Mit tud ma egy 60 ezres robotporszívó - Liectroux C30B teszt

Természetesen mindenki a legjobbat szeretné. Mosson fel, ismerje fel és ne kenje szét a kutyakakit, ne essen le a lépcsőn, ne kelljen portartályt üríteni. Megértem a dolgot, én is ezt szeretném, de vannak esetek, amikor felesleges ez a tudás, mert csak annyi a vágyam, hogy a munka kezdetekor tiszta legyen az irodám padlója.

lietroux-c30b-teszt-10.jpg

Akik követik munkásságom tudják, hogy idén nyár végén készült el végre a nagyon várt irodám. Sok-sok munkám van benne, hogy végre olyan helyen dolgozhatok, ahol van sok fény, van jó levegő, és minden rendelkezésemre áll a gyors és hatékony munkához.

lietroux-c30b-teszt-1.jpg

Nos, ebbe az irodába szerettem volna egy egyszerű, olcsó, strapabíró porszívót magamnak, olyat, amit minden este elindíthatok a munka végeztével, és amikor én már vacsorázok vagy a szokásos 12 órás műszak után bambán bámulom a tévét ő kitakarít helyettem.

Így esett a választásom a Liectroux C30B-re, ami papírforma alapján tudta azt, amit vártam tőle, és nem került sokba.

lietroux-c30b-teszt-8.jpg

Oké, de mit szerettem volna?

  • Elsőként nagy szívóerőt, hogy a porszívózás hatékony legyen. Elég sok cuccal dolgozom, sokat csomagolok ki mindenféle dolgokat, néha lézerrel gravírozok vagy vágok ki dolgokat, szóval állandóan akad kosz a földön, néha nem is kevés.

Őszintén megmondom lusta vagyok, az asztalokról is hajlamos vagyok mindent a földre söpörni, főleg, amióta nap végén nem nekem kell összeporszívóznom.

  • Legyen hatékony a takarítás. A minimum ebben az esetben, hogy legyen oldalkefe és hengerkefe is, de a Liectroux C30B erre is rátett egy lapáttal, ugyanis két oldalkeféje van, és persze van hengerkefe is.

lietroux-c30b-teszt-12.jpg

  • Legyen nagy a portartály. Nem akartam drága önürítős dokkolóval szerelt gépet, felesleges lett volna, de azért azt sem szerettem volna, ha naponta kell a tartályt üríteni.
  • MOP is legyen, mert néha nem árt portalanítás céljából nedvesen feltörölni a padlót.

lietroux-c30b-teszt-2.jpg

  • Legyen applikáció! Ezt annyiban kell árnyalnom, hogy számomra a térképezés nem lényeges, de az annál inkább, hogy a porszívó működésére rá tudjak nézni. Az első napokban még nem telepítettem fel az appot, és elő is fordult, hogy reggel a gép az iroda közepén várt egy megzabált USB kábellel a gyomrában. Az iroda meg nem volt kitakarítva. Ráripakodtam, hogy mit képzel, de a füle botját sem mozdította (talán mert nincs füle), és csak akkor volt hajlandó visszamenni a helyére, ha kiszedtem a feltekert kábelt. Szóval jó az, ha látom, hogy rendben megy a munka.

Nagyjából ennyi. Nem vagyok nagyigényű, és tudom jól, hogy sok embernek, kisebb lakással bőven elegendő az, amit én szerettem volna.

lietroux-c30b-teszt-13.jpg

Na, de mit tud papírforma szerint a Liectroux C30B!

Az akkumulátor 2500 mAh kapacitású, a gyári adatok szerint egy töltéssel 1 óra és 40 perc az üzemidő. Mivel ebben a robotban nincs lézer nem várható el tőle, hogy az útvonaltervezés olyan hatékony legyen, mint egy lézeres gépnél, ami egyben azt is jelenti, hogy adott időn belül kisebb területet fog tudni kitakarítani. Nálam az 1 óra 40 perc bőven sok, de azt gondolom, hogy egy kisebb, mondjuk 50-60 négyzetméteres lakásra is elegendő lehet, ha nincs sok útvesztő benne.

lietroux-c30b-teszt-11.jpg

Lényeges, hogy bár alsókategóriás a gép, a szívóerő tekintetében a csúcskategóriával felveszi a versenyt, ugyanis a szívóerő 6000 Pa. Ez nekem tényleg lényeges szempont volt a választásnál, az erős szívóteljesítmény sokkal fontosabb volt számomra, mint a halálpontos térképkészítés.

A portartály egész nagy, 0,6 literes, ahogy írtam ez is fontos szempont volt nálam. Nem túl nagy az irodám, így nálam ez heti egyszeri portartály ürítést jelent. Bőven jó!

lietroux-c30b-teszt-6.jpg

Tud feltörölni is, igaz a víztartály nem túl nagy, 0,35 literes. Ez tényleg csak egy MOP, ami nagyon kevés vízzel eltávolítja a padlóról a port, ami porszívózás után esetleg ott marad.

Ahogy írtam lézer nincs, viszont van térképezési funkció, még ha nem is túl látványos. A tájékozódáshoz giroszkóp és infra érzékelők állnak a gép rendelkezésére. Utóbbiak akadályozzák meg azt is, hogy a lépcsőn leguruljon. Van még az elején egy ütközés érzékelő, de más szenzor már nincs.

Erősen érdekes a hőmérséklet tartomány, amiben a gyártó szerint a gép működésképes marad. Mínusz 10- és plusz 45 fok közötti hőmérsékletet adtak meg. Vagyis fagypont alatt is használható, aminek, talán furán hangzik, de ennél a gépnél még lehet némi jelentősége.

Nézzük az applikációt!

A Tuya Smart appot kell letölteni a géphez. Nekem ez már meg volt, van alatta egy biztonsági kamerám, mellé került most a porszívó. Mivel egyre több, és rengeteg gyártótól van már okosotthon eszközöm fontos volt, hogy a gép beilleszthető legyen a Google Home szisztéma alá is. A Tuya Smart szoftvert össze lehet a Google Home-mal kapcsolni, és szerencsére a porszívó is támogatott eszköz, így a gép most már a Google Home ökoszisztémám szerves része.

lietroux-c30b-teszt-14.jpg

A program amúgy elég egyszerű. A telepítéshez be kell kapcsolni a gépet, majd gyorsan kétszer megnyomni a bekapcsoló gombot. Ezután a Tuya Smart fel is ismerte a porszívót, és lehetet is használni.

Az applikáció felületén egy roborockhoz képest szinte semmilyen beállítás sincs. Lényegében annyi dolgunk van, hogy elindíthatjuk a takarítást és leállíthatjuk a takarítást. Kiválaszthatjuk a takarítás módját, itt a smart az alap, ez a normál robotporszívós takarítás. Emellett van még lehetőségünk spot takarításra, vagyis egy pontban különösen erős takarítást végezni, lehet spirális a takarítás útvonala, de választhatunk olyan módot is, amikor a gép a falak mentén megy körbe.

Szóval ezekkel a takarítási módokkal igyekezett a gyártó némileg pótolni a szenzorok hiányából fakadó hátrányokat.

Az applikáció után pedig van még egy fontos dolog, amiről eddig nem szóltam, és ami miatt egy elég nagy célcsoport számára lehet alkalmas ez a gép. Ők az idősebb emberek, akik vagy nem akarnak vagy nem tudnak mobiltelefonnal bíbelődni.

lietroux-c30b-teszt-3.jpg

Az a helyzet ugyanis, hogy a Liectroux C30B mellé a gyártó csomagolt egy egyszerű, könnyen kezelhető távirányítót is. Most, hogy írom e sorokat jövök rá, hogy fogalmam sincs hova tettem el, még jó, hogy anno lefényképeztem. Szóval a lényeg, hogy számomra, és sokunk számára teljesen felesleges ez is, de tudom jól, hogy másoknak meg áldás lehet, hogy nem kell telefonról vezérelni, elég, ha a mellékelt távirányítón lévő néhány gombot tudja a tulaj kezelni.

Gyorsan el is érkeztünk addig a pontig, hogy milyen a géppel takarítani!

Nos, igazából semmi érdekesről nem tudok beszámolni. Mivel nincs lézer a térképezés pontatlan egy csöppet, a grafika sem olyan szép a telefon kijelzőjén, de mint írtam, ez engem egy kicsit sem zavar, nem is volt elvárás, hogy az legyen. Nekem ez a térképezés csak egy plusz képesség, amit nem is használok.

lietroux-c30b-teszt-4.jpg

Bár nincs akadályfelismerés meg lézer, azért a mozgásra írt algoritmus elég hatékony. Értsd ezen azt, hogy nem akad el a gép a bonyolultabb helyzetekben sem, mindig kiverekszi magát mindenhonnan. Mondjuk takarítás előtt érdemes elpakolni, mert a kábeleket megeszi, és ha olyan magas tárgy, mondjuk egy teregető lába kerül elé, amibe az ütközésérzékelő nem akad meg, azon megpróbál átmenni. A teregető csőlábán nem tud, elakad rajta. Pont olyan, mint az első Xiaomi robotom, az S50 volt, pedig abban volt lézer is. Amúgy, ahogy az összes többi gép, úgy ez is megbirkózik a 2 centis küszöbökkel.

lietroux-c30b-teszt-5.jpg

Mostanában olyan teszteket írok meg, amikkel adós voltam jó ideje, és ez a porszívó teszt is ilyen, ugyanis ezt a gépet is használom hónapok óta. Ami ebben az érdekes, hogy úgy írom a tesztet, hogy bőven volt időm mindent kitapasztalni a géppel kapcsolatban, és ezek a tapasztalatok bizony nagyon jók!

Az a helyzet ugyanis, hogy durva szituációkat is átélt már, hogy mást ne mondjak, kitettem a padlásba a betonra, hogy a sok cementport szedje össze, mert jön le a lakásba belőle. Nos, az tény, hogy a tartályt egy nap háromszor is ürítenem kellett, és az is tény, hogy a porszívó a végére úgy nézett ki, mintha lehányták volna, de az is tény, hogy meg se kottyant neki a feladat.

lietroux-c30b-teszt-7.jpg

Oké, az oldalkeféken azért látszik, hogy nem egy laminált padlón dolgozott, de ez szerintem belefér a dologba, főleg úgy, hogy annyira nem is ment tönkre, hogy cserélni kéne, csak kicsit meggyötört lett.

Na ott, a padláson aztán volt akadálypálya is, volt lépcső is, amin leeshetett volna, de minden akadályt leküzdött, és le sem esett. Ezután egészen más szemmel néztem a gépre, gyanítom, hogy a sokkal fejlettebb Dreame porszívó, ami a lakásban dolgozik elvérzett volna a munka végére.

Mondjuk a Dreame volt is olyan drága, hogy meg se kíséreljek vele olyan őrültséget, mint a padlás betonpadlójának a takarítása.

Mi legyen hát a konklúzió?

Annyi talán, hogy a Liectroux C30B nem egy okos porszívó, nem egy divatos porszívó, nem egy millió szoftveres trükkel megáldott porszívó, így nagyobb, bonyolultabb felosztású, esetleg sokemeletes lakásba, házba nem szívesen ajánlom.

Ajánlom viszont kisebb lakásokba, nem túl bonyolult lakásokba és olyan lakásokba, ahol alkalomadtán előfordulhat nagyobb kosz is. Nem, nem arra gondoltam, hogy rendetlen vagy, hanem arra, hogy mondjuk van 1-2 gyerek, akik folyamatosan hordják be a koszt vagy van egy hosszúszőrű kutyád, akiből folyamatosan potyog a megszáradt sár.

lietroux-c30b-teszt-9.jpg

Azt gondolom, hogy a döntésem emellett a porszívó mellett rendkívül szerencsésnek mondható, mert ugyan nem ígér sokat, de amit igen, azt bőven és tökéletesen adja is. Manapság pedig ennyi fér bele egy 60 ezres gép árába. Bazi nagy szívóerő, de kicsit butácska működés.

A végére a szokásos, vagyis hol lehet megvenni és pontosan mennyibe kerül! Ha megrendeled természetesen EU raktárból szállítják. A vásárláshoz használnod kell a GKB231115 kuponkódot, ezzel a gép ára 60 800 forint lesz az alábbi hivatkozásra kattintva:

 

Liectroux C30B robotporszívó

.

.

.

..

A cikk kereskedelmi üzenetet tartalmaz

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://kiprobaltuk.blog.hu/api/trackback/id/tr9018253325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása