnénk, akkor az utolsó számot tudjuk felhívni úgy, hogy kétszer nyomjuk meg a bekapcsoló gombot. Ezeket természetesen ki is próbáltam, nálam minden funkció működött, ahogy az le vagyon írva.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_3.jpg

Fontos dolog, hogy a fülesbe egy 400 mAh kapacitású, vagyis egészen méretes darab került. Ennek köszönhetően a gyártó 15 órára saccolja az akkumulátoros működést. Nem mértem le, mert egyszerre nem használom ennyi ideig a fülhallgatót, de sacc per kb. igaz lehet. Eddig egyszer sem kellett azért töltőre dugnom mert lemerült, inkább csak amikor már úgy érzem nagyon régen töltöttem fel, akkor adok neki egy kis kakaót.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_6.jpg

Hangminőség. No, hát az a helyzet, hogy én alapvetően nem sokat várom egy Bluetooth fejhallgatótól, már csak a technológia miatt sem. MP3-mat hallgatunk, sokszor Youtube-ról jön a zene, mind le van butítva, agyon van tömörítve. A Bluetooth amúgy sem igazán jó másra, azt mondom, ha igényes vagy és minőséget akarsz, akkor maradj a kábelnél.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_12.jpg

Mivel nem vártam túl sokat kellemesen csalódtam. Bár, mint hasonló kategóriájú fajhallgatónál a középből kicsit sok van, bőven kapunk mélyet is, dinamikát is, a magas hangok pedig egészen szépen csilingelnek. Érdekes módon a legnagyobb hiányosság talán az énekhang közvetítésénél van, én legalábbis így éreztem. Megvallom őszintén, a rockzene elkötelezett híve vagyok, leginkább ilyen darabokat hallgatok, igaz a Queentől a Motörheadig mindent. Ebben a stílusban sok a gitár, sok az ének és ciripelnek a cintányérok is eleget, szóval megvan minden, ami véleményem szerint egy jó teszthez kell. Az Alfawise JH-803-at használva ez a stílus teljesen kielégítően szólt, így gondolom egy kevésbé összetett popzene sem fog majd ki rajta. Összegezzünk!


 

ÖSSZEGZÉS

Megjött az Alfawise JH-803 én pedig megbetegedtem. Nem szerettem volna megfertőzni a családot (persze sikerült), így beköltöztem a kisszobába a tabletem, egy hektó forró tea és egy két vödörnyi vitamin társaságában. A hátonfekvés edzések közben alkalmam nyílt minden módon kipróbálni a fülest. Zenét hallgattam, filmet néztem, játszottam, telefonáltam, négy nap alatt volt időm mindenre, sokszor órákon át a fejemen volt, előfordult hogy így aludtam el.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_5.jpg

Nem, véletlenül sem állítom, hogy az Alfawise JH-803 egy hifi fejhallgató, attól nagyon messze van. Ennek ellenére, ahogy a feljebb leírtakból valószínűleg nektek is világos lett, maradéktalanul elégedett vagyok vele. Kényelmes, a lehetőségekhez képest jól szól, az összeszerelés és a felhasznált anyagok minőséges példásan jó. Talán nem túlzok, ha azt állítom, ha valaki az Alfawise nevet kicserélné mondjuk Sonyra egy percig nem gyanakodnék, hogy csalás történt.

cikkek_2019_februar_alfawise_jh-803_fejhallgato_teszt_alfawise_jh-803_8.jpg

Ez a minőség már csak azért is érdekes, mert az Alfawise JH-803 ára több mint barátságos. Emiatt is esett rá a választásom, ki akartam próbálni a cég termékét, bíztam bennük és most már nyugodtan kijelenthetem nem kellett csalódnom.

Az Alfawise JH-803 Bluetooth headset ára jelenleg 19,99 dollár, vagyis nagyjából 6600 forint, és ennek minden fillérjét megéri! Itt tudod kosárba tenni: 

Alfawise JH-803 Bluetooth fejhallgató

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr5115581016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása