A zasszony imádja – Xiaomi elektromos felmosó teszt

A Xiaomi Jimmy HW8 Pro tökéletes megoldásnak tűnt, és végül az is lett.

jimmy-hw8-pro-teszt-22.jpg


 

Bevezető

A párom meglehetősen régen nyúzott már, hogy vegyek neki valami felmosót, ami képes tényleg felmosni, nem úgy, mint a robotporszívók MOP-ja. Kinéztem több félét, volt közöttük gőztisztító, állóporszívóra hajazó, meg ezek keveréke is.

Mivel idén állóporszívó terén is Xiaomira, egészen pontosan a Xiaomi Jimmy H8 Pro-ra váltottunk, és az nagyon bevált, adta magát a lehetőség, hogy körülnézzek a cég felmosói között is. Így esett a választás a Jimmy HW8 Pro-ra, ami egészen új darab a gyártó kínálatában.

jimmy-hw8-pro-teszt-1.jpg

Megvettem, a futár meghozta, átadtam páromnak, de az eufória elmaradt. Napokig állt szegény a dobozban, nekem kellett kicsomagolnom, összerakni, felállítani a talpra.

Később aztán megváltozott a helyzet, olyannyira, hogy életem párja közölte vele, hogy ezt a cikket ő szeretné megírni. Az ígéretet tett követte, így a tapasztalatokkal és használattal kapcsolatos fejezet nem az én művem lesz, első kézből tudjátok meg milyen a Jimmy HW8 Pro felmosót használni.


 

Csomagolás és tartozékok

jimmy-hw8-pro-teszt-7.jpg

Nem meglepő, hogy a csomagolás minőségi, nem a gagyi szakadós karton. Egy Xiaomi produktumról beszélünk, vagyis adja magát a dolog. Bent őrült mennyiségű tartozékot nem találunk.

jimmy-hw8-pro-teszt-8.jpg

A feltétlen szükséges dolgokon, mint a gépen, a talpon, a tartályokon, az akkumulátoron és a töltőn kívül csak egy tartalék forgókefe (vagyis ebben az esetben inkább MOP), annak a talpra szerelhető tartója és egy flakon tisztítószer kerül elő.

jimmy-hw8-pro-teszt-6.jpg


 

Külső

jimmy-hw8-pro-teszt-15.jpg

A minőségről sokat nem szeretnék írni, hiszen ez egy elég drága masina (legalábbis a kínai termékek között), ráadásul Xiaomi is, vagyis a műanyagok és az összeszerelés kifogástalan. Ez érvényes az alapgép burkolatára és a tartályokra is, meg úgy minden másra is.

jimmy-hw8-pro-teszt-9.jpg

A Jimmy HW8 Pro első ránézésre nem igazán különbözik egy állóporszívótól. Amik feltűnően nem porszívósok, azok a víztartályok, amiket egy sima porszívón nem találunk meg. Itt azonban van kettő is. Egy kicsi hátul, és egy jóval nagyobb elől.

A forma, ahogy feljebb írtam tipikus állóporszívós, és ez nem véletlen, de az okáról majd a következő fejezetben írok.

Alul a megszokott motoros kefe – vagyis még mindig inkább MOP -, felette viszont már kicsit borul az elrendezés. A porszívóknál egy hosszabb toldócső jön ilyenkor, aztán felül a motort, portartályt tartalmazó rész.

jimmy-hw8-pro-teszt-10.jpg

A WP8 esetén azonban alul van a motoros rész, felette egy toldócső, aminek viszont nincs szerepe a szívásban, csak a gépet tartja. A csere oka egyszerű. A Jimmy HW8 Pro-ban ugyanis ott vannak a víztartályok, amik jócskán növelik a gép tömegét. Ha ez felül lenne, akkor izomból kéne tartanunk a masinát, a vizet meg mindent, elég fárasztó lenne.

A drága állóporszívókhoz képest a vezérlés is egyszerű. A kijelző az elülső víztartály fölé került, így jóval nagyobb, mint a porszívóknál megszokott OLED panelek. Fent három gombot találunk, ebből kettő a nyél tetején, egy pedig alul helyezkedik el.

jimmy-hw8-pro-teszt-11.jpg

Nem szóltam még a talpról, ami tartogatott egy kellemes meglepetést.

A Jimmy H8 Pro porszívónkkal kapcsolatban csak egy dologba tudok belekötni, a használat során kiderült, hogy nem ártott volna, ha a tartó talpon keresztül tölteni is lehet.

Kicsit macerás a kábelt bedugdosni. Igaz, a porszívóhoz adtak egy külső akkutöltőt is, szóval, ha kiveszem belőle az akkumulátort, és beteszem a töltőbe ott is tölthetem, de ez semmivel sem egyszerűbb megoldás, mint hogy a gép seggébe dugdosok egy madzagot.

jimmy-hw8-pro-teszt-14.jpg

A Jimmy HW8 Pro esetén ezzel már nincs probléma, ugyanis a talp nem csak tartja, hanem tölti is a gépet. Vagyis nincs kábel dugdosás, csak felállítom a gépet a használat után a talpra, és elindul a töltés.


 

Tudás, képességek

Kezdjük a száraz adatokkal, aztán kicsit merüljünk bele a használatba is!

A gép egy 3 az egyben masina, ami azt jelenti, hogy porszívózik (akár víz nélkül is), MOP-pal sikálja a padlót és persze vízzel felmos.

jimmy-hw8-pro-teszt-12.jpg

A gyári adatok szerint a szívóerő 15 000 Pa, ami egy erős középkategóriás állóporszívó képességével vetekszik. A gépben található akkumulátor 3000 mAh kapacitású, ez a papírforma szerint 35 perces üzemidőt tesz lehetővé normál módban, és 25 percet, ha maximális teljesítménnyel takarítunk. Hogy ez az idő a gyakorlatban mire elég, életem párja élménybeszámolójából, a tapasztalatok fejezetből kiderül majd.

jimmy-hw8-pro-teszt-2.jpg

Írtam, hogy a gépen két víztartály található. Ebből következik, hogy működés közben külön választja a tiszta és a koszos vizet. A mosószeres tiszta víz a hátsó 0,45 literes tartályban van, míg a koszos elől gyűlik egy 0,35 literes tartályban.

Ebben a nagyobb tartályban természetesen nem találunk porzsákot vagy hasonlót, viszont van benne egy úszó, ami megakadályozza, hogy a motorba víz kerüljön. Ha nem ürítjük időben a tartályt, vagy nem megfelelő, habzó mosószert használunk, akkor jól jön ez a védelem.

jimmy-hw8-pro-teszt-3.jpg

Ahogy jeleztem, a kijelző nem a nyélen, hanem az előlapon, a koszos vizet tartalmazó tartály felett van. Ezen elég sok adat érhető el. Látjuk az akku töltöttségét (töltés közben animálva), látjuk a takarítási módot, azt is, ha kiürüt a tisztavizes tartály, és azt is, ha megtelt a koszosvizes tároló.

Ez utóbbit nem csak kijelzi a felmosó, hanem hangos csipogás mellett a motort is leállítja, nehogy víz kerüljön turbinába vagy a motorba. Ezen kívül még egy error jelzés van, például olyan esetre, ha megszorul a motoros fejben a MOP.

A vezérlés a nyél három gombjával történik. Az egyik a ki- és bekapcsoló, a másik a módváltó, ezek vannak felül. A nyél alján találjuk a víz spriccelésére szolgáló ravaszt.

A működés tehát egyszerű. Feltesszük az üres tartályt előre, a mosószerest hátra. Ha még nincs bent az akkumulátor, akkor azt betesszük a tisztavizes tartály fölött található fedél alá. Bekapcsoljuk a gépet, a ravasszal adagoljuk a padlóra a vizet, és tologatjuk a lakásban, a padlón, ahol fel akarunk mosni.

jimmy-hw8-pro-teszt-4.jpg

Azt gondoltam, hogy vízhasználat lényegében egy folyamatos spriccelést jelent használat közben, de kiderült, hogy közel sem így van. A vizet spriccelhetjük a különösen szennyezett részekre, leszáradt foltokra, de alapvetően inkább az a lényeg, hogy a MOP-ot nedvesen tartsuk takarítás közben.

Nos, akkor eddig tartottak a kötelező körök és információk, innen pedig egy fejezet erejéig átadom a szót a ház asszonyának, vagyis annak, aki a gépet használja. Szerintem hasznos információkat kaptok tőle, de megígérte, ha lesznek további kérdések, akkor azokra is szívesen válaszol majd.

jimmy-hw8-pro-teszt-5.jpg

Szóval, ha kérdés van, ültesse mindenki a saját asszonykáját a monitor elé, hogy feltehesse a kérdéseket, a hölgyek egymás között jobban meg tudják beszélni a fontos dolgokat!


 

Tapasztalatok első kézből

Egykor azt mondtam, hogy a Dilbea T6 állóporszívó a barátom lett, nos ő azóta már anyukám barátja, és mi újítottunk  egy Xiaomi Jimmy H8 Pro-t, amivel/akivel még szorosabb barátság szövődött. Hát, ha ők barátok lettek, akkor a Jimmy HW8 Pro felmosó masina egyenesen az új szerelmem (bocsi, drágám…).

jimmy-hw8-pro-teszt-21.jpg

A történetünk úgy kezdődött, hogy nagyobb házba költöztünk, a gyerekek 3,5 évesek lettek, ezzel az udvarról behozott homok, sár, beazonosíthatatlan kosz stb. mennyisége is meghatványozódott, a szétkent, szétmaszatolt cuccokról ne is beszéljünk, így a szipi-szupi új porszívó mellett vágyakozni kezdtem a felmosás könnyítésére is.

Szemezgettem a különböző gőztisztítókkal, de hiába aquastopos a laminált padlónk, mégsem mertem bevállalni, arról nem beszélve, hogy ezek közül az igazán hatékonyak mind vezetékesek.

jimmy-hw8-pro-teszt-24.jpg

És akkor megérkezett Ő, a Jimmy HW8 Pro mop. Bevallom, amikor emberem letette elém, hogy itt van újabb kívánságod tárgya, felvont szemöldökkel jártam körbe, nem sok bizalmat szavaztam neki, igazából napokig hozzá sem nyúltam, nem éreztem a lüktetést, hogy én ez most azonnal ki akarom próbálni. De emberem csak nyúzott, hogy próbáljam már ki.

Így hát rászántam magamat a beüzemelésre, fanyalogva nézegettem a kb. fél literes vizes tartályát, hogy most akkor percenként vizet cserélek majd, és csak még jobban szétmaszatolom a koszt, vagy mégis mire lesz elég? Feltöltöttem a tartályt, és egy alaposabb porszívózás után nekiláttam a felmosásnak.

jimmy-hw8-pro-teszt-17.jpg

Az eredmény döbbenetes volt, álmomban nem gondoltam volna, hogy ilyen hatékony ez a masina!

A Jimmy HW8 Pro mop külsőre úgy néz ki, mint az akkus álló porszívók, annyi különbséggel, hogy elöl található rajta egy vízgyűjtő tartály, hátul pedig a tiszta- vagy felmosószeres víztartály. Maga a felmosófej pedig szintén nagyon hasonló a porszívókéhoz.

jimmy-hw8-pro-teszt-25.jpg

A vizet manuálisan, a fogantyú alatt található kis billentyűt nyomogatva, de motoros pumpa által pumpálva ( „vízipisztolyozva”) juttatjuk a padlóra, így a mennyiségét is mi szabályozzuk. Mintha csak porszívóznánk, szépen tologatjuk a gépet, ami  egyébként vissza is szívja a kispriccelt víz jórészét, ami az elülső tartályban landol.

Egy kb. 15 m2-es konyha-étkező részen tettem az első próbát, és mint ahogy említettem egy alapos porszívózás után álltam neki. Bár úgy gondoltam, hogy bőséggel nyomom kifelé a vizet, az a tartályból mégsem akaródzott kifogyni. Kb. 300 ml vizet használtam el végül.

jimmy-hw8-pro-teszt-18.jpg

De, amitől letettem az állam az a vízgyűjtő tartály látványa volt: nagyjából 2 deci tömény iszap! És ez rá is világított a mop nagyszerűségére: Jóval kevesebb vizet használok, mint egy normál felmosásnál, hiszen egy felmosó vödörbe 5-10 l víz megy bele, míg ezzel a géppel az egész házat felmosva, tehát nagyjából 80 m2 padlófelületen 1 liter víz fogyott el!

A tiszta és a koszos víz nem keveredik, ami szintén növeli a hatékonyságot, a letapadt sarat, homokot, amit esetleg szárazon a porszívó nem tudott felszedni, azt a víz feloldja, és a gép fel is szívja, nem csak kenegeti tovább a piszkot. Gyorsan szárad, hiszen eleve kevés vizet juttatok ki, aminek egy része még vissza is kerül a felmosó koszos vizet gyűjtő tartályába.

jimmy-hw8-pro-teszt-26.jpg

Éppen ezért fapadlón és laminált padlón is bátran használható, illetve magas páratartalom mellett is jó szolgálatot tesz, amikor egyébként a hagyományos felmosás után nagyon lassan, nehezen szárad fel a vizes padló. Az akksija is nagyon jól bírja, 10-15% még marad is általában, miután az egész házat felmosom.

Egy szó, mint száz nagyon meggyőzött a Jimmy HW8 Pro mop, oly annyira, hogy amióta kipróbáltam, mint egy tv-shopos ügynök, úgy reklámozom és áradozok róla a családi és baráti körben.

jimmy-hw8-pro-teszt-20.jpg

Egy-két gyakorlati tanácsot megosztanék veletek. A használati utasítás is felhívja a figyelmet, hogy mindig ürítsük ki és mossuk ki a gyűjtőtartályt, valamint a hozzátartozó szűrőt is tisztítsuk meg, és én is erre biztatok mindenkit, aki ilyen mopot vásárol, ugyanis a kicsi, zárt gyűjtőben nagyon hamar bebüdösödik a piszkos víz.

Ezt akkor se hanyagoljuk el, ha épp csak egy pohár kiömlött üdítő után takarítunk, vagy csak néhány sáros lábnyomot mosunk fel. Tényleg nagyon egyszerű és nem időigényes mutatvány, viszont a kellemetlen szagoktól megkímél minket.

jimmy-hw8-pro-teszt-28.jpg

A gyártó mellékel egy flakon tisztitó folyadékot is, amit fele-fele arányban kell hígítani vízzel, az illata egész kellemes, lényegében alig érezhető. Viszont szerintem egy kicsit foltosan szárad a laminált padlón, pedig szálirányban is mostam fel, mégsem makulátlan, igaz nem is olyan vészes.

Sajnos, nem lehet bármilyen tisztítószert alkalmazni, a nagyon habzó szereket kerülni kell (már pedig a hagyományos felmosószerek többsége bizony nem kicsit habzik), mert a hab bejuthat a motorba és károsíthatja azt.  Úgyhogy elkezdtem keresni a tökéletes megoldást, amitől selyemfényű marad a laminált padló is.

jimmy-hw8-pro-teszt-16.jpg

Egy viszonylag drága, padlótisztításra specializálódott márka saját mopjához való tisztítószerre esett a választásom. Ezt hígítás nélkül javasolja használni a gyártó, de sajnos a habképződés miatt muszáj volt ezt is felvizezni, valószínűleg emiatt a végeredemény sem taglózott le, ha az ár-érték arányt is tekintem, akkor pedig végképp nem.

A legjobban annak örültem volna, ha valamilyen módon a régi, jól bevált tisztító-ápolószeremet használhattam volna.

jimmy-hw8-pro-teszt-31.jpg

Mivel a hagyományos felmosáshoz használt tisztítószerem (Alex méhviaszos padlóápoló) nem habosodik extrémen, ezért gondoltam, hogy megpróbálom a mennyiséget arányosan a Jimmy HW8 Pro mophoz igazítani. Így hát felkerekedtem, hogy utazást tegyek a szürkeállományom legmélyebb bugyraiban.

A piszkos fantáziák ösvényén túl, még jóval a pszichopata gondolotok zugai után, a legsötétebb kicsi lyukból előbányásztam az erősen megkopott általános iskolai kémia ismereteimet, és koncentráció, illetve tömegszázalék számolgatásra adtam a fejemet. De megérte, mert működött! Nem csak tiszta, de fényes is lett a padló, és nem vágta haza a csoda mopomat sem!

jimmy-hw8-pro-teszt-27.jpg

Az akkus porszívók, bár a mindennapi életünk részei lettek, azért a klasszik „nagy” porszívózást nem váltják ki, és hetente, két hetente, havonta, mikor, hogy alakul, azért a régi, jól bevált porszívómat is használom. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy a HW8 Pro nem fogja a normál felmosást kiszorítani az életünkből.

Még tesztelem, de egyelőre még nem éreztem szükségét, hogy újból elővegyem a mosókonyhába száműzött vödröt és a felmosó fát, még az okot sem tudom elképzelni, amiért újra használnom kéne ezeket.

jimmy-hw8-pro-teszt-29.jpg

A Jimmy HW8 Pro mopot nagyon jó szívvel ajánlom kisgyerekes, háziállatot lakásban tartó családoknak. Ezekben a járványzivataros időkben egy kis fertőtlenítőszerrel kombinálva (bár az arányokat és a megfelelő szert még nem kísérleteztem ki) is nagyon hasznos lehet, akár még kisebb-nagyobb irodákban, szolgáltató helyiségekben is.


 

Konklúzió

Nem egy szokványos cikk lett ez, hiszen nem egyedül írtam meg, de úgy érzem ez a kis furcsaság javára vált. A tapasztalatokhoz viszont hozzá tennék én is valamit.

A fiaink, ahogy olvashattátok 3,5 évesek. Sajnos előfordul NÉHA, hogy ebédelés, vacsorázás közben véletlenül kiborul egy pohár víz. Eddig a menet a következő volt.

Ha kéznél volt a nyeles felmosó, akkor azzal feltöröltük/tem a vizet. Ha nem volt kéznél, akkor papírtörölköző hegyek és konyharuha volt a megoldás. Gondolom már kitaláltátok, amióta ott áll az állandóan feltöltött MOP azt kapom elő, és a padlón tócsában álló 2-3 deci víz nagyjából 10 másodperc alatt a gép tartályában végzi.

jimmy-hw8-pro-teszt-23.jpg

A konklúzió tehát a következő:

Ha párom nem nyüstöl, hogy kell neki valami felmosó, akkor a büdös életben nem veszem meg, annyira feleslegesnek éreztem. Aztán megjött, és meg azon gondolkoztam, hogy miért kellett kiadnom egy vagyont rá, ha nem is használjuk. Komolyan megfordult a fejemben, hogy felteszem a jófogásra…

jimmy-hw8-pro-teszt-32.jpg

Aztán megváltozott minden. Egyik nap, munka után felmentem a lakásba, és a párom azzal fogadott, hogy végre kipróbálta a gépet, és szerelmes belé. Ez rám nézve nem sok jót jelentett, de annyit mindenképp, hogy kaptam egy nagy csókot cserébe, hogy megvettem. Na, meg persze annyit is, hogy ennek a cikknek egy részét nem nekem kellett megírni.

Amióta életem párja, társam a bajukban elkezdte használni a HW8 Pro-t, szinte nincs olyan nap, hogy ne kerülne elő a lakhelyéről, a gardróbból. A feleslegesnek hitt masina a leggyakrabban használttá vált, ami szerintem nekem okozta a legnagyobb meglepetést!

Oké, ahogy lenni szokott a végére maradt az ár, vagyis, hogy mennyibe került egy kis örömöt okoznom gyermekeim anyjának. Nos, nem olcsó mulatság a Jimmy HW8 Pro, hiszen kuponnal együtt 97 ezer forintot kérnek érte.

jimmy-hw8-pro-teszt-30.jpg

Pici vígasz, hogy a szállítás EU raktárból történik és ingyenes. Az érkezési idő 5-7 munkanap csak. Azt, hogy ez kinek fér bele, kinek nem mindenkinek magának kell tudnia. Én csak annyit tudok, hogy ha valakinek belefér és megveszi, akkor nem fog csalódni benne. Ha pedig Te, kedves férfitársam a zasszonyt leped meg vele garantált lesz a siker! �

A vásárláshoz használd a JIMMYHW8PRO kuponkódot. Az oldalon látható árnál több költséggel nem kell számolnod, nem lesz se plusz vám, se plusz áfa, de még vámkezelés sem, jön a futár, a kezedbe nyomja, és ennyi.

Vásárlás ide kattintva:

Xiaomi Jimmy HW8 Pro elektromos MOP

.

Ha esetleg a felmosás mellé elég 7000 Pa szívóerő, akkor 81 ezer forintért itt a Jimmy HW8 is:

Xiaomi Jimmy HW8 elektromos MOP

.

.

.

.

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr7816669272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása